Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla masennusta jos joka pöivä ei ole paha olla

Vierailija
30.05.2017 |

Tai ihan koko päivää. Suurin osa ajasta on paskaa,mutta saattaa olla päivä/päiviä,että on siedettävä olo.. ja mietinkin olenko edes masentunut vai onko tämä normaalia?
Itseinho,itku,synkät ajatukset,viha/ärtyneisyys,ahdistus,haluttomuus ovat oireita...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkettä vastaa mutta välillä alkaa tuntumaan että ehkä kannattaa kokeilla

Vierailija
2/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosia ajatellen oireiden on jatkuttava vähintään kaksi viikkoa siten että mieliala on masentunut suurimman osan aikaa. Hetkelliset piristymiset eivät siis kumoa mahdollista kliinistä depressiota jos oireet muuten ovat jatkuneet pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kestänyt yli vuoden tälläinen olo

Vierailija
4/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin 2-3 vuotta masennusta ilman, että minulla oli henkisesti paha olla muuta kuin satunnaisesti. Oireet olivat somaattisia (huimaus, epämääräiset kivut, kuulon herkistyminen, näköhäiriöt, epämääräiset tuntemukset kehossa). Pelkkien tunteiden/mielialan takia en ikinä olisi lääkkeitä edes syönyt, mutta siinä vaiheessa kun joutuu melkein pitämään seinistä kiinni pysyäkseen pystyssä ja on täysin epätodellinen olo eikä näe kunnolla, lääkkeet ovat pienempi paha.

Vierailija
5/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkärille. Ihan vaikka terveyskeskuksesta niin saat lähetteen eteenpäin. Itsehoitona säännöllinen vuorokausi rytmi, tasapainoinen riittävästi etenkin B-ryhmän vitamiineja ja sinkkiä sisältävä ruokavalio ja osallistuminen johonkin mielekkääseen toimintaan. Nämä eivät siis sulje pois sitä että todennäköisesti tarvitset myös lääkehoitoa ja keskustelu apua vaan toimivat ensiapuna ja muun hoidon ohella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän