Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni on surullista, että jotkut uskonnot määrittelevät kenen kanssa saa mennä naimisiin

Vierailija
26.05.2017 |

Ystäväni kuuluu tällaiseen uskontoon ja eilen tuli puheeksi, että hän saa mennä naimisiin vain samaan uskontoon kuuluvan naisen kanssa. Kysyin häneltä sitten että entä jos hän vaikka rakastuu johonkin naiseen, joka ei kuulu samaan uskontoryhmään, niin hän sanoi vain ettei siitä tulisi mitään. Surullista, että fiksu kaveri on noin uskontonsa vietävissä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta suurta fiksuuttahan on tajuta se, että haluaa puolisonsa kanssa saman arvomaailman, etenkin jos ja kun on tarkoitus luoda koko elämän läpi kestävä liitto. 

Vierailija
2/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs uskonto tämä tällainen on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot on aika syvältä muutenkin.

Vierailija
4/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monikin uskonto.

Ap

Vierailija
5/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot on aika syvältä muutenkin.

No joo, mutta jokaisen oma asiahan se on mihin uskoo. Itse en henk. kohtaisesti usko mihinkään, mutta ei mua haittaa, jos joku johonkin uskoo. Pääasia, että kunnioittaa muita ihmisiä.

Ap

Vierailija
6/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monikin uskonto.

Ap

En kysynyt montako uskontoa vaan mikä juuri tämän miehen uskonto on.

Vierailija
7/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslimi

Reps. Pätee vain naisiin. 

Vierailija
8/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkän viestin, joka poistui ilmeisesti kahden väärän sanan käytön vuoksi. Kirjoitin, että on monia muitakin aatteita ja luonteenpiirteitä, joiden yhdistäminen ei välttämättä ole viisasta, koska on vaikea nähdä, että rakastumisesta huolimatta yhteiselosta tulisi pidemmän päälle kestävää. Yhtenä esimerkkinä puunhalaaja vegaani/ ydinvoima-yksityisautoilija-lihan suurkuluttaja.

Vierailija
9/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen krisittty nainen enkä voisi mennä naimisiin kuin kristityn miehen kanssa. Tämä siitä syystä, että haluan yhteisen arvopohjan ja haluan, että mies on kykenevä johtamaan myös perheen hengellistä elämää. Miten ateisti tai muslimimies voisivat kasvattaa lapset kristityiksi ja miten nuo miehet voisivat toimivat hengellisenä päänä kristitylle naiselle?

En koe, että mikään asia ulkopuolelta rajoittaa kumppanin hakuani. Enkä todellakaan mene naimisiin pelkän rakkauden takia. Avioliiton pitää perustua muihinkin asioihin kuin tunnepuoleen. Tunteet vaihtelevat päivästä toiseen, arvopohja ei.

Vierailija
10/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen krisittty nainen enkä voisi mennä naimisiin kuin kristityn miehen kanssa. Tämä siitä syystä, että haluan yhteisen arvopohjan ja haluan, että mies on kykenevä johtamaan myös perheen hengellistä elämää. Miten ateisti tai muslimimies voisivat kasvattaa lapset kristityiksi ja miten nuo miehet voisivat toimivat hengellisenä päänä kristitylle naiselle?

En koe, että mikään asia ulkopuolelta rajoittaa kumppanin hakuani. Enkä todellakaan mene naimisiin pelkän rakkauden takia. Avioliiton pitää perustua muihinkin asioihin kuin tunnepuoleen. Tunteet vaihtelevat päivästä toiseen, arvopohja ei.

Harvinaista lukea näin terveen arvomaailman ja ajatusten omaavaa naisihmistä! Todella hienoa! Totuushan on se, että kaikki hyvä tulee Jumalalta. Jos mies (tai nainen) on hylännyt sen, jolta kaikki hyvä tulee, mitä silloin on jäänyt jäljelle? Ei tuollaisen miehen (tai naisen) kanssa mitään liittoa voi solmia! Jopa jumalattomat tietävät sen, että eihän jumalattomaan kukaan voi luottaa! Siksi se avioehtokin pitää jumalattomien välillä tehdä. Sekin pitää muistaa että eivät kaikki, joita kristityiksi kutsutaan, ole kristittyjä! Itse asiassa tuntuisi olevan niin että, kristityt ovat "kristittyjenkin" piireissä harvinaisiksi käyneet!

Vierailija
11/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta suurta fiksuuttahan on tajuta se, että haluaa puolisonsa kanssa saman arvomaailman, etenkin jos ja kun on tarkoitus luoda koko elämän läpi kestävä liitto. 

Arvomaailma voi olla sama vaikka maailmankatsomus olisikin eri. Terveisiä ateistin ja buddhalaisen liitosta.

