Paljonko maksatte veroa vanhempainrahasta?
Kommentit (8)
Mulla on kans toi 25... tai sit 20, mut joka tapaukses satasen verran menee joka kuukausi kotihoidontuesta veroihin!! Vanhempainrahasta meni muistaakseni 80¿... ei kivaa, eikä missään nimessä reilua!! !
Vanhempainrahasta menee veroa 18% ja kohta jään hoitovapaalle, siksi täytyy muuttaa verokorttia, onnistuu kuulemma puhelimitse, ilmoittavat suoraan Kelaan.
minimistä, eli 380e - verot, 304, veroa siis 76e
Mulla tänä vuonna (melkein koko vuosi äitiyspäivärahaa + 1,5kk kotihoidontukea) vuositulot tasan puolet pienemmät kuin äidilläni palkkatulot, silti veroprosentti on sama. Ei ihan reilua eikä loogista, mutta koskas oliskaan ollut... Eikä äitiyspäiväraha päätä huimaa silti.
18% muutosverokortilla.(Saan 1100¿) Kannattaa muuttaa sitä prosenttia soittamalla verohallintoon, muutenhan verotoimistosta lähetetään vain arvio verokortti!!
Mulla menee 20% muutosverokortilla nousisi 22%.. mä mietin mielummin niitä mätkyjä sitten helmikuussa -08 kun mietin että miten sitä vuokran maksaisi.. 808e:sta jää käteen 646.40e ei tosiaan ole reilua. jos olisin töissä niin veroprosentti olis 14%
brutto 1344e, nettona jää käteen jotain ~1040e...veroprosenttiinhan toki vaikuttavat myös mahdolliset vähennykset, joten pelkkiä prosentteja on hankala verrata keskenään.
ja raha on 999e/kk eli vajaa 40e/pvä