Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaalilaatikko ollut sulamassa yli 30h ja edelleen umpijäässä?! Tulkaa viisaammat kertomaan mitä tapahtuu!

Vierailija
27.05.2017 |

Joku saa nyt antaa mulle, tyhmemmälle, jonkun tieteellisen selityksen!

Eilen, perjantaina otin pakastimesta kaalilaatikon sulamaan n. klo 10 aamulla kun ajattelin syödä sitä illalla. Tulee parempaa, kun antaa sulaa omia aikojaan eikä laita jäisenä uuniin. Laatikko on itse tehty ja on lasisessa uunivuoassa. Vuoka laatikkoineen oli kääritty ilmatiiviiseen muovipussiin, johon tuli pieni reikä n. 10 min kuluttua siitä kun otin sen sulamaan.

Annoin laatikon sulaa huoneenlämmössä kolmisen tuntia, mutta pelkäsin että kissat käyvät närppimässä sitä ollessani poissa joten siirsin sen jääkaappiin. Kun tulin kotiin, olin liian väsynyt odottaakseni tuntia että laatikko kypsyy uunissa ja söin jotain muuta.

Nyt kun ajattelin laittaa sen uuniin kypsymään, 30+h sen jälkeen kun otin sen sulamaan, se on edelleen umpijäässä ja kova kuin kivi! Siis aivan jäässä! Olenko mä jotenkin vajaa vai onko multa jääny koulutunteja väliin kun mun mielestä 3h huoneenlämmössä + 27h jääkaapissa pitäis riittää siihen että se sulais edes vähän?! Ei ole edes pinnalta sulanut, siinä on edelleen jäähileitä. Jääkaappini ei ole mitenkään tavallista kylmempi.

Auttakaa tyhmää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä outoa. Sulata mikron sulatusohjelmalla ja paista sitten uunissa. Ei varmaan johdu tuosta lasivuokasta, mutta, mutta miksi pakastit sen siinä? Minä muuten laitan ruuan mikroon (ei päällä) suojaan kissoilta. Jos siis on jäähtymässä tai sulamassa oleva ruoka.

Vierailija
2/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä outoa. Sulata mikron sulatusohjelmalla ja paista sitten uunissa. Ei varmaan johdu tuosta lasivuokasta, mutta, mutta miksi pakastit sen siinä? Minä muuten laitan ruuan mikroon (ei päällä) suojaan kissoilta. Jos siis on jäähtymässä tai sulamassa oleva ruoka.

Kiitos hyvistä vinkeistä, otan ehdottomasti käyttöön! :) Ja olisi varmaan todellakin pitänyt laittaa pakasterasiaan, ajattelin vain että "onpa helppoa kun on suoraan uunivuoassa" mutta eipä sillä ollut vissiin mitään merkitystä kun sulamisessa kestää näin kauan.. :( Ensi kerralla fiksummin!

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapissa voi hyvinkin sulaa yli vuorokauden, pidempääkin.

Vierailija
4/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalilaatikko on niin vesipitoista että sulaminen kestää kauan.

<Pakastan joskus maitoa purkissaan ja käytän esim. johonkin keittoon., kestää 2 vrk jääkaapissa että on täysin sulanut.

Vierailija
5/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä kokoinen jööti se on? Kymmenen kiloa kaalilaatikkoa voi kestää sulaa aika kauan, etenkin kun sinun pussisi vuoan ympärillä eristää sitä. Jääkaapin ilma ei pääse lämmittämään suoraan vuokaa vaan pussin pintaa ja sitten pussin ja vuoan välissä oleva ilma täytyy jatkaa lämmön siirtoa. 

Jatkossa otat pussit pois.

Vierailija
6/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin illalla Angus-pihvit sulamaan jääkaappiin, paistetaan ne huomenna, ovat vielä aivan jäässä.

Vierailija
7/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos valaisemisesta, mä jo luulin että oon tulossa ihan hulluksi. :D Ens kerralla otan kaiken tämän huomioon! Laatikkoa on n. 1.5 litraa. Se pyörii nyt mikrossa, pian pääsen nauttimaan. <3

-AP

Vierailija
8/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mun mielestä ole mitään ihmeellistä.