Kaveri laittanut lapsen maistamaan sitruunaa ja nauroi tämän irvistykselle
Kaverista oli hauskaa kun 3v maistoi sitruunaa, irvisti ja puhkesi itkuun. Tässä nyt saanut lohdutella toista tuntia pientä...
Kommentit (29)
Mä olen antanut jo vauvoille sitruunaa. Irvistivät ja osa halusi lisää, osa puisteli vaan päätään. yksikään ei itkenyt.
Mä luulen, et toi 3-vuotias itkee ennemminkin sitä kun joku täti kauhistelee ja lohduttaa noinkin mitättömästä asiasta. Sä aiheutat sille pahaa mieltä suurrentelemalla asiaa.
Oman äitinsä naurahdus oli aivan sopiva reaktio.
No riippuu tietysti siitä, miten laittoi lapsen syömään sitruunaa. Jos teki ilkeyttään, sanomatta mitään etukäteen, se oli tietysti näitä ilkeitten aikuisten temppuja ("annas kun mä vähän katon sitä sun liikkuvaa hammasta").
Mut jos antoi kokeilla, miltä sitruuna maistuu, sehän on ihan ok. Meillä nuuskitaan mausteita ja maistellaan makuja tämän tästä. Täytyy pientenkin vähän tutustua tähän maailmaan.
Kaikki riippuu sävystä...
Heh,heh, siitäs sai. Nyt luulisi ainakin tietävän jo sen maun.
Opetushan siitä voi olla se,että ihan kaikkea ei pidä suuhunsa pistää ja maistaa, vaikka omasta mielestä hyvältä näyttäisikin.
Kuitenkin täysin vaaraton kokeilu.
Minulle on lapsena syötetty chiliä, sitruunaa, pippuria ja ties mitä. Hieman vanhempana (n. 5 v.) nyysin keittiön pöydältä chilejä ja rouskuttelin menemään. Sitruunakin maistuu. Pippuria laitan ruokaan niin paljon että heikompaa itkettäisi. Kovat on traumat!
Vanha ketju, mutta pakko sanoa: sairasta. Ei se, että lapsi maistaa sitruunaa, jos hän niin tahtoo ja häntä varotetaan sen olevan hapanta, vaan se, että äiti jekuttaa lasta maistamaan ja sitten nauraa lapselle. Ja erityisen sairasta että tämä on silloin 2017 enemmistön mielestä ollut ok.
Sama asia on amerikkalaiset "hauskat" kotivideot, missä vanhemmat säikyttää alakouluikäisen lapsen, lyö kakun taaperon naamaan, kuvaavat pyörällä kaatumisen tai muun vahingoittumisen _ja_ jatkavat kuvaamista nauraa hirnuen. Päästään pipejä ovat.
Piilota käsiaseet lukkojen taakse, ettei kiusattu pääse kostamaan!
Tässä nyt taisi olla tilanne kuitenkin vähän eri. Vai etkö ihan tosissasi huomaa mitään eroa?