Twin Peaks : The return - keskusteluketju
Ensimmäiset 4 jaksoa ilmestyneet nyt HBO:lle.
Keskustellaan sarjasta tässä :)
Kommentit (100)
Ärsyttää tuo pahis - liimaletti - Cooper ja sen "kaverit".
Tässä hyvä kertaus siitä, mihin jäätiin 26v sitten.
Twin Peaks jatkuu jälleen - muistatko, mihin 26 vuotta sitten jäätiin?
http://www.iltalehti.fi/pinnalla/201705232200156473_iq.shtml
Mä en yllättyis vaikka Lara Flynn Boylesta tulis suru uutisia lähi vuosina. On tehnyt itsestään niin kamalan näköisen että varmasti ottaa entiselle kaunottarelle koville:( Eikä alunalkajeenkaan voi olla kovin tasapainoinen että on kokennut tarpeelliseksi lähteä tekemään itselleen tollasta.
Että sarja olisi pitänyt olla ihan samanlainen kuin ennenkin? Se olisi ollut kyllä iso pettymys
Onpa ollut mukava huomata, että tämä on saanut niin hyvää palautetta Suomenkin medioissa. Olen lukenut kaikki Ampparit-uutisvirrassa näkyvät kriitikoiden analyysit The Returnista ja n. 90% on ollut tosi positiivisia.
Mä aloin nyt lisäjaksoja odotellessani katsoa pilottia ja ensimmäisen kauden jaksoja, koska sain taas kipinän sarjaan...ne on niin ahhh. Ja tosiaan, TP-maraton on hyvä keino tappaa aikaa kun odottaa 3. kauden 5. jaksoa.
Seuraava jakso tulee vasta 4.6. Olispa tullut tänään.
Tuleeko se teeveestä? Minä en kyllä mistään tietokoneen ruudulta ala seuraamaan yhtään mitään enkä maksa senttiäkään mistään maksukanavista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne löytyvät? Apua! En näe niitä listalla!
Millä listalla?
Mulla näkyy kun menen kirjastossa (Sonera Viihde) HBO:n sivulla niin Twin Peaks on siinä sarjat - kohdalla heti ekana.
HBO Nordic enkä näe twin peaksia.
Anteeksi pikkuisen töykeä kommenttini mutta siellä on se hakutoiminto niin olisko ihan mahdoton ajatus että käyttäisit sitä sen sijaan että kirjoittelet tänne useamman viestin jossa ihmettelet että mistä se löytyy kun ei näy heti.
Ensimmäiset neljä jaksoa tuotti hienoisen pettymyksen..ehkä nämä neljä jaksoa olisivat voineet typistää kahteen jaksoon, jotensakin rönsyili liikaa muualla ja itse Twin Peaksiin ei kunnolla päästy, mutta Twin Peaksin tuntiessa kaikelle löytyy jokin tarkoitus/selitys jossain vaiheessa, vai löytyykö?
1. Toivon että koko kausi ei keskity pelkästään Cooperin paluuseen Black Lodgesta
2. Toinen toive on paluu Twin Peaksiin ja sen asukkaisiin ja heidän salaisuuksiin sekä siihen unimaiseen tunnelmaan mikä Twin Peaksin eka ja toka kaudella oli.
3. Ei kai vanhat hahmot jää vain lyhyiksi väläyksiksi mitä tähän asti on ollut.
4. Ymmärrän monen hahmon puuttumisen, koska näyttelijöitä on poistunut keskuudestamme aika paljon, mutta jotenkin tarinan kannalta olisi mukavaa saada heidän hahmoille jokin päättyminen, kuten nyt jo on saatukin, Majuri Garland Briggs menehtyi tulipalossa, ja sheriffi Harry S. Truman vakavasti sairaana, Fbi agentti Phillips Jeffries(=david bowie) kadonnut.
Näyttelijä listoja nähdessä ketkä on mukana uudessa kaudessa ja ketkä eivät, toivoisin että selviäisi ei mukana olleiden hahmojen kohtalo. Miten kävi mm. Leolle, entä minne Donna on hävinnyt, Entä Annie, tai Sahan väki ja tietenkin windom earle näiden hahmojen näyttelijät ainakin puuttui listoilta. Voi olla että olen malttamaton ja nämä asiat selviää kun kausi etenee.
Mutta nyt odotellaan innolla lisää uusia jaksoja..joista ei ole tihkuttu julkisuuteen mitään ja nähdään mihin suuntaan tämä etenee. Ja josko näkisi Twin Peaksin asukkaita enemmän tulevaisuudessa.
Olisi hauskaa, jos Returnissa joku Twin Peaksin hahmo (tai vaikkapa uusista henkilöistä Dale-Dougien vaimo) katsoisi Invitation To Love -saippuasarjaa, jota monet tyypit seurasivat 1. ja 2. kaudella. Saippuasarjathan on tunnetusti pitkäikäisiä, eli se voisi hyvinkin pyöriä vielä töllössä :)
Monelta tulee uusi jakso tänään? Itse oli pakko ottaa tuo HBO Nordic ja juuri aloitan katsomaan innolla!
Eiköhän se jakso huomenna ole katsottavissa. Jos oikein olen ymmärtänyt niin jakso esitetään ensin showtime kanavalla yhdysvalloissa ja sen jälkeen HBO julkaisee sen katsottavaksi omalla kanavallaan.. Showtime kanavalla jakson esitysaikataulu taitaa olla suomen aikaan huomenna aamulla kello 4. Mutta turha hätäillä, mainostetaan kuitenkin että jakso on katsottavissa 24h kuluttua yhdysvalloissa esitetyn jakson jälkeen, joten viimeeksi jaksot tuli tosi nopeaa kun aamulla oli jo HBO nordicilla nähtävillä vain muutama tunti ameriikan esittämisen jälkeen.
Yleensä nuo ovat aamupäivän aikana katsottavissa HBO nordicilla ja sen erikoisempaa aikataulua ei ole tällekään luvattu joten niihin aikoihin.
Outoa.. En tajua tästä hölkäsen pöläystä tai siis tarkoitan kun Lynchillä on usein syvempiä merkityksiä asioille. Nyt sarja näyttäytyy minulle vain päättömänä sekoiluna minkä merkityksiä en aivan tunnu ymmärtävän kuten ennen. Tajuatteko te tästä mitään? Olen kolmannessa jaksossa ja alan väsymään tähän kun tuntuu niin hemmetin raskaalta katsoa tätä.
Minusta tämä on loistava. Onneksi ei ole vaan toisinto alkuperäisestä.
Jotenkin mä en tajua niitä Cooperin doppelgängereitä ja niiden outoja frendejä selittäkää urpolle tai en usko että tekään ymmärrätte kun ette voi kertoa mitä tässä on meneillään vaan leikitte vaan niin kovasti tajuavanne :D
Harmi, kun laittoivat samantien neljä ensimmäistä jaksoa näkyviin.
Olisi ollut mukavampaa pohtia ja keskustella pala kerrallaan. No onneksi jatkossa tulee yksi jakso kerrallaan.