MIES: millaiseen naiseen rakastuisit/millaiseen voisit tyytyä
Luonne, ominaisuudet, ulkonäkö.
Ja oletko tällä hetkellä suhteessa rakastuneena vai realistisesti jonkun ottaneena, jos jälkimmäinen vaihtoehto niin mistä kiikastaa ettet ole rakastunut?
Kommentit (28)
Voisin rakastua yli 49v naiseen
haluan mature ladyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava, avoin, rento, järkevä, realistinen. Kattava yleistieto, mielellään jotain järkeviä harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita. Perusnätti, suomalainen, sopusuhtainen-hoikka, ei aiempia lapsia, ei tatuointeja eikä lävistyksiä. Mielellään töissä ja samaa tuloluokkaa itseni kanssa ettei talouden jakamisesta tule mitään riitahelvettiä.
En ole vielä tavannut tämmöistä naista.
OK, jatkokysymys onkin että mistä asioista voit tinkiä. Kyselen siksi, että monissa ketjuissa täällä kirjoitetaan paljon siitä että miehet (järkevästi?) tyytyvät ok-naiseen ja että naistenkin pitäisi nimenomaan tyytyä johonkin järkevään vaihtoehtoon.
Itse kuitenkin uskon että sekä miehet että naiset niin tehdessään kyllä löytävät keinon jollain tavalla osoittaa mieltään suhteessa...että jotenkin se aina takaisin otetaan. Ollaan sitten paljon poissa harrastuksissa, lasketaan sentilleen ruoat erikseen, flirttaillaan muille tms. Keinoja on.
En tiedä, mistä lähtisin tinkimään kun ei mulla niin kovia vaatimuksia ole ainakaan omasta mielestäni. Oon aika pessimistinen sen suhteen että tulen ketään löytämään ja olen ajatuksen tasolla varautunut elämään yksin loppuun asti. Mulla ei ole liikaa kontakteja naisiin kun en juo alkoholia enkä käy missään ravintoloissakaan
En tiedä, minkä ikäisistä naisista on kyse, mutta mietitäänpä:
- oman kuntasi 16-35 -vuotiaiden yksin asuvien naisten lukumäärän näet täältä http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005201368.html (tilasto vuodelta 2015)
- osa noista naisista karsiutuu pois, koska on jo parisuhteessa
- 50 % karsiutuu pois, koska haet sopusuhtaista tai hoikkaa ja naisista noin 50 % on ylipainoisia
- "perusnätti" karsii naisista ainakin puolet, osa näistä on toki samoja kuin jotka karsiutuivat jo ylipainon takia, mutta ei suinkaan kaikki
-- naisten työllisyysaste on Suomessa korkea, joten se ei luultavasti kovin paljon karsi tarjokkaita, sen sijaan sillä on merkitystä, mikä on tuo edellyttämäsi "sama tuloluokka"
- tatuoimattomuuden vaatimus sulkee pois joka seitsemännen naisen (tilastojen mukaan 15 % :lla suomalaisista on tatuointeja), lävistykset luultavasti osuvat suurimmaksi osaksi samalle porukalle
Siihen päälle kun lisätään "kattava yleistieto", sinun mielestäsi "järkeviä harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita" ja lisätään, että kyseisen naisen pitää olla kiinnostunut raittiista miehestä, joka ei lähde ravintoloihin, niin väittäisin kyllä, että on tuossa jo melkoinen määrä kriteerejä. Jos sinulla on vielä odotuksia liittyen naisen seksuaaliseen kokeneisuuteen tai parisuhdehistoriaan, niin jokainen niistä tietysti lisää haastetta. Siinä kohtaa on jo syytä tosissaan toivoa, ettei asu jossain Alavieskassa.
Eihän tässä etsitä kuin yhtä ihmistä, joten miksi tyytyä vähempään? Jää elämä elämättä tilastojen mukaan elellessä.
Vierailija kirjoitti:
En voi luetella tai kuvata mitään piirteiden joukkoa naisessa, joka saisi minut rakastumaan.
Olen pitkässä parisuhteessa, johon en aikanaan alkanut rakkauden huumassa, mutta jossa tosi rakkaus kehittyi vähitellen.
Rakastan vaimoani edelleen. Ihastunut joskus pintapuolisesti johonkin toiseen, mutta en ole koskaan pettänyt vaimoani, enkä ole ollut koskaan aikeissa erota. Olemme olleet kohta 15 v yhdessä.
Hauskaa, että joku nosti vanhan ketjun. Itselläni on lähes identtinen tilanne. Aikoinani olin hyvin rakastunut naiseen, joka ei kuitenkaan lämmennyt minulle. Sen sijaan toinen nainen oli minuun kovin ihastunut, joten ajattelin sitten ikään kuin poimia kypsän omenan ja katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Suhteen alkuvuosina haaveilin kuitenkin vielä tuosta toisesta naisesta. Olemme nyt olleet lähes parikymmentä vuotta yhdessä, lapsia kaksi, ja rakkaus vaimoani kohtaan lisääntyy vuosi vuodelta. Eroa en ole harkinnut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mukava, avoin, rento, järkevä, realistinen. Kattava yleistieto, mielellään jotain järkeviä harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita. Perusnätti, suomalainen, sopusuhtainen-hoikka, ei aiempia lapsia, ei tatuointeja eikä lävistyksiä. Mielellään töissä ja samaa tuloluokkaa itseni kanssa ettei talouden jakamisesta tule mitään riitahelvettiä.
Minä olen juuri tällainen nainen ja moni tuttunikin vastaa kuvausta. Jos kriteerit ovat nämä, luulisi seuraa löytyvän aika helposti.
Vierailija kirjoitti:
Taiteellisella alalla, kiinnostunut kulttuurista monipuolisesti, poliittisesti vasemmalla, ikää 35-45 vuotta, ei mielenterveysongelmia, tykkää luonnosta muttei halua pitkille eräretkille ainakaan minun kanssani, pitää huolta terveydestään. Ei käytä hirveästi päihteitä. Koulutuksella ja tulotasolla ei ole merkitystä. Eikä oikeastaan asuinpaikallakaan. Plussaa jos on kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, esim. feministi.
Yhdistelmänä varmasti tämä on ihan realistinen, mutta joukko on tosi silti pieni, varsinkin taiteellisella alalla olevia on vähän, niistäkin suuri osa varattuja tai väärän ikäisiä.
Miksi taiteellinen ala? Kulttuurin vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää olla samaa tulotason, kannattaa etsiä itseä koulutetumpaa tai vanhempaa naista. Naisten palkat on keskimäärin miesten palkkoja pienempiä.
https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/tyo-ja-toim…
Voisin rakastua naiseen joka on:
- nuori
- nätti
- hoikka
- lapseton
- ei aikaisempia suhteita
- neitseellinen
- hyvä ja helppo luonne, ehkä hieman alistuva
Voisin kuitenkin tyytyä naiseen joka on nuori, nätti ja hoikka. Muissa kriteereissä voisin joustaa.
M34