Olen aina ihmetellyt "vanhojapiikoja". Miten se on mahdollista?
Kyllähän nyt normaali ihminen löytää itselleen kumppanin aika helpostikin, mikä ihmisryhmä tämä "vanhapiika" porukka oikein on?
Onks täällä sellaista tavallista vanhaapiikaa paikalla joka kertoisi oman tilanteensa?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
kertokaa myös vanhapojatkin! kiinnostaa!
En vaan saa mitään kontaktia naisiin,enkä minkäänlaista huomiota ihan kuin naiset eivät edes näkisi minua ollenkaan.
oma äitikin hylkäsi minut lapsena ja viimeisimpänä naisfysioterapeutti halusi päästä selvästi minusta eroon kahdella viimeisellä käynnillä ja oli sitä mieltä ettei kannata hakea uutta lähetettä.
olen ihan miehen mitoissa,en haise pahalle,en möläyttele typeryyksiä,peilistä ei katso mikään hirviö takaisin,vaatteet ovat puhtaat,tosin vuosien saatossa mennyt siihen että ovat hyvin työ painotteisia,ennkäytä alkoholia kuin satunnaisesti,en polta.
Selvää on ainakin se että joillekin se on kipeä asia ja toisille taas oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa, miksi haluat käyttää vanhanaikaista ja vähän halventavaa nimitystä "vanhapiika"? Nykyään puhutaan sinkuista,
Anteeksi nyt vain mutta olen mieluummin arvostettu vanhapiika kuin sinkku (=lumppu).
0 x seksiä, tämän aidompaa vanhaapiikaa ei löydy!
Vanhapiika on kyllä tyhmä sana ja kertoo paljon käyttäjästään. Enkä ymmärrä, mitä oikein haet. Oletko itse jotenkin parempi, jos olet "päässyt naimisiin" ? Tämä ilmaus on varmaan myös omasta maailmastasi. T. rouva
Katsos sama ongelma kuin meillä poikamiehilläkin, sitä haluaisi itselle mieluisan, eikä oikein halua pyrkiä parisuhteeseen vain ja ainoastaan siksi, että voisi sanoa olevansa parisuhteesaa. Pärjään, kuten varmasti samankaltaisessa asemassa olevat naisetkin pelottavan hyvin yksinkin. On jotenkin harmillista, että jos minä olen kohdannut ihmisen jonka olen kokenut erinomaisen puoleensa vetäväksi niin tunne on jäänyt melkeinpä yksipuoliseksi. - kun ei minulla ole kykyä, eikä välttämättä edes halua pakottaa ketään parisuhteeseen kanssani. Tai sitten jos nainen on osoittanut olevansa minusta enemmänkin kiinnostunut, niin -yllättäen- minä en ole kokennut tai osannut taikoakko sitten häntä "omanlaisekseni."
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika on kyllä tyhmä sana ja kertoo paljon käyttäjästään. Enkä ymmärrä, mitä oikein haet. Oletko itse jotenkin parempi, jos olet "päässyt naimisiin" ? Tämä ilmaus on varmaan myös omasta maailmastasi. T. rouva
Sinkku= aktiivisesti seuraa etsivä.
Vanhapiika= muuten vain itsekseen elävä, ei niin aktiivisesti seuraa vailla
Kumppanin löytäminen ei koskaan ole ollut minulle kovin tärkeä asia, enkä ole tarkoituksella etsinyt ketään. Ne miehet, joihin olisin halunnut tutustua lähemmin seurustelumielessä, eivät ole olleet kiinnostuneita minusta. Itsekseen oleminen on aina ollut minulle luontevaa, eikä uusiin ihmisiin tutustuminen käy kovin nopeasti. Niin että jos jollekin on mysteeri, miksei kumppania löydy, minulle mysteeri on se, miten ihmisellä voi käydä niin hyvä tuuri, että sattuu tapaamaan jonkun, jonka kanssa synkkaa JA joka myös toivoo itselleen parisuhdetta. Minua ei sitten varmaan ole luotu sellaiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika on hiton loistava! Rakastan sitä <3 Olen ylpeydellä nimenomaan vanhapiika, jos joku yrittää sinkutella niin se on loukkaus!
Ei sinkku ole aina mikään aktiivisesti seuraa etsivä. Ja vanhapiika-sana on vanhentunut. Parempia esim. yksinelävä tai naimaton.
Tottakai kumppanin löytää helposti jos ottaa kenet tahansa. Mutta mulla on laatuvaatimuksia, on tarkoitus että mies parantaa mun elämänlaatua eikä huononna. Oikeasti hyvää miestä ei ihan helposti löydäkään. Mieluummin siis yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Olen mielummin vanhapiika kuin sinkku.
Kukin saa vapaasti nimittää ITSEÄÄN vanhaksipiiaksi, jos haluaa. Ok identiteetti. Mutta sillä ei nimitellä muita.
Vanhapiika on ihan loistava sana. Sinkusta tulee mieleen vaan joku epätoivoinen bilettäjä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkku=single. Tuon "aktiivisesti seuraa etsivä" kyllä vedit hatustasi. Katsonut liikaa sinkkuelämää?
