Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hirvein koulumuistosi?

Vierailija
26.05.2017 |

Kerrotaan hirveitä muistoja kouluajoilta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen koko yläaste.

M

Vierailija
2/8 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liikunnanopettaja pakotti meidät suihkuun. Ymmärtäisin tämän jos liikuntatunnit olisi esim päivän ensimmäiset tunnit, mutta kun liikuntaa oli aina ne viimeiset kaksi tuntia ja kaikenlisäksi seisottiin aina vaan tumput suorana salissa ja jotain venyteltiin, ei siis todellakaan tullut ikinä kellekään edes hiki.

Joten, opettaja tuli kerran seisomaan pukuhuoneeseen ja ilmoitti, että kukaan ei lähde ennenkuin suihkussa on käyty (pukuhuoneessa oli vain yksi suihku). Tän johdosta suurin osa bussilla kulkevista oppilaista myöhästyi bussista (ainoa bussi, jolla pääsi koulusta kotiin) ja kaikenlisäksi kun kyseessä oli maaseutu, oli useilla oppilailla monen kymmenen kilometrin matka kotiin.

Siinä sitten tepsuttelin itsekin kotiin tukka märkänä sen lähes parikymmentä kilometriä ja vanhemmat oli ihan älyttömän vihaisia, että missä mä olen luuhannut. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitelmän pitäminen

Vierailija
4/8 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 12 vuotta, ala-asteesta ammattikoulun loppuun!

Vierailija
5/8 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kouluaika. Olen erityisherkkä ja purskahdin itkuun monta kertaa joka tunnilla. Liikunta ja kuvaamataito oli pahimpia, itkin vaan koko aika. Myös ruokailu oli kärsimystä, oksensin joka päivä jo sen ruuan hajusta.

Vierailija
6/8 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kun heitettiin portaat alas, mursin käteni ja sain apulaisrehtorilta puhuttelun miten ei saa provosoida ja X:llä on vaikeaa, pitää ymmärtää. Koko yläaste oli sitä että muutaman pojan porukalla on vaikeaa ja voi voi kuinka heitä kiusataan. Oikeasti he aloittivat tappelut ja sitten ulisivat miten puolustavat itseään. Minä olin jälki-istunnossa sen jälkeen kun minua heitettiin tuolilla, kuulemma provosoin kun puolustin luokkatoveriani jonka ulkoista habitusta tämä sankari kommentoi erittäin loukkaavin sanankääntein. Kerrottiin kuinka hänellä on rankkaa kun on juuri muuttanut toiselle paikkakunnalle ja pitää olla todella ystävällinen ja tukea muutoksessa.

Naurettavinta oli se, että olin itse juuri muuttanut toisesta maasta kielitaidottomana eikä minua kukaan tukenut. Sain opettajilta kuulla olevani tyhmä kun en osaa kieltä ja minun koetta käytettiin esimerkkinä vääristä vastauksista. Olin koulukiusattu koko peruskoulun ja ammattikoulun, lukiossa sain vihdoin olla rauhassa. Koko kokemus sai menettämään luottamuksen opettajiin. Vieläkin vituttaa.

Vierailija
7/8 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Luokalla opettaja vertaansa vailla olevalla älykkyydellään keksi aloittaa oppilaiden nimistä sanaleikin taululla tyyliin, mitä hassua noista nimen sisältävistä kirjaimista voisikaan vääntää. Joo, keksittiinhän niistä sitten itsellenikin sellainen halventava, naurunpyrskähdyksiä aikaansaava haukkumanimi, jonka jotkut sitten muistivat vielä yläasteellakin. Eihän sitä muuta voinutkaan odottaa sellaiselta "enbusken"näköiseltä sosialistiopettajalta. Ala-asteen toinen, uskovainen opettaja oli kyllä aivan ihana, jämpti, mutta kaikki huomioonottava.

Vierailija
8/8 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ala-aste, koska luokallani oli eräs poika, joka ensimmäisestä päivästä asti suolsi minua kohtaan ihan järjettömän paljon etnisiä loukkauksia, herjoja ja solvauksia (suurin osa oli jopa sellaisia, joista minä en ollut aiemmin edes tietoinen). Lapsena pelkäsin ja vihasin tuota poikaa, mutta näin aikuisena vähän vain säälittää, koska hänellä oli mitä ilmeisimmin ihan kamala kotitausta, kun jo 7 -vuotiaana osasi niin sujuvasti käyttää sen kaltaista kieltä.

En ole ala-asteen jälkeen kuullut kenenkään puhuvan toisesta ihmisestä niin rumasti vaikka olen rasisteihin törmännyt senkin jälkeen.