Halpaa tai muuten väheksyttyä kosmetiikkaa, joka osoittautunut yllättävän hyväksi?
Aloitan: Olen kärsinyt hiuspohjan ongelmista ja hiusten lähtemisestä sekä kuivumisesta viimeisen vuoden ajan. Kun viimeinenkin purkki niistä kalliimmista kampaamotuotteista, joita olin käyttänyt pitkään, oli loppunut, ostin läpällä XZ:n suklaa-vanilja shampoota ja hoitoainetta.
Lo and behold, mummomaiseksi ja laaduttomaksi kuvittelemani shampoo sopii minulle täydellisesti ja on rauhoittanut päänahan kokonaan. Hiuksista on tullut kiiltävät ja kimmoisammat taas. Ja aiemmin tosiaan käytin vaihdellen muita, kalliimpia tuotteita joiden pitäisi olla näitä perusmarkettishampoita parempia.
Vastaavia kokemuksia?
Kommentit (38)
Minä pesen hiukseni erisan- hajustammattomilla shampoilla ja hoitoaineilla. Ihan yhtä hyviä kuin mikä tahansa muu.
Myös teinipoikani on siirtynyt siihen. Hänelle ohuehko vaalea hius, ja on ennen pessut axella. Sanoo, että tämä parempaa.
Ja minä olen ihminen, joka uskoo merkkeihin...
Essence all i need peiteväripaletti on hintaansa nähden erittäin hyvä. Essence yleensäkin on hyvä.
Wellan hiuslakka on parempaa kuin tigit ym. kalliimmat.
Tokmannin Essence-meikit! Olen nähnyt myös kerran Cittarissa. Oikeasti todella hyviä tuotteita, parempia kuin esim. Rimmelit ja Maybellinet.
Victorias secret body mistit. Ei ole vain 1 tai 2 kertaa kun olen kehunut jonkun tuoksua ja kysynyt merkkiä niin sehän se on ollut. Itsekin olen saanut kehuja 😳
Essencen kynsilakat, ripsivärit ja long lasting-huulipunat ovat toimineet hyvin, hinta joku ~3 e/kpl. Pitää kokeilla tuota tokmannin kuivashampoota, kyrsii maksaa vitonen käytännössä talkista aerosolipakkauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Erisan-puhdistusgeeli. Paras, meikille vaan kaksi rundia. Sama suklaa-vanilja shampoo. Vaselinen hajustamaton vartalovoide.
Itsekin voin ehdottomasti suositella Erisan puhdistusgeeliä. Muutaman kerran olen hairahtunut kokeilemaan kalliimpia tuotteita, mutta ei ne ole olleet läheskään niin hyviä.
Joku mainitsikin jo Herbinan tuoksuttoman hiuslakan, mutta tuote on niin hyvä, että ansaitsee tulla mainituksi vielä uudeleen. Paras hiuslakka, tosi edullinen ja riittoisa, ja tosiaan tuoksuton! Kannattaa kokeilla!
🇺🇦🇮🇱
Kookosöljy on edullista ja monikäyttöistä, sopii sekä ruokiin että vartalonhoitoon. Vielä kun sitä saisi pulloissa, meidän asunnossa se pysyisi varmaan aina juoksevana. Käytän hiusnaamiona, vartalorasvana, hierontaöljynä, vedenkestävän meikin poistoon ennen varsinaista putsaria ja monissa ruuissa. Monet muut kylmäpuristetut öljyt sopii mulle myös kasvojen kosteutukseen seerumin kanssa.
Kaikki kokeilemani Essencen meikit yllätti laadullaan vaikka sarjasta oli kuullut kehuja ennen ostoa. Etenkin vaalea matta aurinkopuuteri oli harvinainen löytö ja lähes ilmainen, ostin varmaan 15 tuotetta kerralla. Ja ne söpöt pinsetit, kulmageeli ja peitepuikko on myös käytössä melkein päivittäin
Biozell hiustuotteet, hyvä ja mieto tuoksu, kevyt koostumus ei jätä klähmäisyyttä hiuksiin
Mainitsen myös pari kehuttua halvempaa tuotetta joihin valitettavasti petyin:
Erisanin kehutut kasvovoiteet jostain syystä sai kasvot polttelemaan ja punoittamaan, vaikka monet hajustetut tuotteet sopi eikä ihoni ollut muuten erityisen herkkä, myös Lumenen kasvovesi herkälle iholle poltteli ikävästi, en vaan pystynyt näyttämään näitä
Aqualan L ja olisko ollut myös Humektan, reagoi ihoni kanssa niin, että se alkaa haista oksennukselta melko vahvasti. Mies haistoi tämän myös, eli en kuvittele. Huomasin tän jo lapsena ja muistin uudelleen kun menin ostamaan isohkon pullon rasvaa terveydenhoitajan suosituksesta.
Xz öljyhoito kuivalle päänahalle. Myös merkin shampoot hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen hiukseni erisan- hajustammattomilla shampoilla ja hoitoaineilla. Ihan yhtä hyviä kuin mikä tahansa muu.
Myös teinipoikani on siirtynyt siihen. Hänelle ohuehko vaalea hius, ja on ennen pessut axella. Sanoo, että tämä parempaa.
Ja minä olen ihminen, joka uskoo merkkeihin...
Erisanhan on merkki, vieläpä allergialiiton testaama. Toisin sanoen sitä pitäisi hakea ihan tarkoituksella sen sijaan että sen löytää vahingossa. Onneksi näin moni on sen löytänyt.
Lidlin Cien-silmänympärysvoide, aivan loistotuote ja minulla superherkkä, atooppinen iho. Käytän sitä päivävoiteena reissuilla, vie vain pienen tilan ja näppärä kun lentää toiseen maahan.
mulla huono kokemus essence meikeistä: värilliset korjausvoiteet tymäkän paksuja, huonosti levittyviä (sellainen 4 värin paletti, mm. vihreä oli räikeän vihreä iholla) ja peitevoidetta en saanut edes toimimaan, oli kai rikki.
itse suosittelen myös brittiläistä halpissarjaa e.l.f. jota saa nykyisin suomestakin. samoin nyx on ihan monen laatumerkin tasolla, halvempi vaan. lidlissä useita hyviä tuotteita lähtien kynsilakan poistoaineesta (kätevä pumppupullo) hiuslakkaan ja voiteisiin.
Pirkka lastenvoide on ihan holy grail -tuote. Toimii AINA.
Kylmäpuristettu kookosöljy
Bohon puuteri. Ripsaria haluan kokeilla myös tästä sarjasta, kunhan Jane Iredalen ripsari on käytetty.
Elokuu ja Ole Hyvä shampoot
Benecosin mineraalipuuteri ja rimmelin primer.
Lidlin silmänympärysvoide! Kolme euroa ja ihan huippu! Ja tuoksuton.
Joku cameon kuivashampoo tokmannilta. Jonku kaks euroa tais maksaa ja parempi kuin moni kalliimpi.