Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hyväuskoinen hölmö vai meneekö meillä hommat nyt ihan oikein?

Vierailija
26.05.2017 |

Meillä 5 lasta, kummankin toiveesta. Olen yleensä palannut töihin, mutta nyt päätin raskaan arjen takia jäädä kotiin. Mies on töissä ja tienaa hyvin, tekee myös ylitöitä.
Juttu on kuitenkin niin, että minun tienestit on aina menneet vaatteisiin, ruokaan, kenkiin ym.
Mies jälleen suunnittelee helkkarin kalliin moottoripyörän hankintaa. Eikä ole ainut kalliimpi hankinta mitä on tehnyt oikeastaan itselleen ja omista mielihaluistaan.
Teen kotona liki kaiken ja hoidan lapset. Minulla kuitenkaan ei ole penniäkään laittaa mihinkään, minulla ei ole harrastuksia eikä mitään mitä erityisesti haluaisin, koitan olla säästäväinen. Kotiin olisi kiva saada välillä jotain uutta, näihin ei kuitenkaan ole varaa.
Mies kyllä valittaa ja kitisee rahasta ja elämän raskaudesta, mutta ostaa moottoripyörän.
Mihinkään yhteiseen matkaan tai mukavaan ei ole rahaa, mutta näihin löytyy.
Tiedän että on miehen rahat, mutta en minäkään ihan täysin omasta halustani ole kotona.
Mies on mestari syyllistämään ja heittäytyy marttyyriksi, siksi saakin aina tahtonsa läpi.
Meneekö oikein?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki VIISI lasta, jää kotiin, uhriudu. Hieno urakehitys. VIISI LASTA?????????????

Mikäs viidessä lapsessa on nyt niin erikoista? Ei toi nyt uhrautumista oo muutenkaan 😛

Vierailija
22/28 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sovitte raha-asioista miehen kanssa? Älä vaan sano että olette tehneet ne viisi lasta ilman, että olette missään välissä puhuneet kuka mitäkin kustantaa ja miten rahallinen ja muu vastuu jaetaan. Jos näin, niin sinähän olet aivan idiootti, anteeksi vain. Sulla ei varmasti ole muuta mahdollisuutta kuin käydä se kivulias budjettikeskustelu miehen kanssa. Onhan tuo ihan ihmeellistä, että sinä kustannat lasten vaatteet ja kengät pienemmästä palkastasi, ja mies suunnittelee mp:n ostoa. Lapset on aika kalliita ylläpitää, vaatteet kuluu eikä kaikkea voi kierrättää, samoin kengät. Harrastukset maksaa ja vaikka niitä ei nyt niin olisikaan, niin polkupyörät, sukset, luistimet ynms. maksaa. Eli ajatteliko mies että nämä kustannukset kuuluu sulle? Vaikka on itsekin noin monta lasta halunnut? Kyllä nämä asiat on syytä keskustella auki ennen lisääntymistä, varsinkin jos aikoo lisääntyä noin monella.

Vierailija
24/28 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on se että olet hankkiutunut tilaan jossa sulla ei ole rahaa ja miehellä on. Joten se jolla on päättää. Typerä valinta, kun mies kyllästyy elättämään teitä sitten kituuttatte

Vierailija
25/28 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi itse tienaamansa rahat käyttää haluamallaan tavalla.

Vierailija
26/28 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mahdollisimman tarkkaan selvää, mitkä tuet saisit erottuasi, mitä eläminen maksaisi ja sitten sama laskelma miehen osalta. Veikkaan sun taloudellisen asemasi paranevan huimasti. Hän taas saa sydärin, kun tajuaa, millainen elintasonlasku hänelle on koittamassa ihan sun omalla yksipuolisella eropäätökselläsi, jos et ole tyytyväinen tilanteeseen avioliitossanne. Saattaa saada aikaan muutoksen ja jos ei, toteutat eron.

Vierailija
27/28 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se sinänsä on. Kertoo vaan paljon miehestä, jos ei halua rahoja omien lapsiensa hyvinvointiin käyttää.

Vierailija
28/28 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki saa halutessaan antaa ap:n kaltaisen hyväuskoinen hölmön elättää. Mutta muuten ei kyllä mies voi kuvitella syövänsä jonkun toisen kustannuksella, ja omat lapsensa joutuu kukin elättämään itse, siis myös mies tekemään osansa. Ap:n palkka on tähän asti mennyt ruokaan, vaatteisiin ym., miehen palkka hänen omiin harrastuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä