Kuinka aiot muistaa tämän kevään ylioppilasta?
Lapsuudenystäväni tytär pääsee ylioppilaaksi ja ajattelin muistaa häntä? Asuu toisella puolella Suomea ja en millään pääse paikalle ja on MATKA VARATTUNA JUURI SINÄ PÄIVÄNÄ LENTOKONEESSA ITALIAAN PATIKOIMAAN GARDAJÄRVELLE ja laheisilläni kurkku kipeä ja oksettaa eivätkä pääse viemään kirjettä 600 kilometrin päähän.
Itse ajattelin laittaa krjekuoreen 50 e ja jättää postin hellään huomaan. Huomenna postiin muuten ei raha kerkiäå perille ajoissa :)
Kuinkas muilla muistamiset?
Kommentit (12)
En mitenkään. Eivät ole saavuttaneet mitään. Edes ammattia.
Rahaa naapurin pojalle ja kummilapselle oman elämän aloituspakkaus eli kaikkea mahdollista lakanoista astioihin. Tyttö itse toivoi.
Nyt ei ole lähipiirissä ketään valmistumassa, mutta aiheeseen liittyen, kuulin tänään radiossa mainoksen, jossa mainostettiin ostamaan ylioppilaalle lahjaksi museokortti. Siis museokortti. Sillä työllä, minkä lukiossa tekee, ei kyllä palkita museokortilla. Jokaisen ylioppilaan toivelahja, hah. Itse pyyhkisin moisella antajan naamaan. Arvostan kyllä kaikkia lahjoja mitä saan, vaikka se olisi itse kerätty kukkapuska, mutta joku museokortti.
Mikä on sopiva summa jos antaa rahaa lahjaksi? 50€ tuntuu kovin pieneltä...
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole lähipiirissä ketään valmistumassa, mutta aiheeseen liittyen, kuulin tänään radiossa mainoksen, jossa mainostettiin ostamaan ylioppilaalle lahjaksi museokortti. Siis museokortti. Sillä työllä, minkä lukiossa tekee, ei kyllä palkita museokortilla. Jokaisen ylioppilaan toivelahja, hah. Itse pyyhkisin moisella antajan naamaan. Arvostan kyllä kaikkia lahjoja mitä saan, vaikka se olisi itse kerätty kukkapuska, mutta joku museokortti.
Ihan iisi homma tuo lukio on. Itekin päädyin seiskan keskiarvolla sinne eikä ollut lainkaan haastavaa saada lakkia.
Käyn onnittelemassa naapurin poikaa ja lahjaksi vien ruusun ja kaksi kakkua jotka minulta tilasivat juhliin.
Kaksi tuttua saa kumpikin 30e lahjakortin, pikkuveljeni saa 100e lahjakortin ja pienen tavaralahjan. Miehen veljentyttö (kummityttö) valmistuu ammattiin ja saa 80e lahjakortin ja korun.
Älkää ikinä lähettäkö postissa rahaa!
Maksan lakkiaiset, siinä lienee ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Käyn onnittelemassa naapurin poikaa ja lahjaksi vien ruusun ja kaksi kakkua jotka minulta tilasivat juhliin.
Loistava idea!
Vierailija kirjoitti:
Älkää ikinä lähettäkö postissa rahaa!
Tämä. Parempi laittaa pelkkä kortti postiin ja lahjaraha tilille.
Onneks ei tarvii muistaa ketään...