Vierailija

Olen matkustamassa maahan, johon vaaditaan passien tarkastus. Koneen vaihto on maassa, johon matkustaessa passeja ei tarvita. Onko passien tarkastus jo helsinkivantaalla vai välilaskumaassa?

• ylös 0
  • alas 6

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen matkustamassa maahan, johon vaaditaan passien tarkastus. Koneen vaihto on maassa, johon matkustaessa passeja ei tarvita. Onko passien tarkastus jo helsinkivantaalla vai välilaskumaassa?

No riippuu monesta asiasta. Britteihin mennessä Helsingissä kukaan ei kysynyt mitään, vaihto Arlandassa ja passintarkastus Schengenalueelle mentäessä, lisäksi Briteissä oli passintarkastus. Mitä väliä sillä on missä se tarkastetaan?

Vierailija

Mitä sillä on väliä missä tarkastus tehdään? Tässä tapauksessa välilaskumaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No riippuu monesta asiasta. Britteihin mennessä Helsingissä kukaan ei kysynyt mitään, vaihto Arlandassa ja passintarkastus Schengenalueelle mentäessä, lisäksi Briteissä oli passintarkastus. Mitä väliä sillä on missä se tarkastetaan?

Mielenkiinnosta kysyn. Lyhyt vaihtoaika niin pohdin joutuuko jonottamaan.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa ulkomailla? Älä huoli siitä passintarkastuksesta sillä kyllä sen huomaat koska sen haluavat tarkistaa.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa ulkomailla? Älä huoli siitä passintarkastuksesta sillä kyllä sen huomaat koska sen haluavat tarkistaa.

Uskon, että tuskin voin ohittaa passintarkastusta vahingossa :D Olen ennen lentänyt suoraan maahan mihin on vaadittu passien tarkastus.. välilaskulla en ole koskaan. Siksi kysyin.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi apua....

• ylös 0
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi apua....

Siis apua onko osalla ihmisistä oikeasti jotain ongelmaa?? Kysyin asiaa, jota en tiedä ja saan vain voivottelua ja "onko sillä mitään väliä". Miten ihmeessä jaksatte arkipäiviänne jos olette noin negatiivisia. Tämä on tietääkseni aihe vapaa ja kysymykset sallittu.  En vieläkään ole saanut vastausta kysymykseen, vain ikäviä vastauksia, cmon.

Ap

Vierailija

Esim Usaan jos lentää vaikka Islannin kautta, on vaihdon aikana aika nopeat tarkastukset, perillä sitten voi viedä pitkäänkin. Ja vaihdossa kone kyllä odottaa.

Vierailija

Prototyyppi kirjoitti:
Oli passintarkastuksia tai ei, aina joutuu jonottamaan milloin missäkin jonossa kun lentokentällä ollaan.

Tiedän, että joutuu jonottamaan. Mutta todennäköisesti joutuu jonottamaan välilaskun aikana vähemmän jos sitä passintarkastusta ei ole (mitä alunperin yritin selvittää..)

Vierailija

Me lennettiin pari päivää sitten Suomesta britteihin. Henkkarit katsottiin Kuopiossa (meidän tapauksessa passit, joilla tehty myös check in), passintarkastus oli Helsinki-Vantaalla konetta vaihtaessa JA uudelleen vielä Heathrowlla, lisäksi passit katsottiin myös Lontoon koneen boarding-tiskillä vaikkei se virallinen passintarkastus olekaan. Eli varaudu siihen että sitä passia voi joutua vilauttelemaan joka välissä. Ei näihin ole selkeitä sääntöjä vaan ne elää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Esim Usaan jos lentää vaikka Islannin kautta, on vaihdon aikana aika nopeat tarkastukset, perillä sitten voi viedä pitkäänkin. Ja vaihdossa kone kyllä odottaa.

Kiitos!

Ap

Vierailija

Ainakin viime syksynä Helsinki-Oslo-Dublin -matkalla passia piti näyttää ihan ihmisvirkailijalle Oslossa, ja Dublinissa piti vielä käyttää passia automaattisessa passinlukijalaitteessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me lennettiin pari päivää sitten Suomesta britteihin. Henkkarit katsottiin Kuopiossa (meidän tapauksessa passit, joilla tehty myös check in), passintarkastus oli Helsinki-Vantaalla konetta vaihtaessa JA uudelleen vielä Heathrowlla, lisäksi passit katsottiin myös Lontoon koneen boarding-tiskillä vaikkei se virallinen passintarkastus olekaan. Eli varaudu siihen että sitä passia voi joutua vilauttelemaan joka välissä. Ei näihin ole selkeitä sääntöjä vaan ne elää.

