Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi liput vedettiin takaisin ylös hautajaisten jälkeen?

Vierailija
25.05.2017 |

Täälläpäin oli vielä puoli tuntia liput puolitangossa, nyt täysin ylhäällä. Miksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielun taivaaseen menoa kuvaa, näin mulle on sanottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtioneuvoston kanslia suosittaa presidentin hautajaispäivänä 25. toukokuuta yleistä suruliputusta koko maassa. Liputus alkaa kello 8 ja päättyy auringon laskiessa, kuitenkin viimeistään kello 21. Siunaustilaisuuden jälkeisen muistotilaisuuden arvioidaan päättyvän kello 17.30, jolloin liput nostetaan kokosalkoon auringon laskuun saakka.

Vierailija
4/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeistuksen mukaan 17.30 ylös vasta tänään

Vierailija
5/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä ei isännöitsijän päätöksestä liputettu. Huomenna kuulee kunniansa kyllä.

Vierailija
6/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne liput ole taloyhtiöissä yleensä puolitangossa hautajaispäivänäkin iltaan asti?

Vierailija
7/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiössä ei isännöitsijän päätöksestä liputettu. Huomenna kuulee kunniansa kyllä.

Miten perusteli

Vierailija
8/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli meillä periaatteessa toimitaan ihan oikein, vaan turhan aikaisin. Annettakoon se heille anteeksi :) nyt olen taas viisaampi!

Vierailija
9/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin hautajaisissa liputetaan. Jos muistotilaisuus on esim. seurakuntatalolla, niin siellä on aamupäivällä lippu puolitangossa. Ja kun vainaja on laskettu hautaan ja hautajaisväki tulee seurakuntatalolle muistotilaisuuteen, niin lippu on nostettu ylös.

Sitä ihmettelen miksi tuossa valtioneuvoston ohjeistuksessa tuo ylös nostaminen on noin myöhään. Kyllä minä olen aina ymmärtänyt, että kun siunaustilaisuus / hautaan laskeminen ovat ohi, niin silloin lippu nostetaan ylös.

Ja näin minäkin sen olen ajatellut, että se lipun nostaminen kuvastaa sitä, että sielu menee taivaaseen.

Vierailija
10/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri katsomassa ikkunasta naapurin lippua, ja se on edelleen nostettuna vain 3/4 tangosta.

Katsoin oman taloyhtiön pihan lipputankoa, ja siinäkin on lippu puolitangossa.

Tampere

Vierailija
11/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos taloyhtiössä on kuollut joku, niin ei hautajaispäivänä muistaakseni ole lippua nostettu iltapäivällä ylös.

Vierailija
12/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vedettiin lippu ylös salkoon. Hänen sielunsa on Taivaissa, murheet ja surut ovat ohitse.

Nyt voi syödä illallista ja juhlistaa Mauno Koiviston elämää. Kiitos kaikesta!

Vierailija
13/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos taloyhtiössä on kuollut joku, niin ei hautajaispäivänä muistaakseni ole lippua nostettu iltapäivällä ylös.

Sitten kun lasketaan lippua, niin ekaksi nostetaan ylös ja sitten alas.

Vierailija
14/14 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun huoltoyhtiöt ovat korvanneet talkkarit, on oikeasti aika hölmöä esittää tällaisia suosituksia liputuksesta, ei onnistu/onnistunut.

Aivan hyvä ja korrekti tapa on pitää lippu puolitangossa koko päivän.