Vierailija
12/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaista lukea näin terveen arvomaailman ja ajatusten omaavaa naisihmistä! Todella hienoa! Totuushan on se, että kaikki hyvä tulee Jumalalta. Jos mies (tai nainen) on hylännyt sen, jolta kaikki hyvä tulee, mitä silloin on jäänyt jäljelle? Ei tuollaisen miehen (tai naisen) kanssa mitään liittoa voi solmia! Jopa jumalattomat tietävät sen, että eihän jumalattomaan kukaan voi luottaa! Siksi se avioehtokin pitää jumalattomien välillä tehdä. Sekin pitää muistaa että eivät kaikki, joita kristityiksi kutsutaan, ole kristittyjä! Itse asiassa tuntuisi olevan niin että, kristityt ovat "kristittyjenkin" piireissä harvinaisiksi käyneet!

Olen uskovainen kristitty ja jos menen naimisiin, menen sillä ajatuksella, että liitto on elinikäinen. kun Jumala yhdistää vain kuolema erottaa. SILTI se on myös juridinen sopimus ja taloudellinen toimi, mistä syystä siinä samassa tehdään avioehto, joka varmistaa molempien osapuolten oikeusturvan. 

Vierailija
13/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä olen kääntänyt selkäni sille, minkä uskoin olevan elämäni rakkaus, syynä usko. Ei se maailma siihen lopullisesti kaadu, vaikka pitkäksi aikaa musertuukin. 

Vierailija
14/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"..miten nuo miehet voisivat toimivat hengellisenä päänä kristitylle naiselle?" :'D

Siis tarvitsetko sä jonkun komentamaan sua? Musta on aika koomista, että tällaisena aikana vielä löytyy naisia, jotka oikein haluavat nyrkin ja hellan väliin. Melkoista.

Muistathan arvostella musliminaisten asemaa, kun itse olet niin kovin terveemmällä pohjalla?

Vierailija
15/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"..miten nuo miehet voisivat toimivat hengellisenä päänä kristitylle naiselle?" :'D

Siis tarvitsetko sä jonkun komentamaan sua? Musta on aika koomista, että tällaisena aikana vielä löytyy naisia, jotka oikein haluavat nyrkin ja hellan väliin. Melkoista.

Muistathan arvostella musliminaisten asemaa, kun itse olet niin kovin terveemmällä pohjalla?

Kristityn ja muslimin toimintamalli perheen päänä olemiseen on aivan eri, ainakin, jos noudattavat seurakuntansa opetusta. 

Vierailija
16/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen uskovainen kristitty ja jos menen naimisiin, menen sillä ajatuksella, että liitto on elinikäinen. kun Jumala yhdistää vain kuolema erottaa. SILTI se on myös juridinen sopimus ja taloudellinen toimi, mistä syystä siinä samassa tehdään avioehto, joka varmistaa molempien osapuolten oikeusturvan. 

Koko nykyinen avioliitto on jumalattomien keksimä asia, avioehtoineen kaikkineen! Raamatusta et löydä pappien, kirkon ja valtion edessä tehtyä avioliittoa mistään kohdasta! Et löydä vihkimiskaavoja, bestmaneja tai kaasojakaan!  Raamatun uudentestamentin seurakuntamallista et löydä edes sellaista kuin pappi, mistään kohdasta! Kirkollisen papin aamenen jälkeen pari ei ole avioliitossa. Raamatullinen avioliitto alkaa, kun kaksi tulevat yhdeksi! Tämä tapahtuu yleensä siinä iltasella ja sängyssä, en tässä tämän tarkemmin asiaa kuvaile. Kristillinen avioliitto ei tarvitse avioehtoa ollenkaan! Avioehto tarvitaan jos liitto solmitaan kirkon tai valtion kanssa! Kristillisellä Jumalan edessä solmitulla avioliitolla, ei kirkollisella tai valtiollisella versiolla ole mitään tekemistä!

Vierailija
17/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskonto sitä määrää vaan uskovaiset. Jos joku on itse itselleen rajat asettanut, ei se määrittele koko uskontoa.

Vierailija
18/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monikin uskonto.

Ap

En kysynyt montako uskontoa vaan mikä juuri tämän miehen uskonto on.

Sen sanon ettei ole kristitty eikä muslimi.

Ap

Vierailija
19/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen vain yksi uskonto, jossa voisi olla jotain tämän suuntaista määräystä.

Eräällä toisella uskonnolla on tällainen määräys osittaisena (koskee vain toisen sukupuolen edustajia).

Vierailija
20/40 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontoon liittyessään tietää nämä asiat.  Jos ei hyväksy sääntöjä niin ei kannata liittyä siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi