Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka vihaa niitä ravintoloiden piippareita?

Vierailija
29.05.2017 |

Siis niitä, jotka saat ruokasi tilattua ja joilla ilmoitetaan kun annoksesi on valmis haettavaksi. Pääset pöytään istumaan, riisut mahdollisesti takin päältäsi, laitat laukun ja mahdolliset ostoskassit pois kädestäsi, kaadat itsellesi juoman ja hetken päästä pitäisi pompata pystyyn hakemaan ruokaa. Varsinkin jos olet yksin liikenteessä niin saa arpoa, mitä uskaltaa jättää pöytään kun lähtee annosta hakemaan... Tahtoisin edes sen verran palvelua, että saan ruokani pöytään!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan mistä puhut. Käy oikeissa ravintoloissa.

Vierailija
2/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa. Toivottavasti tämä on taas vain provo.

Jos menet hinnan vuoksi itsepalvelupaikkaan, niin älä odota palvelua. Hinta on halpa juuri siksi että asiakkaat palvelevat itse itsensä.

Jos haluat palvelua, niin menet paikkaan jossa on valkeat liinat ja pöytään ohjaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nopeuttaa reilusti toimintaa ja eihän noita ole kun pikaruokaloissa

Vierailija
4/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tollasia on? :O

Vierailija
5/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kanssa, hinnat ovat halpoja juuri siksi, että paikka on itsepalveluravintola. Jos oikeaa palvelua haluat, niin mene kalliimpaan ravintolaan.

Vierailija
6/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne jostka ei tiedä, niin esimerkiksi Burger King, ja McDonald's

Vierailija
7/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaa. Toivottavasti tämä on taas vain provo.

Jos menet hinnan vuoksi itsepalvelupaikkaan, niin älä odota palvelua. Hinta on halpa juuri siksi että asiakkaat palvelevat itse itsensä.

Jos haluat palvelua, niin menet paikkaan jossa on valkeat liinat ja pöytään ohjaus.

Itse käyn hampurilaispaikoissa usein ihan vain siksi että siellä hommat toimii. Hampparipaikassa saat tilattua ruokasi, ei tarvi odotella tarjoilijaa ensin tuomaan ruokalistaa ja sitten hakemaan tilausta. Hampparipaikassa ruoka tulee nopeasti, ei tarvi odotella kolmea varttia kun kokki teurastaa tilaamaasi proteinia. Hampparipaikassa maksetaan jo tilatessa, joten ei tarvi odottaa tarjoilijaa että saa maksettua ja pääsee jatkamaan matkaansa.

Laskun tuomisen välttely tuntuu olevan yleistä oikeissa ravintoloissa. Seurataanko asiakkaiden viipymisaikoja ja tuleeko henkilökunnalle nuhteita jos asiakkaat eivät ole "viihtyneet" pitkään? Liekkö sitten parempi että ovat vittuuntuneita odotteluun.

Vierailija
8/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingin rautatieaseman BurgerKing saisi ottaa takaisin ne piipparit. Meno on aika päätöntä kun 20 ihmistä odottaa tilauksiaan ja työntekijät yrittävät piipittää tiskin takaa "Tuplawhoopperi juustolla", siinä sitten asiakkaat yrittävät singahdella omalla vuorollaan hakemaan ruokaansa, mutta kun joukossa on ihmisiä jotka eivät ymmärrä mistään mitään, etuilijoita ja muuten vain sekaisin olevia, on soppa valmis... Paljon helpompaa olisi hakea tilaus piipparilla. 

Ja minä en ainakaan mene yksin liikkuessa pöytään ennen kuin saan tilauksen, eihän tavaroita voi jättää valvomatta pöytään!? 

Ja oikeissa ravintoloissa ei muuten ole piippareita, mutta onhan se hienoa kirjoittaa someen miten on käyty "sunnuntain kunniaksi ravintolassa syömässä" kun oikeasti kävi vetämässä Burger Kingissä tarjous whoopperin...

Vierailija
9/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähny noita Suomessa vaan Burger Kingissä ja joillain Hesburgereilla jotka ABC:n yhteydessä. Yleensä jääny siihen viereen odottaan, tosin ollu aina liikkeellä ruuhkattomaan aikaan.

Vierailija
10/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ravintolaan ja lopeta syöttölöissä käynti.