Ei kyse ainakaan omalla kohdallani ole ollut, etten jaksaisi toisen tapoja. Päinvastoin, miehet eivät ole jaksaneet minua. Palautteeksi olen mm. saanut, että olen liian miellyttämishaluinen, pyrin tekemään kaikessa niinkuin mies toivoo ja annan miehelle liikaa tilaa. Ystäväni ihmettelevät, miten en löydä miestä, kun olisin "täydellinen tyttöystävä". Alan menettää toivoni, sillä tuntuu että teen niin tai näin, en osaa olla oikeanlainen parisuhteessa.
Voi heh. Sinkku bilettää kaiket yöt ja vanhapiika virkkaa pitsiliinaa hartaita säveliä kuunnellen. Joo. Oikeasti yksineläjiä on joka lähtöön ja nimikkeen saa kukin itse päättää.
Vierailija kirjoitti:
Voi heh. Sinkku bilettää kaiket yöt ja vanhapiika virkkaa pitsiliinaa hartaita säveliä kuunnellen. Joo. Oikeasti yksineläjiä on joka lähtöön ja nimikkeen saa kukin itse päättää.
Minua saa nimitellä miksi haluaa. Eräs vanhapiiaksi nimittelevä tuttavani ei tiedä, että olen hänenkin ukkonsa testannut. Sen kokemuksen jälkeen kyllä ymmärrän, mistä tyytymättömyys omiin valintoihin kumpuaa.
Kaikki ei ole niin mustavlkoista, paljon bilettävä ja aktiivinen voi viettää todella siveää elämää ja kotona nyhjäävällä ollakin railakas seksielämä.
Mies ja parisuhde ei ole niin tärkeää minulle. Minulla on ollut paljon poikaystäviä, enkä ketään haluaisi takaisin. Minua ärsyttää toisessa moni asia. Mm. miten jotkut syö ja siivottomuus.
Alli
Olen pari vuotta alle neljäkymmentä ja ikisinkku, joten enköhän mene tämän otsikon alle. :)
Olen pariton, koska en tarvitse paria mihinkään. Parisuhde itsessään on minulle tarpeeton: olen koulutettu ja hyvässä työssä eli elintasoni on oikein mukava sitä kautta; tykkään olla itsekseni ja tehdä mitä mieleni tekee; seksiä ja läheisyyttä en ole koskaan tottunut saamaan, joten niitä en sitä myötä myöskään kaipaa; lapsen saan kyllä tehtyä yksin, jos sellaisen nyt päätän oikeasti parin vuoden sisällä tehdä. En siis koe, että miehellä olisi minulle mitään annettavaa vain sukupuolensa puolesta, joten jos pariutuisin jonkun kanssa, siinä pitäisi tulla mukana jotakin selkeää lisäarvoa elämääni eli sen henkilön tulisi olla sellainen, jonka kanssa todella haluaisin seurustella. Olen pari kertaa tavannut miehen, josta olisin voinutkin olla kiinnostunut, mutta tämä mies ei ole koskaan kiinnostunut minusta, joten en odota tilanteen muuttuvan loppuelämänikään aikana mihinkään. Eikä sen tarvitsekaan muuttua, saan onnellisuudentunteen ihan muista asioista.
Vanhapiika-käsite on muuten loistava, olen käyttänyt sitä itseeni jo viimeiset varmaan viisitoista vuotta. Jollakin tasolla olen jo lapsesta asti tiennyt, että en tule saamaan parisuhdetta (sellaisen miehen kanssa, jonka huolisin). Toisaalta koen, että koko romantiikkahömppä onkin pelkkää Hollywood-höttöä (jolla vain myydään hyödykkeitä), joten en ole ollut omasta osastani mitenkään surullinen. Itse määrittelen oman onneni ja sen, miten elämäni parhaiten elän.
(Ja varmaan pitää vielä lopuksi todeta, etten ole lihava tai ruma ja siksi selittele asioita parhaiten päin. Olen ihan tavallinen nainen ja monikin mies on ollut minusta kiinnostunut. Ei vain koskaan sellainen, jonka vuoksi olisin uhrannut oman vapauteni.)
No tässä yksi! Minulla on ollut lukuisia rakastajia elämäni aikana, mutta en ole viitsinyt sitoa itseäni pysyvästi kehenkään, koska pohjimmiltani haluan säilyttää vapauteni.
Yleensä minut on jätetty, tai olen jättänyt itse. Mulla oli myös kerram varattu mies rakastajana, ihan vaan uteliaisuudesta kun halusin kokeilla, millaista on olla ns. toinen nainen. Lopetin suhteen, kun mies alkoi puhua vaimonsa jättämisestä. Aikamoista paskaa se suhde oli.
Välissä olen ollut vuosia yksin, ja ne ovatkin yleensä olleet kivointa aikaa elämässäni. Viihdyn tosi hyvin itsekseni, ja kokisin tosi ahdistavana, jos kotonani asuisi toinen ihminen. Kyllä oma rauha pitää olla.
🇺🇦🇮🇱