Miksi kaikki aina selittää jostain -1kg/viikko?
Aloitin painon pudotuksen ja olen siis kooltani 173cm/~130kg. Nyt viikon aikana painoa pudonnut kolmen kilon verran. Vai mitä se tarkoittaa kun puhutaan että nesteet vain lähtee.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa paljon pudottaneilla on painon lasku hidastunut? Itsellä olisi ensimmäinen saavutus päästä alle 100 kiloiseksi, missä ajassa luulette tuon onnistuvan. Harrastan siis tällä hetkellä ainoastaan kävelyä (sillä ei juuri merkitystä pudotuksen kannalta ole). Ruokavalion olen muuttanut radikaalisti. Ennen söin käytännössä pelkästään roskaruokaa ja lämppäreitä. Lämppäreitä menu yleensä 4-5 kerralla ja parin tunnin päästä olikin jo taas nälkä. Nyt syön sen 3-4 tunnin välein. Paljon kasviksia, raejuustoa, 4-5 kananmunan valkuaista vrk aikana, kala/kana/pun. liha ja hiilareita pieninä annoksina. Leipää ei mene enää kuin se 1-2 ruispalaa/päivä. Vettä yritän juoda paljon.
Onko kukaan muuten kuullut siitä pH balance pascoe -jauheesta, onko siitä mitään hyötyä?
Ap.
Missä rasva? Sulla liikaa proteiinia safkassa, se rasittaa munuaisia. Syö kananmunat mieluummin kokonaan ja heivaa raejuusto hittoon.
Ajattelin, että tarvittavan rasvan saa perusruuastakin. Miten sitä pitäisi lisätä? :O kananmunan keltuaisesta en muutenkaan tykkää, joten sen mielelläni heivaan roskiin. Mikä vika raejuustossa? Sitähän aina kehutaan ja kannustetaan syömään.
Ap
Jätä munat syömättä, jos siitä parhain osa pitää roskiin heittää. Mitä iloa ja hyötyä siitä valkuaisesta on? Muutenkin syöt liikaa proteiinia. Raejuusto on rasvatonta, syö mieluummin juustot rasvoineen päivineen.
Mistä tuo tulee että syön liikaa proteiineja?
Ap
Itse kerroit viestissä 9
Väännetään nyt rautalangasta. Mikä siinä on LIIKAA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä jauheesta on hyötyä, jos haluat muuttaa elimistösi happamuutta parempaan suuntaan. Se ei kyllä yksin riitä tekemään ihmeitä vaan tarvitaan siinä muitakin ponnisteluja asian eteen.
Miten se happamuudensäätöaine muuttaminen vaikuttaa elimistöön? Minulla ei ole mitään tietoa tällaisesta. Ihmettelen vain, miksi sitä oli ystävälleni suositeltu.
Ap.
Älä nyt tuollaista usko.
En uskokaan suoraan. Siksi täältä kyselen muiden mielipiteitä. Vielä en vaan ole saanut kunnollisia perusteluja mihinkään. Nuo kommentit "ei ne mitään auta" on aika turhia ilman mitään faktaa. Pt oli kuitenkin ystävälleni ne perustellut, koska oli ne ottanut käyttöön. Ystävästäni tiedän, ettei hän helposti mihinkään turhuuksiin lähe mukaan.
Ap
Nuo elimistön "happamuuden" muuntelut on ihan pelkkää höpöhöpöä. Todellisuudessa munuaiset säätelevät ph-tasoa todella tehokkaasti, ja se pysyy terveellä ihmisellä hyvin tarkasti alueella 7.35-7.45. Siitä poikkeava arvo johtuu aina jostain häiriötilasta, jonka syy tulee selvittä. Ravinto ei vaikuta ph-arvoon muuten kuin virtsan suhteen, sillä sinne ylimääräiset vetyionit poistetaan.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Kun katsoo ap:n painoa niin onko oletettavissa aineenvaihdunnan olevan samanlainen ja munuaisten kuormitus kuin perusterveellä henkilöllä? Itse en näe mitään pahaa siinä, että yritetään vähentää kuormaa tai auttaa sen käsittelyssä. Se on totta, että elimistö hoitaa veren ph:n, mutta onhan elimistössä muitakin soluja kuin veri. Ja otetaan tällainen kökkö esimerkki, että happamuus on pölyä niin jos sitä tulee käsiteltäväksi elimistöön kovin paljon, pölypussi täyttyy nopeammin. Tarvitaan myös enemmän pölypusseja, jotta se haluttu ph-taso pystytään ylläpitämään.
