Terapeuttini sanoi että suhtaudun asioihin
lapsellisesti. Onko tällainen normaalia että asiat ilmaistaan näin?
Kommentit (30)
Riippuu tilanteesta, on minullekin sanottu suoria sanoja ja useimmiten osuneet oikeaan. Jos osuu oikeaan niin sitten on vain nöyrryttävä ettei olekaan sellainen ihminen kuin kuvittelee olevansa. Mutta toki terapeuttikin voi olla huono ammatissaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sun ensin miettiä onko siinä perää ja sitten pohtia sanamuotoa? Oletko muuten lapsenomainen tai kypsymätön?
Tämä. Tai toimitko vastuuttomasti ja teetkö harkitsemattomia päätöksiä elämässäsi? Kannatko vastuun tekemisistäsi ja sanomisistasi?
Jos et, niin todennäköisesti tosiaan suhtaudut asioihin lapsellisesti kuten terapeuttisi sanoi (tai typerästi, kuten itse sanoisin).
Minun terapeuttini varmaan sanoisi, että olen menneisyyteni tuote ja reagoin asioihin sen mukaisesti.
Ehkä hän tarkoitti lapsenomaisesti, eikä lapsellisesti siinä mielessä kun sana mielletään haukkumasanaksi.
Kuulostaa siltä että ainakin vähän tökerösti asia esitetty.
Oliko tunnepohjainen terapia? Sen on tarkoituskin ärsyttää sinut jopa raivon partaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sun ensin miettiä onko siinä perää ja sitten pohtia sanamuotoa? Oletko muuten lapsenomainen tai kypsymätön?
Tämä. Tai toimitko vastuuttomasti ja teetkö harkitsemattomia päätöksiä elämässäsi? Kannatko vastuun tekemisistäsi ja sanomisistasi?
Jos et, niin todennäköisesti tosiaan suhtaudut asioihin lapsellisesti kuten terapeuttisi sanoi (tai typerästi, kuten itse sanoisin).
Noihin em syynä on todennäköisemmin vaikkapa trauma ja niistä johtuvat impulssikontrollin puute, kuin joku epämääräinen "lapsellisuus". Terapeutin tehtävä on katsoa asioita syvällisemmin kuin mihin vaikka ystävä tai naapurin Maiju-täti kykenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatko sinä vastuun sanoistasi?
Lapsenomainen ja lapsellinen ovat tosiaan täysin eri asioita.
No älä nyt terapeutille ainakaan suutu. Joskus terapeutin on oltava jämäkkä. Tietysti sinä tiedät itse, onko hän tökerö vai vain "jämäkkä". Muistathan myös, että sinun täytyy itse tehdä työ siinä terapiaprosessissa. Siinä on turha suuttua, jos asiat sanotaan niin kuin ne on, kun faktahan on, että siellä terapiassa ollaan yleensä ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksoit tiedosta?
Tällä lähtökohdalla sinä tuskin edistyisit terapiassa mihinkään.
Jos joku suhtautuu lapsellisesti asioihin niin eikö sitä saisi sanoa ääneen? Terapeutin tehtävä nimenomaan on sanoa asioita ääneen. Avata niitä asioita ja laittaa miettimään.
Terapeuttini voisi hyvin kuvailla minua lapsenomaiseksi, mutta ei lapselliseksi. Hän ei ole maininnut kumpaakaan, viisaaksi on kyllä kommentoinut. Ei meillä kauheasti haukuta tai kehutakaan, keskitytään kuitenkin hyvään negatiivisen sijaan. Sitä olen kyllä arvostanut, siitä saa voimaa ja omatkin ajatusmallit muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku suhtautuu lapsellisesti asioihin niin eikö sitä saisi sanoa ääneen? Terapeutin tehtävä nimenomaan on sanoa asioita ääneen. Avata niitä asioita ja laittaa miettimään.
Terapian EI ole tarkoitus komentaa, syyllistää tai pakottaa yhtään mihinkään.
Olen huomannut että oma terapeutti haukottelee tahallisesti melkein joka tapaamisella. Siis haluaa reakointia?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että oma terapeutti haukottelee tahallisesti melkein joka tapaamisella. Siis haluaa reakointia?
Tahallisesti :D