Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

• ylös 0
  • alas 2

Kommentit (17)

Vierailija

Jaa enpä osaa sanoa, en ole koskaan syönyt lisättyä sokeria. En syö karkkia, keksejä, kakkuja tms. muuta kuin jossain juhlissa, jossa pitää ottaa kohteliaisuussyistä. Itselleni tulee todella paha ja oksettava olo nykyään, jos syön esim. 100g irtokarkkeja. Joten en viitsi syödä, kun elimistö ei siitä tykkää.

• ylös 11
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos olet sokeriaddikti niin varaudu vieroitusoireisiin. Menee n. Viikko niin sitten ei enää tee mieli sokeria ja jos olet ylipainoinen alkaa paino pudota hiljalleen kun jätät sokerin

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Minulla ainakin iho parani ihanasti aina kun pidin sokerilakkoja - ei varsinaisia ongelmia ollut aiemminkaan, mutta ei enää sitäkään vähää finnejä tai näppyjä, ja iho muuttui selkeästi heleämmäksi.

Päädyin vähentämään sokeria aina vain enemmän, nykyään syön sitä pikku määrän viikonloppuisin lähinnä tottumuksesta. Voisin senkin lopettaa. Mitä vähemmän syö, sitä vähemmän tekee mieli. Ainakin alkutotuttelun jälkeen.

Muitakin hyviä vaikutuksia. Esim. flunssaa ei ole ollut pariin vuoteen lainkaan, kun ennen oli aina muutaman kerran vuodessa. Syömisen hallinta onnistuu myös ihmeesti. Jos syön sokeria tai muuten paljon hiilaria, koko ajan tekisi mieli jotain, vaikka olisi jo ihan täynnä. Jos en syö, kas ihmettä miten minulla yhtäkkiä onkin "itsekuria".

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Erittäin hyvä asia vähentää sokeria kaikissa muodoissaan. Leivonnaiset, pullat, keksit, maustetut jugurtit pois. Kun tottuu vähäsokeriseen ruokavalioon, ei edes enää halua tai pysty syömään sokeripitoisia juttuja. Hyvä vinkki: lopeta myös keinotekoisella makeutuksella "sokeroidut" juomat, esim. cocacolazero, pepsimax. Just ne aspartaamilimut, tms. ylläpitävät makean, imelän syömisen halua.

Mulla sama juttu - irtokarkeista tulee älyttömän huono olo, sydän tykyttää, pyörryttää, oksettaa silloin kun olen irtokarkkeja syönyt. Suklaata syön vaan jouluisin.

Vähäsokeriseen ruokavalioon tottuu kyllä. Toki varaudu viikon, kahden ylimenokauteen. (Mun herkku on marjoja ja hedelmiä kermavaahto-rahkaseoksella, johon olen lisännyt vähän sokeria. Täysin sokeriton ruokavalio ei ole mun juttu, vaan vähäsokerinen, josta on poistettu karkit,leivonnaiset, tms. )

Vierailija

Iho kirkastuu. Rypyt vähenevät. Hiukset tuntuvat hyviltä. Turvotus kasvoista häviää. Silmät ovat kirkkaammat. Kaikin puoli liika sokeri on elimistölle pahaksi, kuten alkoholi sekä tupakka. Ihan perusasia.

Vierailija

Minäkin aloitan!
ylipainoa n.10kg , suklaata menee paljon. Jos jätän sen, niin olen jo aika vähäsokerisella ,koska en syö jogurtteja, välipalapatukoita, keksejä yms. Muutenkaan.
Pakko saada kesäksi kevyempi fiilis.

Vierailija

Ruvetkaa opiskelijaksi, paras dieetti. Heti lähtee -10kg ku ei o varaa syödä ku henkensäpitimiksi sen verran mitä on pakko.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Parasta on se riippuvuuden tunteen häviäkinen, sokeri ei hallitse sinua ja ajatuksiasi.Energiaa vapautuu muuhun, kun ei sokeriset syötävät pyöri mielessä, ei kulu aikaa niiden hankkimiseen ja niiden syömiseen. Keho ja mieli voivat paremmin.

Vierailija

Kolme viikkoa kärvistelen, sitten himo hävisi. Söin ennen sitä paljon sokeria, joten painokin tippui vähän. Joitakin kuukausia tätä lakkoa kesti. Sitten menin ulkomaille ja sain syödä mitä tarjolla oli joten himo palasi.

Vierailija

Joulun jälkeen jätin lisätyn sokerin pois käytännössä kokonaan. Totaalikieltäytyjä en ole, vaan saatan esim. synttäreillä syödä vähän makeaa, mutta arkiruokailuista on pois maustetut jugurtit , mehut, limsat, karkit jne. Samalla tosin tein pienen muutoksen aamupalaani, eli LISÄSIN kulhollisen rahkaa, jugurttia ja marjoja. Napostelu jäi tällä tavalla pois ja painoa on pudonnut nyt 6-7 kg.

Vierailija

Lopetin karkkien ja leivonnaisten syömisen reiluksi kuukaudeksi (laskiaisesta pääsiäiseen), koska huomasin, että olin sokeriin koukussa. Sokerilakko jäikin tavallaan päälle, eli ei tee mieli makeaa läheskään niin paljon kuin aiemmin. Mies ostaa edelleen keksejä kaupasta syötäväksi teen kanssa, mutta syön niistä korkeintaan pari viikossa (aiemmin olisin syönyt useamman päivässä). Lisäksi paino tippui itsestään reilu kilon kuukaudessa (mille tosin ei ole tarvetta kun painan 44 kg). Olen myös huomannut, että atooppinen iho pysyy parempana ja ihottumaa on vähemmän.

Vierailija

Muista, että lisättyä sokeria on vaikka missä. Ketsupissa, sinapissa, salaattikastikkeissa ja balsamicossa esim. Sitä on oikeasti vaikka missä, jos ihan ehdoton haluat olla.

Vierailija

Alussa ihan kamalaa - nuppi meni täysin sekaisin. Mutta sitten kun siihen tottui, olo oli paljon seesteisempi, tasapainoisempi ja energisempi. Ero oli mulle aivan huikea :)