Raju lausunto Merkeliltä: Yhdysvallat ja Britannia eivät enää luotettavia kumppaneita
Yhdysvallat ja Britannia eivät enää ole luotettavia kumppaneita, sanoo Saksan liittokansleri Angela Merkel.
Yhdysvallat ja Britannia eivät enää ole luotettavia kumppaneita, sanoi Saksan liittokansleri Angela Merkel vaalitilaisuudessa Münchenissä tänään. Hänen mukaansa eurooppalaisten täytyy ottaa kohtalonsa omiin käsiin.
– Ajat, jolloin voimme täysin luottaa muihin, ovat katoamassa. Olen kokenut sen viime päivinä, Merkel sanoi.
Samaan aikaan kun pyritään säilyttämään hyvät suhteet Yhdysvaltoihin ja Britanniaan, Saksan ja Euroopan täytyy Merkelin mielestä kamppailla oman kohtalonsa puolesta.
Merkel osallistui äskettäin johtavien teollisuusmaiden G7-ryhmän kokoukseen, jossa ei saavutettu sopua Pariisin ilmastosopimuksesta Yhdysvaltain ja kuuden muun ryhmään kuuluvan valtion välillä. Merkel totesi lauantaina, että tilanne oli kuusi yhtä vastaan.
Kommentit (23)
Maailma muuttuu ja Euroopankin on kasvettava aikuiseksi. En ole itse lukenut tuota uutista, enkä tiedä mitä Merkel täsmälleen on sanonut, mutta kuulostaa vähän samalta mitä itsekin olen pohdiskellut. Trump USA:n presidenttinä saattaa olla todella terveellinen herätys niin Euroopalle kuin koko maailmallekin.
Monet USA:laiset tituleeraavat Merkeliä nykyisin 'vapaan maailman johtajaksi' koska surevat niin kovasti oman presidenttinsä kyvyttömyyttä k.o. rooliin ja voi tämä todellakin siihen suuntaan alkaa kehittyä.
Se on totta. Eurooppa ei voi enää luottaa siihen että USA tulee apuun. Mutta tätähän vassarit halusivat. Pois paha USA Euroopasta. Nyt ne lähtee. Mitä sanoo Li?
Huvitti kun luin tänään Hesarista Saska Saarikosken kolumnin jossa hän pohti, onko Trumpin viehtymys Venäjään ihan vaan sielunveljeyttä mafiavaltion kummisetä-Putiniin. Olin nimittäin aikaisemmin todennut että minulle tuli Melania ja Ivanka Trumpin paavinvierailun kuvista mieleen kaksi mafialeskeä :)
Vierailija kirjoitti:
Se on totta. Eurooppa ei voi enää luottaa siihen että USA tulee apuun. Mutta tätähän vassarit halusivat. Pois paha USA Euroopasta. Nyt ne lähtee. Mitä sanoo Li?
Sinulla ei ole mitään käsitystä mistään jos kuvittelet että 'nyt ne lähtee'. Ja Li Anderssonilla on mitä parhain tilaisuus kertoa mitä mieltä vasemmisto on USAn luotettavuudesta ja pohjimmaisista motiiveista maailmanpolitiikassa. Politiikan pölhöjen maailmassa on nyt sellainen hassu tilanne että vasemmistolaisten kolikon kääntöpuolena on Putinisti-natsit ja ääripersut. Ole siinä sitten USA:n vastainen vassari :)
Veikkaan että sekä USA että UK ovat täsmälleen samaa mieltä entisen DDR:läisen pikkupioneerin johtamasta ja ISIS-muslimimamuja täyteen ahdetusta nykysaksasta...
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että sekä USA että UK ovat täsmälleen samaa mieltä entisen DDR:läisen pikkupioneerin johtamasta ja ISIS-muslimimamuja täyteen ahdetusta nykysaksasta...
Kuinka paljon aikaa olet viettänyt Saksassa?
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu ja Euroopankin on kasvettava aikuiseksi. En ole itse lukenut tuota uutista, enkä tiedä mitä Merkel täsmälleen on sanonut, mutta kuulostaa vähän samalta mitä itsekin olen pohdiskellut. Trump USA:n presidenttinä saattaa olla todella terveellinen herätys niin Euroopalle kuin koko maailmallekin.
Kyllä vähän huvittaa Britannian tilanne, pitäisi kovasti kaveerata USA:n ja Trumpin kanssa että voisi isotella Euroopalle, mutta Trump taitaa kääntää kaikkien brittien(kin) vatsan nurinpäin ja on muutenkin yhtä luotettavalta ja fiksulta vaikuttava kumppani kuin luihuin myyntimies.
Merkelin lähtölaskenta alkoi. Bye,bye
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sama veikkaaja joka totesi että 'nyt ne lähtevät'. On tuota näkemystä ja faktapohjaa ja ymmärrystä..
merkel on tehnyt kaikkensa, että historia toistaisi itseään.
Ja historia tulee toistamaan itseään, sen merkel on myös saanut aikaan, enää vain lyhyt hetki siihen, kunhan muilla EU-mailla silmät aukeaa ja ne huomaavat, että EU on kusetus ja ainoa hyötyjä ja kusettaja siinä on saksa.
Merkel lienee Putinin lisäksi ainoa, joka julkisesti voi arvostella sekä Britanniaa että yhdysvaltojen politiikkaa verraten avoimesti. - Suomen pääministeri ei moista lausuntoa voisi antaa. Saksa on tällä hetkellä EU:n huipulla.
Se että Merkel luottaa Turkkiin kertoo ihan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Hauska tulkita näitä peukkuja, ilmeisesti osa idiooteista kuvittelee, että tämä oli jotekin Trumpiin positiivisesti suhtautuva kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Se että Merkel luottaa Turkkiin kertoo ihan kaiken.
Sinä et valitettavasti siitäkään asiasta ymmärrä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ja historia tulee toistamaan itseään, sen merkel on myös saanut aikaan, enää vain lyhyt hetki siihen, kunhan muilla EU-mailla silmät aukeaa ja ne huomaavat, että EU on kusetus ja ainoa hyötyjä ja kusettaja siinä on saksa.
Vau miten komea lausunto, puuttuu enää se, että kerrot miten historia tulee toistamaan itsensä. Voisitko valaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau miten komea lausunto, puuttuu enää se, että kerrot miten historia tulee toistamaan itsensä. Voisitko valaista?
Vau miten älykkäältä kuulostatkaan noine terävine ja järkevine piikkeinesi, mutta vastauksena kannattaa sinun lukea historiaa ja pitää suusi supussa niin et tee itsestäsi tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau miten älykkäältä kuulostatkaan noine terävine ja järkevine piikkeinesi, mutta vastauksena kannattaa sinun lukea historiaa ja pitää suusi supussa niin et tee itsestäsi tyhmää.
Historia on aika laaja alue, mitä erityisesti kannattaisi lukea?
Tuunpa tänne kertoon miten asiat on. Paitsi en kerro. Nimittelen vain muita kun on paha mieli ja huomenna koulua. Olet idiootti. Olet väärässä.
Ymmärrän hyvin Merkeliä. Ei varmasti ole ainoa valtionjohtaja joka noin ajattelee, mutta ehkä ainoa, joka viitsii noin sanoa julkisesti ääneen. Toki Brexitistä kärsii eniten brittililäiset itse mutta myös Britanniassa asuvat monet EU-kansalaiset kuten suomalaiset kärsivät siitä.