Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
masentunut

Huomenna loppuu kahden kuukauden työharjoittelu. Mietin kannattaisko ostaa pusuja ym. jotain?
Aikaisemmin en ole vienyt mitään, koska en ole kokenut sitä tarpeelliseksi. Nyt vain jäi mietityttää että veisikö tällä kertaa? Amiksen viimeinen vuosi ja isossa firmassa olen työharjoittelijana palkatta.

Olen aina vienyt ison kakun kun saan kesätyötä lahjaksi, mutta vain jos palkka on ollut hyvä ja hyvä kokemus.
En tiedä viitsiikö työharjoittelussa viedä vaiko kadota vähin äänin, niinkuin joka kerta?

Jos en vie mitään, niin ei kukaan kuitenkaan välitä. :c

• ylös 5
  • alas 2

Kommentit (9)

Vierailija

Jos ei saa palkkaa niin mun mielestä ei tarvitse viedä.

Sinähän olet tehnyt jo voittoa sille firmalle missä olet ollut.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Palkattomasta harjoittelusta älä maksa mitään.

Oma poika sai harjoittelupaikasaan lahjakortin.

Minusta kaikki palkaton harjoittelu, oli kyse opiskelijasta tai työttömästä,  pitäisi lopettaa. Voisi lopultakin syntyä oikeita työpaikkoja riittoisan orjatyövoiman tilalle.

• ylös 11
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

E-pohjanmaalla on tapana viedä vaikka olisi työharjoittelu kyseessä ja kamala paikkakin vielä. Itse olen vienyt kivoihin paikkoihin ja töihin mutta en lyhytaikaisiin tympeisiin paikkoihin

Vierailija

Palkattomat harjoittelut on kyllä niin huijausta, periaatteessa sen vuoksi en välttämättä veisi mitään kun en halua kannustaa firmoja jotka niitä harrastavat. Toisaalta, jos firma on sellainen minne mahdollisesti voisit/haluaisit joskus työllistyä, voisi jonkun konvehtirasian vieminen jättää sinne vielä hyvän viimeisen jälkimaun sinusta (jos harjoittelu on muuten ollut ihan ok), eikä sellainen nyt ole kauhean suuri rahallinen investointikaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työnantajan kuuluu moraalisesti tarjota sinulle kakkukahvit tms.

Näinhän sen kuuluisi mennäkin. Harvemmin vaan näkynyt, kiitosta kyllä sadellut. Sekin tietysti lämmittää.

Vierailija

Vie ihmeessä iso kakku ja maksa vaikka perjantai-ilta lähibubissa työkavereille osoituksena että olet hyvä tyyppi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Palkattomat harjoittelut on kyllä niin huijausta, periaatteessa sen vuoksi en välttämättä veisi mitään kun en halua kannustaa firmoja jotka niitä harrastavat. Toisaalta, jos firma on sellainen minne mahdollisesti voisit/haluaisit joskus työllistyä, voisi jonkun konvehtirasian vieminen jättää sinne vielä hyvän viimeisen jälkimaun sinusta (jos harjoittelu on muuten ollut ihan ok), eikä sellainen nyt ole kauhean suuri rahallinen investointikaan.

Tuntuisi hirveän nololta että ilman palkkaa työskennellyt harjoittelija pistäisi omasta pussistaan vaikka on tehnyt ilmaista työtä. Myötähäpeä tulisi pintaan.

Olisi paljon ammattimaisempaa jos ap. hakisi hiljaisen kahdenkeskisen hetken työpaikan esimiehen kanssa ja avaisi tuntojaan ja että esim. olisi käytettävissä jos palkallista työvoimaa tarvittaisiin jatkossa firmaan.