Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laurin talot

Vierailija
22.05.2017 |

Olisi potentiaalisesti hyvin kiinnostava ohjelma mutta hermo repeää tuohon Laurin Minä suunnittelin keittiön, Minä halusin laittaa paljon mustaa, minä rakensin, minä ajattelin, minä minä minä... ärsyttääkö muita?! Aaarghh!!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Skissailin vähän tällaista...

Tokavika jakso nähty ja viimeisessä on ilmeisesti pelkät tuparit. Mikä jäi kiinnostamaan? Minulla on pieni lista.

Mikä tekee näistä tekeleistä "älytalon"? Kovat oli suunnitelmat, mutta lopputulosta ei esitelty. Todennäköisesti aivan normaalia taloautomatiikkaa.

Paljonko homma maksoi? Valavuori kertoi budjetin olleen rajallinen, mutta suuri osa tuotteistahan oli saatu sponsorointina. Onko tuo tavan tallaajalle edullinen ja hyvä tapa rakentaa?

Miksi talot olivat kuin samasta muotista? Eikö arkkitehti osaa mukautua ja tehdä monenlaista?

Miksi valittiin tasakattoinen talomalli? Tuo on vuosikymmenten saatossa osoittautunut erittäin huonoksi ratkaisuksi Suomessa.

Onko elementtirakentaminen Laurin mielestä uusi juttu? Ainoastaan materiaaleissa oli jotain uudehkoa. Hänen (ja muidenkin) mukaan rakentaminen on näin helppoa. "Rakennetaan vähän kuin lego-palikoilla". Lehtijuttujen perusteella Elastisen kylppärin seinä oli vinossa. Oliko se siis helppoa vai ei?

Onko asuminen hulppeasti kahdessa maassa (USA ja Suomi) ekologista? Rakennetaan kaksi ylihintaista taloa ja poltetaan kerosiinia monta kertaa vuodessa jotta pystytään asumaan niitä?

Ovatko nuo talot aikaan mukautuvia ja yleensäkään käyttökelpoisia sadan tai kahden sadan vuoden päästä? Tätähän painotettiin ainakin alkumetreillä. Tekniikka, mm. kaapeloinnit on porattu puuelementtien sisään. Eihän 60-luvun kaapeloinnitkaan ole enää nykypäivänä riittäviä ja miten tuota sitten laajennat ilman että tuo listaton rakentaminen järkkyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän