Myisitkö nykyisen lemmikkisi 10 000 eurosta?
Jos joku tarjoaisi sinulle kymppitonnin koirastasi tai kissastasi, ottaisitko tarjouksen vastaan? Miksi? Mikset? Olisiko hinta sovittavissa?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
En myisi enkä mistään muustakaan summasta. Kissani on mulle niin rakas ja tuskin pystyisin ikinä elämään sen kanssa, kun en tietäisi onko kissalla uudessa kodissa kaikki hyvin.
Tämän takia en enää ikinä teetä koirillani pentuja. Se tuska kun et tiedä onko myydyillä koirilla kaikki varmasti hyvin. Ostajat valikoitu ja haastateltu hyvin, stalkattu facebookissa ennen ja jälkeen. Ja silti jostain aina nousee huoli.
En tietenkään, minä rakastan sitä ja on osa perhettä.
Kyllä, jos ostaja olisi sopiva. Koirani on oikeastaan koko ajan hiljaisessa "myynnissä". Olisin valmis luopumaan ilmaiseksi, jos ottaja olisi sopiva. Koiralla on ollut koko elämänsä eroahdistus, joka ei ole seitsemässä vuodessa kovankaan työn jälkeen helpottanut täysin. Oikeastaan olemme yrittäneet kaikkemme, enää ei edes yritetä kouluttaa, vaan elämää järjestetään senkin mukaan, että koiran ei juurikaan tarvitse yksin olla. Raskasta joskus, mutta koira on tärkeä silti ja muuten maailman mukavin lemmikki ja harrastekoira.
Vierailija kirjoitti:
Myisin välittömästi. Kissoja saa mistä tahansa uusia, ei ne nyt niin ihmeellisiä ole.
Minulle jokainen lemmikki on ihmeellinen ja ainutlaatuinen, oli sitten koira, kissa, sammakko, mikä vaan.
En myisi. Vaikka uudessa kodissa olisikin kaikki ihan hyvin niin eläin ei ymmärtäisi miksi on erotettu rakkaasta laumastaan/perheestään ja hirveä ikävä ja huono omatunto olisi itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myisi mistään hinnasta, tietenkään, koska ovat perheenjäseniä. Kysymys on minulle sama, kuin joku kysyisi että myytkö puolisosi hinnasta x.
Tai oman lapsesi.
Miksi lisäsit tämän viestiini? Ei ole lapsia.
Olen tuo lisääjä. Ei minullakaan ole lapsia. Puoliso on. Mutta ajattelen että yhtä epärealistista on myydä lemmikkinsä kuin lapsensa.
Tarkoitin ihan yleisellä tasolla kommenttini, en kohdistanut sitä juuri sinuun mutta se sopi lisäykseksi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tarjoaisi sinulle kymppitonnin koirastasi tai kissastasi, ottaisitko tarjouksen vastaan? Miksi? Mikset? Olisiko hinta sovittavissa?
Mulla on lemmikkinä mies enkä myisi häntä mistään hinnasta.
En todellakaan. En luopuisi rakkaasta ystävästä mistään hinnasta. Näin siis ajattelen koirastani, mulla myös kaksi kissaa, jotka taas voisinkin myydä.
Suhtautuisin hyvin epäilevästi henkilöön, joka haluaisi ostaa mun vanhan kissankuvatukseni kymppitonnilla :D
Lässynlää, en myy "perheenjäsentä". Hitto myisin heti, vaikkei mulla mitään eläintä olekaan. Heti ottaisin jostain ilmaisen kissan (tai jonkun gerbiilin tms.) ja myisin ennen kuin ehdit "kissaa" sanoa.
Jos saisin miljoonia ja koira menisi oikeasti hyvään kotiin ja saisin käydä sitä välillä katsomassa niin EHKÄ sitten. Kymppitonnista en tosiaan.
Eläin ei ole "hän" kirjoitti:
Lässynlää, en myy "perheenjäsentä". Hitto myisin heti, vaikkei mulla mitään eläintä olekaan. Heti ottaisin jostain ilmaisen kissan (tai jonkun gerbiilin tms.) ja myisin ennen kuin ehdit "kissaa" sanoa.
Joillekin hän, joillekin se.
Kuvaa sitä arvoa ja merkitystä mikä eläimellä omistajalleen on.
Muuten, nykytietämyksen mukaan eläimet eivät ole niin kaukana ihmisestä mitä tähän asti on luultu ja haluttu uskoa. Eli ei hän-pronomini huono ole.
Jos joku haluaisi ostaa adhd terrierini niin epäilisin ostajan mielenterveyttä. Terrieri on jo vanha ja raihnainen, mutta luonnetta löytyy kuin pienestä kylästä.
Voisin kyllä myydä vaikka kaikki - noista akvaariokaloista. Hyvä diili. :)
No meidän kissat on jo niin vanhoja, että tässä taloudellisessa tilanteessa voisin myydäkin jos tietäisin että niitä ei kiduteta. Pelastuisi kuitenkin koti jos myisi kaikki kolme, ja miehellä ei menisi luottotiedot kun mulla jo on mennyt. Ikävä kyllä kukaan ei meidän kissoja osta kymppitonnilla vaan meidän on pakko yrittää myydä talo ja ahdistaa sekä miestä että minua koko ajan, mies toivoo jopa kuolemaansa. Silti voi olla että mies ei suostuisi kissoja myymään.
En myisi rakasta ystävääni (koira)
Joo myisin heti. Suloinen pikku sokeritoukka, tohon hintaan saisit sen 10000 kaveriakin. Hyvin helppo hoitaa ja vähäruokainen. Pakko luopua kun tarttis rahaa vaikka uuteen kämppään.
En ikinä myisi suuremmastakaan summasta, vaikka köyhä olenkin.
En ikinä! Vaikka laittaisi miljoonan tiskiin niin ei! Kaikkea ei todellakaan voi rahalla mitata. Ex miehen olisin tosin voinut kevyesti!
Joskus mietin tätä ja tajusin ettei löydy sellaista rahasummaa, jolla luopuisin hevosistani tai kissoistani. Ovat kuitenkin mun perhettä eikä siksi voi arvoa rahassa määritellä.