Vauva, pian 8 kk, nukkuu vain rinnasta kiinni pitäen
Jos yhtään liikahdan tai nousen ylös, niin hän herää. Jos ei heti, niin hetken päästä. Onko tämä eroahdistusta? On nukkunut yöt aina vieressä, mutta päiväunet suurimmaksi osaksi yksin ja ihan hyvin, pitkiä pätkiä rauhallisesti. Rintamaitoa nauttii vielä pääravinnokseen, mutta totta kai tarjotaan kiinteitä usein.
Kommentit (7)
Totta kai vauva nukahtaa rinnalle mieluummin kuin muuanne. Lämmin ihanuus ja makeaa mettä valuu suuhun, kun vähänkin imaisee.
Ei se mitään erityistä eroahdistusta ole. Sun täytyy vain miettiä, että odotatko sitä luonnollista vieroittatumista siinä viiden vanhana vai jatkatko näin.
Meillä 6kk ikäinen ja tissille tai vaunuihin/autoon nukahtaa. Varovasti pitää nousta ylös, muuten herää. Siirrän öisin omaan sänkyyn ja nukkuu siinä hyvin mutta herää öisin läheisyyden kaipuuseen, ei niinkään enää nälkään. Joskus suurin osa yöstä menee perhepedissä. Ei kannata ottaa paineita. Toiset vauvat kaipaavat enemmän läheisyyttä. Meillä ei tutti kelpaa joten tissi on tutti ja ruoka ja läheisyys ja turva.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan minun mieheltäni.
Kärsiikö miehesi oidipus syndroomasta?
Mulla kohta 9kk vauva ja hän on aina ollut tissille nukahtaja ja saa olla tosi syvässä unessa ettei havahdu hereille , kun rinnan vie pois. Ei ole päivisin käytännössä koskaan nukkunut hyvin yksin. Tykkäisi olla vaan sylissä. Vaunuissa unet ovat lyhyet ja niihinkin pitää välillä nukuttaa tissin kautta. En ole ottanut paineita tästä. On kuitenkin esikoinen, niin on mulla aikaakin hengailla vauvan kanssa. Jotkut vaan kaipaa enemmän läheisyyttä. Kenties sunkin vauva on vaan ekstra huomion tarpeessa. Kyllä ne siitä kasvaa ja sitten äidin syli ei enää kelpaakaan.