Herää ihan sellainen ajatus, että eräs keskustelija ihan periaatteesta yläpeukuttaa kaikki omansa ja alapeukuttaa kaikki muiden tekstit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä jauheesta on hyötyä, jos haluat muuttaa elimistösi happamuutta parempaan suuntaan. Se ei kyllä yksin riitä tekemään ihmeitä vaan tarvitaan siinä muitakin ponnisteluja asian eteen.
Miten se happamuudensäätöaine muuttaminen vaikuttaa elimistöön? Minulla ei ole mitään tietoa tällaisesta. Ihmettelen vain, miksi sitä oli ystävälleni suositeltu.
Ap.
Älä nyt tuollaista usko.
En uskokaan suoraan. Siksi täältä kyselen muiden mielipiteitä. Vielä en vaan ole saanut kunnollisia perusteluja mihinkään. Nuo kommentit "ei ne mitään auta" on aika turhia ilman mitään faktaa. Pt oli kuitenkin ystävälleni ne perustellut, koska oli ne ottanut käyttöön. Ystävästäni tiedän, ettei hän helposti mihinkään turhuuksiin lähe mukaan.
Ap
Nuo elimistön "happamuuden" muuntelut on ihan pelkkää höpöhöpöä. Todellisuudessa munuaiset säätelevät ph-tasoa todella tehokkaasti, ja se pysyy terveellä ihmisellä hyvin tarkasti alueella 7.35-7.45. Siitä poikkeava arvo johtuu aina jostain häiriötilasta, jonka syy tulee selvittä. Ravinto ei vaikuta ph-arvoon muuten kuin virtsan suhteen, sillä sinne ylimääräiset vetyionit poistetaan.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…Kun katsoo ap:n painoa niin onko oletettavissa aineenvaihdunnan olevan samanlainen ja munuaisten kuormitus kuin perusterveellä henkilöllä? Itse en näe mitään pahaa siinä, että yritetään vähentää kuormaa tai auttaa sen käsittelyssä. Se on totta, että elimistö hoitaa veren ph:n, mutta onhan elimistössä muitakin soluja kuin veri. Ja otetaan tällainen kökkö esimerkki, että happamuus on pölyä niin jos sitä tulee käsiteltäväksi elimistöön kovin paljon, pölypussi täyttyy nopeammin. Tarvitaan myös enemmän pölypusseja, jotta se haluttu ph-taso pystytään ylläpitämään.
Kyllä on oletettavissa, että myös ylipainoisella ne elimistön nesteet (ei pelkästään veri, sillä kaikki solut vaativat toimiakseen optimaalisen ph-tason) pysyvät ph:n osalta tietyllä alueella, jollei taustalla ole häiriötilaa. Pelkkä runsaskaan ylipaino ei asiaan vaikuta, vaikka toki yleisesti voi vaikeuttaa homeostaasin säätelyä. Mistään ph-jauheista ap ei hyödy tippaakaan. Tuo pölyvertauksesi muuten paljastaa, ettet ymmärrä ihmiselimistön toiminnasta paljoakaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Älä nyt tuollaista usko.
Ap
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…Kun katsoo ap:n painoa niin onko oletettavissa aineenvaihdunnan olevan samanlainen ja munuaisten kuormitus kuin perusterveellä henkilöllä? Itse en näe mitään pahaa siinä, että yritetään vähentää kuormaa tai auttaa sen käsittelyssä. Se on totta, että elimistö hoitaa veren ph:n, mutta onhan elimistössä muitakin soluja kuin veri. Ja otetaan tällainen kökkö esimerkki, että happamuus on pölyä niin jos sitä tulee käsiteltäväksi elimistöön kovin paljon, pölypussi täyttyy nopeammin. Tarvitaan myös enemmän pölypusseja, jotta se haluttu ph-taso pystytään ylläpitämään.