Vierailija
11/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy mm. Kouvolan Mario -ravintolasta. Eikä käsittääkseni ole ihan pikaruokalapaikka.

Vierailija
12/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä ihmiset kehittävätkin ongelmia... Jos tuollaiset piipparit käyvät hermon päälle, niin älä käy sellaisissa paikoissa. 

Vierailija
13/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy mm. Kouvolan Mario -ravintolasta. Eikä käsittääkseni ole ihan pikaruokalapaikka.

No ei varsinainen pikaruokapaikka ole joo, mutta samantasoista kuraa se ruoka kyllä on.

Vierailija
14/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn silloin tällöin hampilla Itiksen Hesessä. Liikun rollaattorin tukemana. Joka kerta kassa on kysynyt, tuoko annoksen pöytään. Ei tarvitse minulle, kun laitan tarjottimen rollaattorin penkille ja haen ketsupit ja muut pöytään mennessäni. Ihanan huomaavaista kuitenkin kysyä.

Menin sitten testaamaan Burger Kingin, ja kyllä jäi viimeiseksi kerraksi. Jonottaa ensin kassalle ja sitten uudestaan ahtaalle tiskille piipparin kanssa. Ja jotenkin löytää vielä juoma-automaatti, josta itse lasken juoman. Hesessä sekin tulee kassalta samalla kertaa.

Olen tietysti vähemmistöä huonosti liikkuvana, mutta rahalla maksava asiakas kuitenkin. Ja näytti kyllä, ettei niillä vikkeläjalkaisillakaan kovin kivaa ollut.

Vierailija
15/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking Gracella myös Frank´s -ravintolassa on tällainen piippari. Pizzat n. 15€, ei ihan halpispaikka. Harmittaa kun siellä ei ole sellaista vanhan ajan palvelua, muuten on hyvät sapuskat.

Vierailija
16/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Helsingin rautatieaseman BurgerKing saisi ottaa takaisin ne piipparit. Meno on aika päätöntä kun 20 ihmistä odottaa tilauksiaan ja työntekijät yrittävät piipittää tiskin takaa "Tuplawhoopperi juustolla", siinä sitten asiakkaat yrittävät singahdella omalla vuorollaan hakemaan ruokaansa, mutta kun joukossa on ihmisiä jotka eivät ymmärrä mistään mitään, etuilijoita ja muuten vain sekaisin olevia, on soppa valmis... Paljon helpompaa olisi hakea tilaus piipparilla. 

Ja minä en ainakaan mene yksin liikkuessa pöytään ennen kuin saan tilauksen, eihän tavaroita voi jättää valvomatta pöytään!? 

Ja oikeissa ravintoloissa ei muuten ole piippareita, mutta onhan se hienoa kirjoittaa someen miten on käyty "sunnuntain kunniaksi ravintolassa syömässä" kun oikeasti kävi vetämässä Burger Kingissä tarjous whoopperin...

Siis mitä, eikö siellä ole enää piippareita? Miten siellä onnistuu mikään jos pöytiinkään ei tuoda?

Vierailija
17/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen tuollaisesta kuullutkaan! Mutta käynkin oikeissa ravintoloissa ja sielläkin tosi harvoin.

Vierailija
18/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan noita. Ensimmäisen kerran kun tuollainen tuli, olin innoissani että lopultakin suomessa on näitä laitteita, joilla voi napin painalluksella kutsua tarjoilijan paikalle.

Väärin. Pitihän se arvata.

Ja miksi sitten käydään tällaisissa paikoissa? Siksi, koska Suomesta puuttuvat kokonaan lapsiystävällinen perheravintolat. Lähimmäksi sellaisia pääsevät juuri ABC:t, heset yms. Leikkinurkkauksella varustetut roskaruokalat.

Vierailija
19/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää niissä se ajatus, etten tiedä, kuinka moni niitä on käpälöinyt ennen minua, semminkin kun näissä paikoissa yleensä syödään käsin.

Vierailija
20/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa ja Hollannissa ainakin Mäkkäreissä on automaatit josta ruoka tilataan ja maksetaan.

Ruoka noudetaan noutotiskiltä jossa oleva näyttö ilmoittaa maksukuitin numeron kun ruoka on valmis haettavaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän