Nyt apua, auttakaa kokkia jonka pää lyö tyhjää :/.
Huomenna täytyisi tarjoilla vieraammalle porukalle lounas. 4 sekasyöjää ja 2 kasvis.
Ongelma on etten huomenna ehdi ruokaa tehdä, uuniin ehdin nakata. Mitä ihmettä tekisin? Kinkkukiusaus, makaronilaatikko ym vastaavat ovat turhan arkisia, saisi olla jotain spesiaalimpaa. Oli hienoa ettei tarvitsisi kokonaan tehdä kahta erillistä ruokaa vaan saisi helposti tekovaiheessa eriteltyä kasvisruuat.
Kommentit (6)
Hellapoliisin kasvissosekeitto on parasta!!
Tortillat, vieraat saavat täyttää itse omansa. Paista jauhelihaa tsi kanaa ja tee kasvisvaihtoehdoksi joku paputäyte
Bataattivuoka. Pilko bataatti ohuiksi siivuiksi, lado vuoan pohjalle kerros. Päälle kesäkurpitsasiivuja, sipulia (kuullotettuna tai valmista rouhetta) ja murustettua fetaa. Tee toinen kerros. Kasvissyöjien vakaumuksen mukaan voi lisätä kermaa tai kasvislientä.
Itse laitoin sekaan vielä jauhelihaa, mutta sen voi korvata soijarouheella ja fetan vaikka oliiveilla (suolaisuus se juttu, ei juustoisuus). Pippuria ja persiljaa mausteeksi.
Hernekeitto/pinaattikeitto ja pannukakku
Tee vain kasvisruokaa kaikille se sopii ihan hyvin. Tuskin lihansyöjien vakaumus vaatii lihaa ruokaan ei ainakaan minun. En käyttäisi soijaa tai kermaa ainakaan enkä muita yleisiä allergeeneja.
https://www.hellapoliisi.fi/kasvisruoat/
Löytyisikö tuolta?