Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuteen ammattiin vielä yli nelikymppisenä? Kokemuksia?

Vierailija
30.05.2017 |

Kiinnostaisi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelin uuden ammattitutkinnon ja löysin töitäkin nelikymppisenä. ikä on pitkälle vain numero

Vierailija
2/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 45, opiskelen ihan uutta ammattia sos. ja terveysalalle. En ole edes joukon vanhin ja opiskelu näin aikuisena on kivaa. On oikeasti halu oppia ja omaksua uutta, ja samoin on opiskelukavereilla. Toivottavasti myös työllistyn valmistumisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän 45, opiskelen ihan uutta ammattia sos. ja terveysalalle. En ole edes joukon vanhin ja opiskelu näin aikuisena on kivaa. On oikeasti halu oppia ja omaksua uutta, ja samoin on opiskelukavereilla. Toivottavasti myös työllistyn valmistumisen jälkeen.

Olen saman ikäinen. Nykyista alaa olen tehnyt koulutettuna 5 v. Parin vuoden päästä ajattelin kokeilla jotain uutta, ehkä jatkan siitäkin vielä. Olen tavannut 6-kymppisen alanvaihtajan ja yli 80-vuotiaan iltalukiolaisen, joten ei olla mitenkään ikäloppuja.

Vierailija
4/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41, opiskelen yliopistotutkintoa. Tänä vuonna pitäisi valmistua. Saa nähdä, miten ura lähtee käyntiin.

Vierailija
5/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri aloitti nelikymppisenä lääkiksen, toinen oikeustieteellisen ja kolmas sosiaalialan opinnot. Kaikki ovat olleet aivan älyttömän onnellisia päätöksestään.

Vierailija
6/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin hoitoalalle. Nelikymppinen vastavalmistunut ei ole kovin kuumaa kamaa työmarkkinoilla. Myös harjoitteluissa huomasi, että joillain oli nuiva asenne meitä vanhempia opiskelijoita kohtaan.

Vierailija
7/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ei missään tapauksessa kannata mennä nuorisopuolelle. Useampi vuosi parikymppisten kanssa käy hermoille vaikka on niistäkin osa tosi fiksuja.

Vierailija
8/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin hoitoalalle. Nelikymppinen vastavalmistunut ei ole kovin kuumaa kamaa työmarkkinoilla. Myös harjoitteluissa huomasi, että joillain oli nuiva asenne meitä vanhempia opiskelijoita kohtaan.

Millä tavalla se näkyi?

Vierailija
9/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valmistuin lähihoitajaksi 45- vuotiaana ja tänä vuonna sain vakipaikan.

Vierailija
10/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se näkyi?

En ole tuo jolta kysyit, mutta minulla on ihan päinvastainen kokemus. Harjoitteluissa suhtauduttiin asiallisesti ja työllistyin jo ennen valmistumista, viisikymppisenä.

Vierailija
11/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nelikymppinen nykyään mikään ikäloppu ole. Jos rehellisiä ollaan, niin opiskelijana ja työntekijänä parhaassa iässä.

Olen itse 43-vuotias ja opiskelen terveysalan tutkintoa nyt kolmatta vuotta ja ryhmässäni on monta muutakin yli nelikymppistä opiskelijaa. Kenellekään ei ole opinnot olleet hankalia, ja työpaikkojakin on tarjottu harjotteluista jo useammalle.

Hankalampaa se opiskelu nuoremmille on, joilla ei välttämättä ole edes mitään aiempaa työ- tai opiskelukokemusta.

Vierailija
12/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opiskelin uuden ammattitutkinnon ja löysin töitäkin nelikymppisenä. ikä on pitkälle vain numero

Niin, ja juuri se numero vaikuttaa aika paljon siihen, pääsetkö töihin vai ei.

Vierailija
13/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ongelma. Ainakaan, jos opiskelee selvään ammattiin eikä vaikka kampanjasta kulttuurihistoriaan.

Vierailija
14/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Kampaajasta

Vierailija
15/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kielteisesti. Nelikymppisenä on lapset jo isoja ja työmotivaatio kohdallaan. Jos ylipainoa ei ole ihan törkeästi, terveyskin on vielä oikein hyvä. Nykyään jäädään yleensä terveenä eläkkeelle.

Vierailija
16/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus myös iästä on hyötyä! Näin ainakin sosiaalialalla, jossa mieluummin palkataan ihmisiä, joilla on jo elämänkokemusta. Opiskelin itse nelikymppisenä sosionomiksi, ja jo opiskeluaikana kyseltiin sijaiseksi useampaan paikkaan. Alle puoli vuotta valmistumisesta olin koulutusta vastaavassa vakityössä. Myös muut samaan aikaan opiskelleet iäkkäämmät alanvaihtajat (35-55 v.) ovat kaikki alan töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän