Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä perhetyöntekijöistä?

Vierailija
24.05.2017 |

Entä minkä mielikuvan se antaa perheestä jonka luona käy perhetyöntekijä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin jonninjoutavia turhanlässyttäjiä.

Vierailija
2/8 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyöntekijät tekevät äärettömän tärkeää työtä ja sillä usein ehkäistään ongelmien eskaloituminen <3 Perhetyöntekijöiden työ on äärettömän rankkaa vaikkei se siltä tavan tallaajan silmään näytäkkään. Se on tosi henkisesti kuormittavaa, vaikka fyysinen työ saattaakin olla kimblen pelaamista :D Iso peukku siis heille!

Itse en ole koskaan ollut perhetyöntekijän asiakkaana, eikä tällasta ole ihan lähipiirissäkään ollut. Mutta pääasiassa ajattelen näistä perheistä jotka saavat perhetyöntekijän palveluista nauttia, että he ovat todella onnekkaita. Monet perheet niitä tarvitsisivat. Mielestäni se ei kerro siitä että perhe on epäonnistunut tai mitään muuta vastaavaa, päinvastoin. He ovat valmiit ottamaan vastaan apua ja tukea kun sitä tarvitsevat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärettömän rankkaa? Heh heh. Ei todellakaan ole. Jos työ on tekijänsä mielestä kuormittavaa niin perhetyöntekijä tekee työnsä väärin ja luulee olevansa tärkeämpi kuin on. 90% työstä on pelkkää pikkulasten ulkoilutusta puistoissa yms. Perhetyöntekijän tehtävä on tarjota perushoivaa, he eivät ole psykologeja, terapeutteja eikä mitään muutakaan. He ovat käytännössä lastenhoitajia ja palkkauskin on vastuun mukainen eli alhaisin kaikista hoiva-aloista.

Vierailija
4/8 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne istuvat sohvalla ja kyselevät yksityisasioita. Sitten ne kirjaavat asiat, ei niinkuin sanoit, vaan niinkuin ne itse luulevat sinun tarkoittavan. Ne haluavat keskustella lapsesi sairaudesta, vaikka eivät tiedä siitä mitään. Vievät aikaa kotitöitä, ja sitten valittavat siisteydestä. Puhuvat lapsestasi, vaikka käyvät aina, kun lapsi on koulussa, eivätkä ole tavanneet edes. Tyrkytetään kaikille, koska muuta ei ole.

Vierailija
5/8 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi perhetyöntekijä viisi kertaa (2-3 tuntia kerralla) ja oli arjen apu jota arvostin suuresti. Maksoimme jotain omavastuuosuutta joten ei ollut ilmainen juttu. Olen kiitollinen neuvolan terveydenhoitajalle, joka tarjosi mahdollisuutta. Avoimesti kerroin kaikille. Eipä kukaan hämmästellyt, koska tiesivät että perheessämme oli erittäin itkuinen vauva.

Ap, kerro millainen mielikuva sinulle meistä syntyy?

Vierailija
6/8 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyöntekijä oli itkuisen vauvan kanssa. Minä olin sillä aikaa toisen lapsemme kanssa, ulkoilua ym mihin ei olisi muuten ollut mahdollista päiväsaikaan kun mies oli töissä.

Vierailija
7/8 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tyhjä jauhajia. Älyttömän uteliaita vaikka koulutus ei riitä mihinkään. Ovat niin terapeuttia, psykologia ja ties mitä asiantuntijaa. Todellisuudessa kirjaavat kaiken ylös ja kertovat sossuille.

Vierailija
8/8 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi perhetyöntekijä muutaman kerran, koska esikoisvauvan syntymän jälkeen lapsuudenperheessäni tapahtui hyvin vakavia kriisejä. Oli erittäin hyvä, että sain jutella jonkun kanssa kunnolla ja itkeä hänelle asioitani. Hän sai myös ylipuhuttua minut psykologin luokse ja pääsin sitä kautta psykoterapiaankin. Olen kiitollinen tuosta avusta, mitä sain.

Perhetyö on juuri sitä ennalta ehkäisevää työtä ja hyvin tärkeää sellaista. Sillä saatetaan voida estää tilanteiden paheneminen sellaiseen pisteeseen kuin omassa lapsuuden perheessäni, jossa koko perhe kärsii hiljaa kuka mistäkin vuosikymmenet pitkälle aikuisikään tai vanhuuteen asti... Eikä siten ehkä kukaan päädy itsemurhaankaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän