Miten päästä synnytyksen jälkeen mahdollisimman nopeasti takaisin hoikaksi?
Esim. Amansa Seyfried sai vauvan kaksi kuukautta sitten ja nyt näyttää jo tältä http://i.imgur.com/Vsis4pa.jpg
Kauhistuttaa ja pelottaa, etten pääse eroon raskauskiloista yhtä nopeasti, vaan plösähdän kauheaksi mammaksi. Mitä vinkkejä? Tiukka ruokavalio? Treenaus?
Kommentit (13)
Minulla tuli kummallakin kerralla yli 20 kg lisää. Ei vaatinut muuta kuin sen että elimistö palasi takaisin normaaliin ja kilot lähti alle puolessa vuodessa. Söin ja liikun normaalisti, en mikään urheilija vaan kävely on ainut "liikunta" mitä teen.
Tietysti jos jo raskausaikana pystyy pitämään huolen ettei niitä läskejä tule tuhottomasti niin parempi.
Mulla on toiminut imetys ja se, että olen syönyt reippaasti hyviä rasvoja imettäessäni. Näillä on lähtenyt puolessa vuodesssa 20 raskauskiloa ja vähän lisääkin normaalipainon alarajoille.
Mitään raskauskiloja ei olekaan. Riippuu kuinka paljon mässäilet ja liikut raskausaikana. Synnärille jää aika paljon painolastia ja se mitä kehoon jää, on mässäilyllä hankittua eikä sillä ole raskauden kanssa mitään tekemistä.
Syö säännöllisesti ja pieniä annoksia, liiku säännöllisesti.
Moni ajattelee "saan mässätä mielin määrin koska raskaana" sekä "syödä kahden edestä" ja kumminkin murehtivat lihomistaan ynnä muuta. Ei sitä tarvitse mässätä raskaanakaan eikä ole edes suositeltavaakaan.
Mäkin olen raskaana, syön terveellisesti ja säännöllisesti sekä lenkkeilen päivittäin koiran kanssa, lisäksi teen fyysistä työtä että liikuntaa tulee sieltäkin jo kiitettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Mitään raskauskiloja ei olekaan. Riippuu kuinka paljon mässäilet ja liikut raskausaikana. Synnärille jää aika paljon painolastia ja se mitä kehoon jää, on mässäilyllä hankittua eikä sillä ole raskauden kanssa mitään tekemistä.
Syö säännöllisesti ja pieniä annoksia, liiku säännöllisesti.Moni ajattelee "saan mässätä mielin määrin koska raskaana" sekä "syödä kahden edestä" ja kumminkin murehtivat lihomistaan ynnä muuta. Ei sitä tarvitse mässätä raskaanakaan eikä ole edes suositeltavaakaan.
Mäkin olen raskaana, syön terveellisesti ja säännöllisesti sekä lenkkeilen päivittäin koiran kanssa, lisäksi teen fyysistä työtä että liikuntaa tulee sieltäkin jo kiitettävästi.
Jep, paras vinkki on olla hankkimatta niitä ylimääräisiä kiloja. Ei kukaan tahtomattaan plösähdä miksikään kauheaksi mammaksi. Katsoin kuvankin, eihän tuo ollut edes mitenkään ihmeellinen, eikös tuossa mekossa näy että pikkaisen mahaa on vielä jäljellä. Niinkuin synnyttäneellä nyt on.
Jos saat riesaksesi vatsalihasten erkaumaa tai muuta, niin sitten vaan treenaamalla homma kuntoon.
Ennen raskautta tarkoitus oli pudottaa painoa ja aloin syömään terveellisesti ja liikkumaan hyvin. Pari kk ehdin olla "dieetillä" kun tulin raskaaksi (en uskonut tulevani niin pian) ja paino tippui hyvin. Raskausaikana jatkoin samaa ruokavaliota enkä syönyt kahden edestä. Liikkumaan en enää pystynyt samallalailla ku oli kovat liitoskivut jne. Mulle jäi sairaalaan kaikki raskauskilot eli painoin saman verran kuin ennen raskautta. Nyt imetysaikana olen syönyt terveellisesti (eli samallalailla ku ennenkin) ja vaunulenkkejä joka päivä mutta silti paino ei putoa enää. Ajattelin että imetysaikana paino putoaa helposti kun imetys kuluttaakin paljon energiaa mutta ei.. Nähtävästi mun kohdalla imetys siis pitää kiinni kiloista vaikka ennen raskautta pudonnut paino tällä ruokavaliolla ja liikunnalla hyvin. No nyt odotan että imetys loppuu niin eiköhän paino ala taas tippumaan ☺️
Tiukkaa treeniä ja kiinnität ruokavalioon erityisesti huomiota. Et napostele mitään suklaapatukoita ja keksejä vaikka vauva kuinka herättelis ja olisit puhkipoikki. Jos tahdonvoimaa löytyy, voit säkin taas pian olla tuossa kunnossa kun linkkaamasi nainen.
Hylkää vauva ja keskity itseesi.
Älä imetä. Mene töihin heti. Ja treenaa vaan. Älä välitä puheista mistään toipumisesta tai lapsivuodeajasta.
Tärkeintä on sinä ja sun vartalo. Hyvä et tää lisääntyy, kauheita ne lössykkämammat.
Ei ne ole raskauskiloja jos ne on sulla vielä viikko synnytyksen jälkeen, olet vaan lihonut raskauden aikana. Mutta noin ylipäänsä laihduttaminen toimii silleen että syö vähemmän ja liikkuu enemmän.
Lihoin raskaana ollessani 20 kiloa. Hoikkuuteni salaisuus on aina ollut nopea aineenvaihdunta, minkä toiminta selkeästi muuttui raskausaikana. Helvetilliset selkävaivat veivät parhaan mahdollisuuden kuroa aineenvaihdunnan tuoma aukko umpeen liikunnan avulla. Onneksi lähtöpaino oli alipainoa.
Synnytyksen jälkeen muutamassa kuukaudessa palasin lähtöpainoon, ja muutaman kilon alle. Imetys ja vaunulenkit tekivät työn vaivihkaa. :) Älä murehdi.
Nopein mahdollinen keino on olla hankkimatta niitä ylimääräisiä kiloja. Liiku ja syö terveellisesti raskausaikana. Ne varsinaiset raskauskilot taas jää suurinosa sinne synnärille ja loput katoaa ajallaan. En mene takuuseen että onnistuu kaikilla, jokaisen kroppa toimii eri tavalla.
Mulla imetys vei liikaakin kiloja.
Mutta jos imetys ei laihduta, niin varmaan toimii ihan säännölliset ruoka-ajat ja terveellinen ruoka yhdistettynä reippaaseen kävelyyn vaunujen kanssa :)