Vierailija

Minulta ei onneksi, mutta harmittaa kyllä muiden pikkupalkkalaisten takia. :(

• ylös 9
  • alas 1

Kommentit (19)

Vierailija

Tää on ihan naurettavaa pelleilyä. Työtäkekeviä rangaistaan. Eikö työttämät vois tulla hoitamaan edes noi kiky-tunnit?

• ylös 12
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Leikataan. Sekä minulla että miehellä.
Tämä on kuulemma vain kolmen vuoden säästötoimi, mutta luottamus on jotenkin nollassa ja luulen että on pysyvä.
Onneksi appivanhemmilla on kesämökki. Pääsee lapset kesäfiilikseen, muuten ollaan loma kotosalla.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Kyllä ja matkustetaan ulkomaille shoppailemaan, jotta meidän valtio ei hyödy tästä muuten mitenkään. (Kostoksi)

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Leikataan. Enkä usko minäkään, että jää kolmeen vuoteen.

Lähdemme myös koko kesälomaksi ulkomaille. Käytetään sitten ne jäljelle jäävät lomarahat ja muutkin rahat siellä.

Saa paljon enemmän vastinetta kuin Suomessa. Ennen on tehty myös kotimaan reissu loppukesästä, nyt siihen ei ole varaa.

Näin sitä kotimaan kysyntää kasvatetaan. Hyvä Sipilä ja kiky!

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Leikataan. Palkkani on nyt jo aivan naurettavan pieni. Toki sossu ja kelahan meidän perhettämme elättää, työssäkäynnistäni huolimatta. Palkkani ei riitä edes vuokraan.

Pitänee olla vain nöyrä ja kiitollinen, että näin yli nelikymppisenä on edes työtä. Jos nyt saisi sinne 68 -vuotiaaksi vielä täällä olla, mutta eiköhän me lennetä jossain vaiheessa pihalle täältä me "vanhat".

• ylös 10
  • alas 0
Matkailija

Ei lomarahat ole ennenkään lomailuun riittäneet. Lomaa varten on pitänyt säästää pitkin vuotta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Leikataan. Sekä minulla että miehellä.
Tämä on kuulemma vain kolmen vuoden säästötoimi, mutta luottamus on jotenkin nollassa ja luulen että on pysyvä.
Onneksi appivanhemmilla on kesämökki. Pääsee lapset kesäfiilikseen, muuten ollaan loma kotosalla.

Väliaikainen autovero otettiin Suomessa käyttöön vuonna 1958.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja matkustetaan ulkomaille shoppailemaan, jotta meidän valtio ei hyödy tästä muuten mitenkään. (Kostoksi)

Sama juttu. Molemmilta leikataan joten lomalla suunnatasn ulkomaille, saa rahalle vastiketta. Kotimaassa ollaan jo siirrytty Lidlin asiakkaiksi. Mitään ei muutenkaan osteta ellei ole pakko.

Vierailija

Alun perin ehdotettiin työajan pidentämistä niin että palkka pysyisi samana. Ammattiliitot torjuivat ehdotuksen päättäväisesti. Niinpä sitten räätälöitiin joka alalle erikseen omanlaisensa kiky. Joillakin aloilla lomarahoja leikataan.

Minulta ei onneksi leikata lomarahoja, vaan työaikaa pidennettiin. Vaikka en iloitse työajan pidennyksestä, on se kuitenkin parempi tapa kuin että olisi ne vähätkin lomarahat menneet. En ymmärrä, miksi siihen ei alun perin voinut heti suostua, niin olisi selkeä systeemi. Kaikilla aloilla olisi pidennetty työaikaa, eikä keksitty erilaisia ruikkauksia eri aloille. Nythän on tilanne, että joillakin aloilla kikyillään yksi liikuntalauantai vuodessa, joillakin pääsee koulutukseen, joillakin ei osallistuta kikyyn mitenkään. Ja on aloja, joissa sekä pidennettiin työaikaa että leikattiin palkasta (arkipyhäkorvauksista). Siinäpä hyvä sopimus.

Vierailija

Leikataan. Olen yh. Niillä rahoilla on yleensä lomailtu. Oli pakko sanoa lapselle että valitettavasti tänä kesänä ei päästä minnekään, käydään mummolassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Leikataan. Olen yh. Niillä rahoilla on yleensä lomailtu. Oli pakko sanoa lapselle että valitettavasti tänä kesänä ei päästä minnekään, käydään mummolassa.

Ja siis meillä myös pidennettiin työaikaa.

Vierailija

No kyllä julkisellakin työaikaa pidennettiin, mutta palkka pysyi samana, tai oikeastaan palkka samalla laski, koska lomarahoista vietiin 30 %.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.