Kyllä on oletettavissa, että myös ylipainoisella ne elimistön nesteet (ei pelkästään veri, sillä kaikki solut vaativat toimiakseen optimaalisen ph-tason) pysyvät ph:n osalta tietyllä alueella, jollei taustalla ole häiriötilaa. Pelkkä runsaskaan ylipaino ei asiaan vaikuta, vaikka toki yleisesti voi vaikeuttaa homeostaasin säätelyä. Mistään ph-jauheista ap ei hyödy tippaakaan. Tuo pölyvertauksesi muuten paljastaa, ettet ymmärrä ihmiselimistön toiminnasta paljoakaan. :)
Sinulla taas on keskustelutaidot erittäin hakusessa.
Vastaus siihen, koska painon pudotus alkaa hidastumaan:
Minulla, entisellä valaalla, painon pudotus hidastui siinä vaiheessa kun painoindeksi tuli lähelle normaalipainon ja lievän lihavuuden rajaa. Tuossa vaiheessa olin pudottanut 20 kg vajaassa vuodessa.
Itsekin välttelen kananmunankeltuaisia koska niissä on kolesterolia ja epämiellyttävä koostumus. Kaikki hoikat ihmiset jotka tunnen eivät syö pulvereita, sen sijaan niitä syö wannabe laihduttajat. Olen jojoilija ja olen ällistynyt siitä kuinka pienillä ruoka-annoksilla ihminen pärjää. Lohturuokailu pitää korvata jollain muulla toiminnalla jos mielii hoikistua, esimerkiksi jollain harrastuksella.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin välttelen kananmunankeltuaisia koska niissä on kolesterolia ja epämiellyttävä koostumus. Kaikki hoikat ihmiset jotka tunnen eivät syö pulvereita, sen sijaan niitä syö wannabe laihduttajat. Olen jojoilija ja olen ällistynyt siitä kuinka pienillä ruoka-annoksilla ihminen pärjää. Lohturuokailu pitää korvata jollain muulla toiminnalla jos mielii hoikistua, esimerkiksi jollain harrastuksella.
Jokaisen suomalaise pitäisi syödä vähintään d-vitamiinia lisänä, sori siitä ja sun tuttavapiiristäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kolesterolin takia ei tarvitse keltuaisia vältellä.
Siksi puhutaan 0,5-1 kg:sta, kun tarkoitetaan rasvan palamista. Tuo ensimmäisen viikon isompi pudotus ei ole rasvaa vaan sisältää nesteiden poistumista ja yleensä myös glukoosivaraston tyhjentymisen eli niitä ei oikeastaan lasketa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla, entisellä valaalla, painon pudotus hidastui siinä vaiheessa kun painoindeksi tuli lähelle normaalipainon ja lievän lihavuuden rajaa. Tuossa vaiheessa olin pudottanut 20 kg vajaassa vuodessa.
Kiitos. Vastasit siihen, mitä kysyttiin :) kauanko sinulla meni aikaa pudotukseen? Minkälainen oli sinun ruokavalio suurinpiirtein? Ei tietenkään mitään metri listaa tarvi kirjoittaa tähän :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Vastasit siihen, mitä kysyttiin :) kauanko sinulla meni aikaa pudotukseen? Minkälainen oli sinun ruokavalio suurinpiirtein? Ei tietenkään mitään metri listaa tarvi kirjoittaa tähän :)
Ap
Nyt minä täällä sekoilee kun ajattelin kahta asiaa samaan aikaan :D ei siis ollut tarkoitus kysyä kauanko aikaa meni vaan mikä oli pudotuksessa vauhti viikko/kuukausi? Harrasti to mitä liikuntaa samalla?
Ap
Itse kerroit viestissä 9