En osaa enää nauttia mistään! Miten takaisin entiseen? - esim. seksi ja moottoritie!
Aiemmin sain tunneiksi iloista energiaa esim. kauniilla rannalla kävelystä. Mikä nyt on, kun se ei tuota enää juurikaan tuntemuksia? Ei se negatiivinenkaan kokemus tietenkään ole, mutta se ei enää piristä samalla tavalla. Tässä on tapahtunut muutamia muutoksia elämässä viime vuosina, joita valitettavasti tunnistettavuuden vuoksi en voi kertoa. En millään usko, että ne kuitenkaan voisivat vaikuttaa näin radikaalisti. Sopeuduin muutoksiin niiden tapahtuessa hyvin ja siitä asti olen odottanut että elämä taas asettuisi, mutta ei se asetu! Esim. moottoritielle liittyminen, pienikin lomamatka, seksi, erikoiskahvi, kylpyläkäynti. Kaikki nämä ovat pienehköjä asioita joista vielä muutama vuosi sitten sain huiman energiaryöpyn. Olen (olin?) sen luonteinen ihminen että positiivisia energiaryöppyjä tulee helposti pienistäkin iloista. Tämänhetkisessä elämässä nuo asiat tuntuvat kuitenkin ihan samalta kuin makaronilaatikon syöminen. Ei mitään negatiivista, mutta ei mitään huippukohtiakaan. Miten tästä pääsee takaisin entiseen?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Hanki tehokkaampi auto, niin moottoritielle kiihdyttäminen on nautinnollisempaa.
Ei se siitä oo kiinni :)
Onko sulla jokin kriisi tai vaikeus muuten elämässä. Työuupumus, liika alkoholin käyttö, vaikea parisuhde tms?
Masennus...
Minulla sama. Mikään ei tunnu oikein miltään. Ei harmita varsinaisesti mutta ei tunnu hyvältäkään mikään. Välillä kova uupumus ja toivottomuus.
Itse nautin joskus aamukahvista ja uudesta päivästä kovasti. Olin aina intoa täynnä pienistä jutuista. Kun tutustuin uuteen ihmiseen olin tosi innoissani. Nyt ei kiinnosta kukaan eikä mikään. Kaikki samaa harmaata. Se johtuu masennuksesta. En syö lääkkeitä. Kokeilin mutta ei ne auttaneet.
Ei se muu auta kuin seksiä moottoritiellä.
Masennus ( ja työuupumus) tekee tätä. Tekisi mieli sanoa että keski-ikä myös, mutta se taitaa koskea vain minua.
Hanki tehokkaampi auto, niin moottoritielle kiihdyttäminen on nautinnollisempaa.