Olisitko mielummin vankilassa seuraavat 30 vuotta vai kuolisitko?
Kommentit (16)
Suomalainen vankila menettelisi ehkä, USA/Etelä-Amerikka/Pohjois-Korea jne tyyppisten sijaan valitsisin kyllä kuoleman.
Vankilassa voi opiskella, harrastaa ja työskennelläkin. Lisäksi on kirjastopalvelut käytössä, ja vankeja säälivät ihmisryhmät tulevat viihdyttämään (esim. kuorot ja srk:n ystäväpalvelut). Suomalainen vankila ei ole paha paikka, sieltä pääsee lomallekin. Jos siis kuolemaan vertaa.
Mielestäni suomalaisille masentuneille, jotka on laitettu suljetulle osastolle pitäisi antaa vaihtoehdonksi myös vankilaan meneminen. Se on parempi paikka kuin suljettu osasto.
Vankila olisi hyvä paikka keskittyä opiskeluun tai vaikka kirjan kirjoittamiseen.
Ihmisen tieuoisuus katoaa kuollessa, joten kuolisin mieluummin.
Riippuu täysin vankilan oloista. Lähtökohtaisesti kuitenkin vankila ja helpostikin mikäli vapaata elämää on odotettavissa vielä sen 30 vuoden jälkeen.
Suomalaisessa vankilassa, tietysti. Onhan 30 vuotta järkyttävän pitkä aika, mutta koska olen vasta parikymppinen niin ehtisin todennäköisesti viettää vielä vapaanakin kymmeniä vuosia. Sitten harkitsisin uudestaan, jos pitäisi jossain Aasian epäinhimillisessä vankikopperossa homehtua 30 vuotta.
Hyvällä käytöksellä voi päästä aikaisemminkin pois. 30 vuotta on pitkä aika olisin silloin 67 vuotias. Eläkkeellä oleva papparainen
En tekisi kumpaakaan vaan poistuisin jollekin autiolle saarelle muutaman hyvännäköisen misun kanssa ja rakennuttaisin sinne oman maanalaisen ökyhuvilan kaikilla mukavuuksilla sekä sukellusveneellä. Elämä on täynnä valintoja ja ei kannata valita niitä huonoja vaihtoehtoja.
Kun noudattaa riittävästi lakeja, niin ei täällä Suomessa ainakaan, joudu koskaan tuon valinnan eteen.
(kolmenkymmenen vuoden vankeustuomiota täällä tuskin muuten saisi mikään pahin kiduttaja-sarjamurhaajakaan)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisessa vankilassa, tietysti. Onhan 30 vuotta järkyttävän pitkä aika, mutta koska olen vasta parikymppinen niin ehtisin todennäköisesti viettää vielä vapaanakin kymmeniä vuosia. Sitten harkitsisin uudestaan, jos pitäisi jossain Aasian epäinhimillisessä vankikopperossa homehtua 30 vuotta.
Osta joku 100 grammaa marihuanaa jossain Singaporessa,Malesiassa, tai Thaimaassa, niin saatat huonolla säkällä joutua ihan oikeasti miettimään tuota kysymystä.
Voi tietysti olla,että päädyt siellä siitä suoraan köyden jatkoksi, niin sitten ei tarvitse miettiä enää sitäkään...
mä ole kohta ollut vankilassa 26-vuotta...töissä kylläkin. Vielä liki 20v jäljellä, ennen eläkeikää. Hengissä olen vielä:)
Ehdottomasti kuolisin. Vapaus, itsenäisyys ja itsemääräämisoikeus ovat korvaamattomia minulle. Enkä kestä muiden läsnäoloa. Viihdyn omissa oloissani vaikka metsässä.
Vankilaan, siinä olisikin sitten lopun elämän päälinjaukset tehty. Vankilassa voisi opiskella ja tehdä omia juttujaan, vaikka taitella tai kirjoittaa, lukea kirjoja. Vankilasta vapautuisin eläkkeelle, joten sitten voisi hengailla vapaarouvana kunnes kuolo korjaa kuleksimasts. Siis ehdottomasti vankila, saattaisin jopa nauttia ratkaisusta.
Tämä on vähän vaikea kysymys.
Olen tullut elämässäni pisteeseen etten tahdo enää elää. Jos tietyt tahot tietäisivät aisan, minut suljettaisiin varmaan suljetulle osastolle mielisairaalaan. Tämä paikka on kuitenkin väärä minulle koska en ole masentunut, vaan olen kokemusteni perusteella tullut siihen tulokseen etten tahdo elää.
NO, jos minua oltaisiin laittamassa mielisairaalaa, tekisin kaikkeni etten sinne joutuisi, koska n epaikat ei ole mukavia, vaan niissä ihminen kuihtuu entisestään.
NO, jos minua oltaisiin laittamassa vankilaan, kuulisin mielelläni minkälainen vankila on kyseessä. Lukemani mukaan Suomen vankiloissa elämä on kuin täyshoitolassa ja saa elää muuten vapaasti, vaikka vankilasta ei saa poistua. Minulle sopisi tuollainen ratkaisu, sillä näin yksineläjänä kotonakin vankimaisissa olosuhteissa on huonompi olla kuin vankilassa, jossa passataan.
On aika karsea tosiasia, että rikoksen tehneillä on paremmat olot kuin sairailla jotka eivät ole tehneet mitään väärää....
Voisin elää siis vankilassa omissa olissani, jos olisi oma selli, jossa nettiyhteys ja täysihoito ruuan suhteen.
Pitäisi alkaa rikolliseksi, että se onnistuisi ja kun en halua olla rikollinen, niin saan kitua omissa oloissani kunnes saan tarpeeksi adrenaliinia jostakin tehdä sen viimeisen ratkaisun