Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Youngmama

Heips! Kirjoittelin jo aiemmin Suomi24 sivustolle, mutta vastauksia ei tullut, joten kirjoittelen nyt sitten tännekkin.
Eli minä ja mieheni ollaan 25-vuotiaita. Meillä on viisi lasta.
Mies opiskelee, itse olen ehtinyt esikoisen ja toisen lapsen sekä kolmannen ja neljännen välillä opiskelemaan ammatin, mutta en ole vielä töitä aloittanut. Syksyllä olisi tarkoitus aloittaa, kun nuorikin pääsee päiväkotiin. (Ikäraja lähipäiväkodissa siis 1-vuotta, eikä kesken vuoden haluttu laittaa lasta sinne)
Iältään lapset ovat 7v, 5v, 4v, pian 2v ja 1v, eli suht. Pienet ikäerot ovat kaikilla.
Ja kyllä, kahdella nuorimmaisella on ikäeroa vain 11 kuukautta.

Päivät näin arkisin kuluu niin, että aamulla mies vie lapset (paitsi nuorimman) aamulla päiväkotiin samalla, kun menee itse kouluunsa. Minä olen nuorimmaisen kanssa kotona, ja teemme milloin mitäkin. Syön nuorimman kanssa lounaan kotona, vanhemmat syövät päiväkodissa.
Mies pääse koulusta yleensä noin kolmen aikoihin ja hakee lapset. Kotona yleensä noin 15.30-15-45, riippuu siitä, millä tuulella lapset päiväkodista lähdön hetkellä on. Yksi lapsista on nimittäin aika uhmakas, ja huonolla tuulella ollessa lähdöstä ei joskus meinaa tulla mitään.
Kotona olen tehnyt joo ruuat valmiiksi, ja syödään noin klo 16.30.
Ruuan jälkeen meillä on aina puolen tunnin leikkihetki, jolloin koko perhe leikitään tai luetaan. Mies saattaa joskus tehdä kouluhommiaankin, mutta yleensä pyritään siihen, että tämä ruuan jälkeinen hetki olisi sellainen koko perheen yhteinen hetki, eikä kukaan keskity muihin hommiin. Joinain päivinä se nimittäin on päivän ainut koko perheen yhteinen hetki.
Yhteisen hetken jälkeen yleensä mennään ulos. Joskus saatan tänä hetkenä käydä salilla tai tapaamassa kavereita, mutta en ole pois kuin max. 1,5h.
Illalla sitten tehdään perus iltatoimet ja nukkumaan lapset menee n. Klo 20.30.
Jotkut sanoo, että olen tuhlannut nuoruuteni lasten takia. Olin juuri täyttänyt 18, kun esikoisemme syntyi. Minua ei kaduta mikään, olen onnellinen että minulla on näin ihana perhe. <3 ainut huono puoli tässä on, että minun ja mieheni kahden Keskinen aika on vähissä.
Lisäkysymyksiä arjestamme/elämästämme saa esittää.
Onko täällä muita suht. Nuoria 3-5 lapsen äitejä? Ois kiva kuulla teidän kokemuksia arjesta. Onko ollut rankkaa? Minkä ikäisiä olitte kun eka syntyi? Millainen teidän arkipäiväinne on?
Kiitos jo etukäteen vastanneille.

• ylös 1
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla