Avointen työpaikkailmoitusten soittoajat
Jos bongaatte kiinnostavan työpaikkailmoituksen ja siinä on kerrottu erikseen päivä ja kellonaika, jolloin työpaikasta voi kysyä lisätietoja, niin soitatteko? Onko soitto korreloinut haastattelupyynnön kanssa? Entä soitatteko ilmoitetun ajan ulkopuolella ja jos olette soittaneet, niin miten se on otettu vastaan?
Kommentit (5)
Olen aina soittanut soittoaikana ja kysellyt hieman työstä. Aina olen haastatteluun päässyt ja työnkin saanut. Se soittoaika on siinä syystä, ei sen ulkopuolella kannata soitella.
Se olisikin hienoa, ettei soiteltaisi sen ilmoitetun ajan ulkopuolella... Itseäni ärsyttää jos vaikkapa palaveri keskeytyy siksi että joku ei ymmärrä lukemaansa ja soittaa silloin kun itse haluaa. Ei anna positiivista kuvaa henkilöstä.
En ole ikinä soitellut ja haastattelukutsuja on tullut ihan mukavasti. Oma vinkki on, että soita ainoastaan silloin, jos on oikeasti jotain kysyttävää. Ja tietenkin mainittuna aikana.
Soittoaika on sitä varten, että voitte kysyä lisätietoja työstä. Jos soitatte vain huviksenne ilmoittaakseenne, että olette hakeneet työpaikkaa, suurinta osaa työnantajista se vain ärsyttää. Ei ne sata soittajaa jää mieleen, jos kaikki vaan kyselevät että onko hakemus tullut perille ja huomaathan kuinka aktiivinen olen, kun soitin. Hei, sata muutakin soittaa ilman järjellistä asiaa ja rekrytoijalla on muutakin tekemistä. Eri asia ne, joilla on oikeasti jotain kysyttävää, esimerkiksi työtehtävistä. Erillisiä rekrytointihenkilöitä on harvassa paikassa, suurin osa hoitaa homman muun työn ohella.
Joskus nuorena soitin jonnekin paikkaan mutta puhelimen toisessa päässä oli todella tympiintyneen kuuloinen henkilö, joten en sitten lopulta edes hakenut paikkaa.