Kiitos vastauksesta! Tätä yritin googletella itsekin, että onko tuohon jotain sääntöä vai voiko joutua joka kentällä niitä tarkistelemaan ja jonottelemaan. Tämä selvensi.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei odota. Se on matkustajan vastuulla katsoa, että ehtii vaihtaa konetta.

Vierailija

Itse olen viimeiset viisi kertaa parin vuoden sisällä matkustanut Euroopan sisällä ilman, että kukaan on vilkaissutkaan passia. Kolmesti tai neljästi olin vain käsimatkatavaroilla ja kerran tai kaksi oli ruumaan laukku. Maina on ollut Espanja, Saksa, Tsekki ja Norja kahteen kertaan. Tsekissä kyllä metallinpaljastimessa piipannut tyttöystäväni joutui tarkimpaan syyniin mitä olen ikinä vierestä katsonut: jopa pikkuhousun laidat tunnusteltiin läpi ja sormista tsekattiin huumejäämät.

Eli saatetaan tarkastaa tai olla tarkastamatta. Toivottavasti tarkastetaan.

Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Oli passintarkastuksia tai ei, aina joutuu jonottamaan milloin missäkin jonossa kun lentokentällä ollaan.

Tiedän, että joutuu jonottamaan. Mutta todennäköisesti joutuu jonottamaan välilaskun aikana vähemmän jos sitä passintarkastusta ei ole (mitä alunperin yritin selvittää..)

Nää on siitä kummallisia asioita, että välillä passi tarkastetaan joka välissä (tehostettu valvonta?) ja toisinaan vain kerran. Kannattaa siis varautua siihen, että saa olla kaivelemassa passia esiin useampaankin otteeseen. Hankala vastata kauhean tarkasti, kun käytännöt ovat milloin mitäkin.

Oli passintarkastuksia useita tai ei, toivotan kuitenkin hyvää matkaa. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen viimeiset viisi kertaa parin vuoden sisällä matkustanut Euroopan sisällä ilman, että kukaan on vilkaissutkaan passia. Kolmesti tai neljästi olin vain käsimatkatavaroilla ja kerran tai kaksi oli ruumaan laukku. Maina on ollut Espanja, Saksa, Tsekki ja Norja kahteen kertaan. Tsekissä kyllä metallinpaljastimessa piipannut tyttöystäväni joutui tarkimpaan syyniin mitä olen ikinä vierestä katsonut: jopa pikkuhousun laidat tunnusteltiin läpi ja sormista tsekattiin huumejäämät.

Et ole koskaan kuullut Schengen-sopimuksesta? Nuo kaikki luettelemasi matkakohteet taitavat kyllä olla ns. Schengen-maita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi apua....

Siis apua onko osalla ihmisistä oikeasti jotain ongelmaa?? Kysyin asiaa, jota en tiedä ja saan vain voivottelua ja "onko sillä mitään väliä". Miten ihmeessä jaksatte arkipäiviänne jos olette noin negatiivisia. Tämä on tietääkseni aihe vapaa ja kysymykset sallittu.  En vieläkään ole saanut vastausta kysymykseen, vain ikäviä vastauksia, cmon.

Ap

Kyllä sinä sait jo ekassa vastauksessa oikean vastauksen. Miksi itse saivartelet etkä hyväksy vastausta?

Nolo

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan kuullut Schengen-sopimuksesta? Nuo kaikki luettelemasi matkakohteet taitavat kyllä olla ns. Schengen-maita.

Tuli vähän tyhmä olo :D En vain sisäistänyt asiaa kunnolla näemmä. No, eipä tarvitse enää ääneen asiasta kailottaa ja nolata itseäni sen enempää. Itseäni ei kyllä yhtään haittaisi van päinvastoin olisi turvallisempi fiilis matkustaa, jos kaikkien passit tarkastettaisiin myös Schengen-alueen sisällä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.