Kertoisitko miehelle olleesi toisen miehen kanssa,
eron aikana sängyssä, jos olisitte eronneet kuukaudeksi ja palanneet takaisin yhteen?
Mies varmasti mustis, eikä kuitenkaan periaatteesa velvollisuutta kertoa.
Kysynyt on kuitenkin asiasta ja vähän mietityttää.
Kommentit (13)
Niin, en siis jatka toista suhdetta tietenkään..
Riippuu, onko ero tuntunut ns. lopulliselta, vai onko ilmaan jäänyt ajatus mahdollisesta yhteenpaluusta.
Ero on kuitenkin ero, eikä sen enempää tarvitse kertoa, kuin muutenkaan aiemmista suhteista.
Kertoisiko miehesi olleensa toisen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ero johtui miehen valehtelusta/peittelystä, että epäilen kyllä että kertoisi. En ole edes kysynyt. Kun tosiaan kuitenkin erossa oltu.
Palaat takasin pettäjän kanssa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero johtui miehen valehtelusta/peittelystä, että epäilen kyllä että kertoisi. En ole edes kysynyt. Kun tosiaan kuitenkin erossa oltu.
En vastaisi suoraan olinko vai en, vaan kommentoisin, että mehän erottiin ja sen vuoksi että sinä et ollut avoin ja rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Palaat takasin pettäjän kanssa yhteen.
Niin, petti luottamuksen ja kysyttäessä valehteli ensin. Ei kuitenkaan mikään haudanvakava asia ja se nyt keskusteltu kyllä. Muitakin ongelmia siis toki ollut ja tuo tapaus oli siinä tilanteessa sitten liikaa.
Ja seuraavalle vastaus, että vastasin jo, että en ole ollut, valehtelin siis itsekkin, enkä ole nyt sen kummempi itsekkään. Se kaivelee.
Minä kertosin. Eron aikana olleet asiat eivät kuulu omistamismielessä toiselle, mutta haluaisin testata, miten kestävä tämä suhde oikeasti on. Juuttuuko se omistamisenhaluun ja mustasukkaisuuteen, vai onko mies halukas muuttumaan itse oikeasti. Ymmärtääkö omat virheensä?
Jos asiaa tarkastelee ulkopuolisen silmin, niin suhteenne ei ollut aiemmin hyvä. Ei se ole kuukauden eron aikana siitä mihinkään parantunut, vaikka niin kuvittelette. Ihminen ei muutu kuukaudessa, vaikka kuinka vannoisi "mä en tee sitä enää, mä rakastan vain sua". Kissanvi--t.
Jos halutaan uusi alku, se vaatii täyttä rehellisyyttä molemmilta. Joskus se loukkaa. Joskus suhde ei kestä sitä. Mutta jos suhde ei kestä täyttä rehellisyyttä, se ei ole kestämisen arvoinenkaan. Salaisuuksia ei saa olla. Kuka haluaisi elää valheessa? Sinä et halunnut. Ole rehellinen ja kerro, koska viime kädessä juuri sinä voit katsoa itseäsi peilistä puhtaalla sydämellä ja itsekunnioituksella. Mitä lopulta häviät? Joko saat miehen, joka tajuaa todella, mitä oli menettämässä tai menetät miehen, joka ei ollut pitämisen arvoinenkaan, etkä jää kynnysmatoksi.
Menkää pariterapiaan. Jos mies ei lähde, mutta hokee että "makasit toisen kanssa", jätä se. Se ei oikeasti yritäkkään muuttua vaan haluaa vain omistaa sinut kuin lelun. Kyse on vain uudesta pelistä, jolla saadaan menetetty hetkeksi voitettua ja pönkitettyä itsetuntoa. Tiedätkö, kun pelimiehellä on vaara menettää vakipano?
Vierailija kirjoitti:
eron aikana sängyssä, jos olisitte eronneet kuukaudeksi ja palanneet takaisin yhteen?
Mies varmasti mustis, eikä kuitenkaan periaatteesa velvollisuutta kertoa.
Kysynyt on kuitenkin asiasta ja vähän mietityttää.
Jos mies tuollaista kysyy, ei hän tainnut pitää "eroanne" kovinkaan lopullisena alunpitäenkään. Eli saattaa muodostua kynnyskysymykseksi, jos "tunnustat"...
Kannattaisi varmaan selvittää asioita hieman syvällisemmin, kuin pelkästään, että kuka pani ja ketä ja milloin, ennenkuin tosissaan jatkatte suhdetta.
Rautalangasta: voit sanoa miehellesi tyyliin: "Olimme neljä viikkoa erossa, en ole velvollinen tilittämään tekemisiäni sinulle." Miehellesi jää epäluottamus ja todennäköisesti eroatte...
Tai sitten sanot: "Hyvä on, olin seksisuhteessa miehen kanssa, mutta se ei liity meihin mitenkään, koska olimme erossa. Sinulla ei ole oikeutta olla mustasukkainen." Ei hyvä ennuste tälläkään...
Kertoisitko kolmannellekin?