Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies 29v + 3v miettii; kuuletko kiusaajien äänen päässäsi vuosien päästä?

26.05.2017 |

Minä en sitä ihan konkreettisesti äänenä kuule, mutta enemmänkin näen visuaalisesti. Teini-ikään tullessa kaveripiirini oli karsiutunut muutamaan tyyppiin, joista kumpikaan ei minusta kunnioittanut, mutta en silloin uskaltanut kuin mennä mukana. Varsinkin toinen niistä oli julma ja samaan aikaan epävarma ja kateellinen kaikesta, mitä minä sain tehtyä, mikä ei siinä iässä ollut paljon, mutta jotain kuitenkin. Hän matki ääntäni, kohteli lemmikkejäni kovakouraisesti ja yritti vähätellä jos pärjäsin jossain pelissä paremmin tai aloitin jonkun uuden harastuksen. Kerran hän myös mm.hakkasi erään suojatun metsäneläimen kuoliaaksi silmieni edessä ja yhtenä toisena kertana piti puukkoa kaulallani vitsinä samalla kun aikuinen meidän yhteinen kaverimme vain katsoi vierestä. Yhteydenpito loppui ajokortti-iän kynnyksellä, jolloin sain häneltä vielä tappouhkauksen kännykällä, kun en vastannut tarpeeksi nopeasti.

Normaaliälyisten- ja moraalisten kaverien puute johti pitkään syrjäytymisputkeen ja ongelmien medikalisoimiseen, missä ei auttanut myöskään syrjäinen ja taantuva asuinpaikka, mikä oli omiaan lisäämään näköalattomuutta ja epätoivon tunnetta. Lopulta sain sitten paikkakunnan vaihdoksen ja muiden tekijöiden kautta irrottauduttua tuost suosta ja rupesin saavuttamaan juttuja, joita ei olisi aiemmin osannut kuvitellakaan.

Jollakin lailla sitä on silti monesti kuulevinaan kiusaajan kateellisen irvailun tai tulee visualisoitua miten kiusaaja rationalisoi ja vähättelee minut ja kaikki tekemiseni irvailullaan tunteakseen oman olonsa paremmaksi; jos yhteen asiaan keskittyy, sitten kiusaaja keksisi jotain huomauttamista tai moittimista siitä ja päinvastoin; niin ettei ikinä olisi tarpeeksi hyvä.
Voisi sanoa, että kiusaajan olemus on tavallaan pesiytynyt pysyvästi omaan tietoisuuteen kuin loinen ja käyttää isäntäeläimen aivoja omien pahansisuisten ajatustensa tehostamiseen; se on kuin laittaisi tietokoneeseen viruksen, joka alkaa täyttää konetta laittomalla ja hyvän maun vastaisella aineistolla hyödyntäen koneen kaikkia tehoja. Tätä varten koneen täytyy olla tarpeeksi herkkä, monimutkainen ja tilava; ihan vanha tietokone ei reagoisi haittaohjelmaan ollenkaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit syrjäytyä? Mikset rakenna niitä taloja, ole sähköalalla, tee kaikkea, hoida velvollisuuksiasi? Miksi te syrjäytyneet, toimettomat, sairaat ja turhat miehet aina uhoatte naisille miten tärkeitä olette? Miten voit sairastua voimakkaana miehenä ja talonrakentajana? Miksi loisit?

Vierailija
2/4 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit syrjäytyä? Mikset rakenna niitä taloja, ole sähköalalla, tee kaikkea, hoida velvollisuuksiasi? Miksi te syrjäytyneet, toimettomat, sairaat ja turhat miehet aina uhoatte naisille miten tärkeitä olette? Miten voit sairastua voimakkaana miehenä ja talonrakentajana? Miksi loisit?

Minä en todellakaan rupea tekemään tiliä omista tekemisistäni jollekin nettikiusaajalle, jonka identiteetti ja hyvä olo perustuu juuri noihin samoihin asioihin, mitkä löysin entisistä kiusaajista eli tiukka tarrautuminen negatiiviseen haavekuvaan (esim.haave jostakin henkilöstä sairaana tai kuolleena) jostakin toisesta ihmisestä ja vähättely.

Ennen itse aiheeseen palaamiseen kehottamista sanon vain sen, että vaikka tilastollisesti miesten lahjakkuus ja taipumukset keskittyvät noihin talonrakentamiseen sun muihin paljon useammin kuin naisilla, ei niin ole kaikkien miesten kohdalla. Samanlaista tilastopoikkeamaa osoittavat tällaiset vastaukset, joissa todennäköisesti naispuolinen vastaaja osoittaa miinuksen puolella olevia sosiaalisia-ja tunnetaitoja, vaikka teoriassa niiden pitäisi olla naisten vahvuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun kerroit jotain oikeaa. Olen pahoillani siitä että elämäsi on ollut tuollaista. Tosi hyvin kuvailtu toi kiusaajavirus päässä, se tuntuu just tuolta.

Vierailija
4/4 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5652 kirjoitti:

Kiitos kun kerroit jotain oikeaa. Olen pahoillani siitä että elämäsi on ollut tuollaista. Tosi hyvin kuvailtu toi kiusaajavirus päässä, se tuntuu just tuolta.

Täällä keskustellaan kiusaamisen seurauksista ja näkymisestä nykyelämässä tuon tuosta, joten toivoisin tarinani kiinnostavan monia ihmisiä vertaistukimielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä