Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan keski-ikäisyyden hyviä puolia! 48v aloittaa

Vierailija
20.05.2017 |

On oppinut tuntemaan itsensä niin henkisesti kuin fyysisestikin. Nyt voi jo sanoa julkisesti että on surkea sosiaalisesti ja jähmettyy pippaloissa, ja nauraa päälle. Nuorena keskityin jännittämään noita tilanteita, nyt vaan sanon että näin on asia.

Sama vartalon kanssa. Olen omppu, vyötäröä ei ole eikä tule. Onneksi on ollut muutama vuosikymmen aikaa opetella ostamaan oikeanlaisia vaatteita, nyt alan pikkuhiljaa olla suht ok pukeutunut.

"Olet ikäiseksesi tosi hyvän näköinen". Kaksikymppisenä olin pitkä, hoikka ja hyväryhtinen, mutta silloin se ikäänkuin kuului asiaan. Nyt olen edelleen pitkä, hoikka ja hyväryhtinen, mutta nyt se herättää positiivisia kommentteja jopa teineiltäni.

Elämän isot asiat on jo hankittu ja tulotasoon sopeutunut. Ei tarvitse elää "sitku"- elämää eli odotella kun pääsee opintotuelta palkoille tai pikkulapsiajasta yli tai asuntolainaloukusta. Nyt on varaa käyttää rahaa tulojensa mukaan eikä tule haaveiltua siitä, että tulot satumaisesti tuplaantuisivat vuosikymmenen päästä.

Mitäs muut samanikäiset mietitte?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako 60+ osallistua?

Vierailija
2/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli kirjoitti:

Saako 60+ osallistua?

Tottakai! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköpaineet ovat kadonneet. Nyt lähinnä​ ihmettelee, miksi ihmeessä sellaisilla kun on vaivannut päätään. 38 v.

Vierailija
4/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköpaineet ovat kadonneet. Nyt lähinnä​ ihmettelee, miksi ihmeessä sellaisilla kun on vaivannut päätään. 38 v.

Lisäpn vielä, että allekirjoitan myös nuo AP:n fiilikset lapsiperhe-elämästä ja asuntolainasta. Molemmat takana - tämä tosiaan paranee vaan koko ajan, vaikkei parikymppisenä millään ymmärtänyt, että miten se on mahdollista :D

Vierailija
5/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena nätti ja tahtomattani kaikissa tilaisuuksissa huomion keskipisteenä. Busseissa yritettiin kähmiä, sain huuteluita perääni yms.

Nyt olen huomaamaton ja nautin siitä suunnattomasti!

Vierailija
6/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 40 v, ja elän vasta pikkulapsiperheen vaihetta, mutta ei se elämää huonommaksi tee. Päinvastoin minun kohdallani.

Oma pinnani on pidentynyt, ja materialismi hävinnyt. Huomaan, etten tarvitse mitään muuta kuin ruokaa, kodin, terveyttä ja rakkautta.

Vierailija
7/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoaako ne todella iän myötä?

Missä kohtaa ei ole enää bad hair day -harmitusta?

Vierailija
8/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös 48v nainen. Lapset jo isoja, kun on ne aikanaan tehnyt, kaksi kolmesta asuu jo omillaan. Olen sinut itseni kanssa, voin mennä kotiverkkareissa käymään kaupassa, pienehkö maalaiskunta, täällä näkee kaikenlaisia hiihtelijöitä. Miehen kanssa hitsauduttu yhteen ja särmät ovat hiotuneet jo aika päiviä sitten. Elämä on oikeastaan ihanaa just nyt!

Vierailija
9/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Entisestään huono itsetunto huononee vaan. Ei kumppania ja kuka tämmöstä ees huolis.

Vierailija
10/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katoaako ne todella iän myötä?

Missä kohtaa ei ole enää bad hair day -harmitusta?

Luulen, että omani hävisivät lopullisesti 35 vuoteen mennessä. Muutenkaan muiden mielipiteillä ei ole enää juuri merkitystä. Badhairdayt aiheuttavat nykyään olankohautuksen eivätkä harmitusta, vapauttavaa :)

Vierailija
11/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välitä enää yhtään mistään sosiaalisista säännöistä. Pukeutuu miten huvittaa, puhuu mitä haluaa, on mitä mieltä on ihan rohkeasti. Ei kiinnosta mitä muut ajattelee tai puhuu, ei tarvitse hyväksyntää mistään. Talous on kunnossa, töissä on helppoa kun osaa ja tietää vähän kaikesta kaiken. 

Vierailija
12/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena todella epävarma itsestäni. Yritin aina miellyttää muita. Varmaan siksi minulla ei ollut pahemmin ystäviä. Nyt 52-vuotiaana olen älyttömän paljon itsevarmempi ja en välitä liikaa, mitä minusta ajatellaan. Uskallan sanoa mielipiteeni. Uskallan vaatia asioita ja en pelkää turhaan ihmisiä. Minulla on hyviä ystäviä ja ihana perhe. Ulkonäöstäni huolehdin edelleen niinkuin nuorenakin. Rahasta ei ole pulaa. Ihanaa vihdoin nauttia elämästä.😊

Vierailija
13/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto kasvanut ihan itsekseen. Ei tarvetta esitttää jotain. Ystävistä on jyvät erottuneet akanoista ja rahaa alkanut jäämään tilipäivän ylikin. Kuopus kohta lentää myös pesästä ja on aikaa itselle ja matkustelulle. Kropan ja seksin kanssa olen sujut. Koti pysyy siistinä ja nautin elämästä ihan toisella tavalla kuin ennen. Omistan enää vain sen mitä tarvitsen. Kaikki muut olen heittänyt menemään tai myynyt pois. Velattomuus on vapaus. N44

Vierailija
14/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän isot asiat hankittu? Ei mulla ole ainakaan varaa omistusasuntoon, eikä ikinä tule olemaan, ellen voita lotossa (en lottoa). Ei vaikka olen kokopäivätöissä. Hiukan muuta omaisuutta on. 

Ainut hyvä mikä tulee mieleen on se, että ehkä hiukan paremmin tajutaan että en ikinä halua lapsia. Vaikka se on ollut täysin selvää jo nuorena. En ole joutunut kuulemaan hämmästelyjä suoraan (paitsi kerran) mutta mitälie takanapäin puhuttu. 

Olen edelleen epävarma ja inhoan konfliktitilanteita.

Vierailija
15/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaan hyvällä omallatunnolla valittaa ravintolassa.

Vierailija
16/16 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee itsensä hyvin, niin hyvässä kuin huonossakin :)