Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajia ei saa vertailla keskenään

Vierailija
26.05.2017 |

http://yle.fi/uutiset/3-9628945

Opettajien vertaileminen keskenään tuottaa siis "kiusallisia tilanteita". Tässä lopputulosten tasa-arvoa karmeimmillaan: Riippumatta siitä miten opettaja on panostanut ekstraa ja omaa vapaa-aikaansa opetukseen tai millä tavalla minimoinut työmääränsä ja ottanut oppilaitaan silmätikuiksi hänen tulee saada lukukauden loppuessa samanlainen arvostus.

Miksi erityisen hyvää opettajaa ei saisi erikseen palkita lukukauden lopussa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailu ei perustu oikeisiin asioihin. Saatujen lahjojen määrästä ei voi vetää johtopäätöstä opettajien hyvyydestä

Vierailija
2/16 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musiikin ope on aina ihana, kun taas ruotsinope syvältä. Voisikohan tähän yhtään vaikuttaa opetettava aine yhtään siis yhtään!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa puhuttu siitä, että lapset tuntevat itsensä eriarvoisiksi kun jotkut tuovat opelle lahjoja ja jotkut ei? Ei opettajien vertailusta? 

Vierailija
4/16 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuossa puhuttu siitä, että lapset tuntevat itsensä eriarvoisiksi kun jotkut tuovat opelle lahjoja ja jotkut ei? Ei opettajien vertailusta? 

Eiköhän opettajat tässä tunne itsensä eriarvoisiksi, kun jotkut saavat useita lahjoja ja jotkut eivät mitään

Vierailija
5/16 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän opettajat tässä tunne itsensä eriarvoisiksi, kun jotkut saavat useita lahjoja ja jotkut eivät mitään

Missä sanottiin, että jotkut opet saavat lahjoja ja jotkut eivät? Yleensä lahjoja tuodaan vain omalle luokanopelle ala-asteella. Yläasteella ja lukiossa ehkä annetaan jotain yhteistä luokanvalvojalle. Kuka tuossa jää ilman? Jos ope on niin hirveä, ettei kukaan halua häntä muistaa, niin ehkä pitäisi olla huolissaan jostain muusta kuin siitä, että hän kokee tilanteen epäreiluksi. 

Vierailija
6/16 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin sen ajattelin. Ei meillä ainakaan vertailla opehuoneessa, miten paljon lahjoja kukakin sai (suurin osa vie ne suoraan luokasta autoon).

Minä olen oppilaille sanonut, että heidän ei tarvitse lahjoista murehtia. Joku tuo jos haluaa, ja aivan yhtä arvokkaalta tuntuu iloinen hymy kesäloman alkamisen kunniaksi ja hyvän kesän toivotus.

Vierailija
7/16 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla on toinen ihan paska ope ja toinen tosi hyvä.

Kummatkin saa aina lahjan mutta toista ei arvosteta yhtään.

Toinen rikkoo lakia mutta jätän sanomatta miten.

Vierailija
8/16 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko peruskoulun ajan lahjoin. Ka yli 9 ja lukiossa ei enään lahjontaa ja ka sama

Vierailija
9/16 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa verrata ja arvioida. Viranomaiset on meillä töissä.

Vierailija
10/16 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/3-9628945

Opettajien vertaileminen keskenään tuottaa siis "kiusallisia tilanteita". Tässä lopputulosten tasa-arvoa karmeimmillaan: Riippumatta siitä miten opettaja on panostanut ekstraa ja omaa vapaa-aikaansa opetukseen tai millä tavalla minimoinut työmääränsä ja ottanut oppilaitaan silmätikuiksi hänen tulee saada lukukauden loppuessa samanlainen arvostus.

Miksi erityisen hyvää opettajaa ei saisi erikseen palkita lukukauden lopussa?

Siitä tiedät, ketkä sinua hallitsevat, keitä sinulla ei ole lupaa arvostella.

Vierailija
11/16 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin tällainen opettajien lahjonta koulussa on oikein tullut muotiin?

kun itse kävin koulua ei silloin mitään lahjoja annettu

Vierailija
12/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha juttuhan se on. Opettajalle omena...

Vierailija
13/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtaa arvosanakorruptioon.

Vierailija
14/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen oppilaille sanonut, että heidän ei tarvitse lahjoista murehtia. Joku tuo jos haluaa, ja aivan yhtä arvokkaalta tuntuu iloinen hymy kesäloman alkamisen kunniaksi ja hyvän kesän toivotus.

Miksi luulet, että lapset uskovat tuon valheen, kun et sinä itsekkään sitä edes usko?

Vierailija
15/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse lahjoja. Miksi haluaisin ylimääräistä krääsää kotiini. Kukistakaan ei ole minulle iloa, koska en ole kotona lomalla; jäävät vain kuolemaan. Kortti on ihan kiva, mutta en odota sitäkään.

Mikä tämä silmätikkuasia on? Vanhemmilla on joku outo käsitys, että opettajat haluavat ottaa joitain oppilaita "silmätikuiksi". Miksi näin olisi? Olisikohan kuitenkin kyse siitä, että ne kullanmuruset valittavat kotona, kun heitä ihan aiheesta pyydetään käyttäytymään kunnolla ja lopettamaan häiritseminen luokassa?

Mitä opettaja muka hyötyisi jonkun oppilaan silmätikkuna pitämisestä?

Vierailija
16/16 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha juttuhan se on. Opettajalle omena...

Mä sain sitruunan nelosluokkalaiselta pojalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän