Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olisit kehitysvammaisista kansanedustajista, ministereistä ja ehkä jopa presidentistä?

Vierailija
20.05.2017 |

Kehitysvammainen oli ehdokkaana kunnallisvaaleissa tietääkseni ensi kertaa. Tulevaisuudessa yhä enemmän heitäkin mukana, uskoisin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan voisi aivan hyvin korvata Pertti Kurikan Nimipäivillä. Tuskin huonompaan suuntaan menisi.

Vierailija
2/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Myös malleiksi pitäisi saada enemmän kehitysvammaisia, ylipainoisia, aknekasvoisia ja liruhiuksisia, jotta kaikki voisivat kokea olevansa kauniita ja arvokkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestäisin mielihyvin kehitysvammaista, koska haluan monipuolisemmin erilaisia ihmisiä valtuustoihin ja eduskuntaan. Kehitysvammaiset ovat aivan yhtä älykkäitä kuin kaikki muutkin, heillä vaan on ollut lapsuudessa kehitys hitaampaa. Minä olen erityissepari.

Vierailija
4/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Myös malleiksi pitäisi saada enemmän kehitysvammaisia, ylipainoisia, aknekasvoisia ja liruhiuksisia, jotta kaikki voisivat kokea olevansa kauniita ja arvokkaita.

Kokeilepa uudestaan ajatuksen kanssa.

Vierailija
5/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä voisi olla siellä samassa suhteessa, kuin kehitysvammaisia on väestöstä. Vaikka yksi kehitysvammainen edustaja.

Eihän tuollainen "edustus" toteudu eduskunnassa nytkään millään lailla.

Vierailija
6/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestäisin mielihyvin kehitysvammaista, koska haluan monipuolisemmin erilaisia ihmisiä valtuustoihin ja eduskuntaan. Kehitysvammaiset ovat aivan yhtä älykkäitä kuin kaikki muutkin, heillä vaan on ollut lapsuudessa kehitys hitaampaa. Minä olen erityissepari.

Sori nyt vaan mutta tuo ei pidä älykkyyden osalta paikkaansa niin että tuollaista yleistystä voisi tehdä. 

Vierailija
7/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä voisi olla siellä samassa suhteessa, kuin kehitysvammaisia on väestöstä. Vaikka yksi kehitysvammainen edustaja.

Niin, kehitysvammaiset ovat yleensä hallituksessa enemmistönä.

Vierailija
8/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko suomessa yksi kahdesta sadasta kehitysvammainen? 

Vierailija
9/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis downit ovat yhtä älykkäitä kuin muutkin?

Vierailija
10/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus, siltä tuota älyllistä tasoa jo löytyy.

Oikea työväen puolue, ja viinan hinnan lasku on kansalle hyväksi.

Uskoo ken tahtoo, jos on älyä todella vähän on helpompi uskoa. Kehitysvammaisilla näin on.

Vierailija
11/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa politiikan ni miks ei.

Vierailija
12/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: EI.

Vierailija
13/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan meillä pääministerinä Sipilä.

Vierailija
14/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi sana: EI.

Perustelut vielä, kiitos. Mikä demokratiassa on vikana?

Vierailija
15/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän joku yksittäinen kansanedustaja voisi olla kehitysvammainen. pitäisi kuitenkin olla sen verran järkeä, että osaa painaa niitä nappeja, mitä eduskuntaryhmän johtaja on määrännyt painaa. sitten voisi toimia varajäsenenä vähäpätöisissä valiokunnissa. ministerin työ on vaativa, joten kehitysvammaisesta ei olisi siihen. suurimmasta osasta normaaleitakaan ole kyseiseen hommaan. presidentiksi voi ehkä pyrkiä, jos jokin puelue kelpuuttaa. kannattajakortteja keräämällä ei saisi riittävästi nimiä kerättyä.

Vierailija
16/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan meillä pääministerinä Sipilä.

Se on kyllä aika vammanen.

porvoosta.

Vierailija
17/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätösten olisi tarkoitus perustua tietoon ja älyyn, ei nykyisilläkään päättäjillä olisi mitään tekoa omiin hommiinsa. Siinä mielessä minua ei haittaisi, että presidenttinä olisi ihan selvästi kehitysvammainen henkilö, nykyisen kanssa kysymyksiä herää lähinnä kielellisestä oppimisvaikeudesta.

Kannatan asiantuntijoiden käyttöä päätöksiä tehtäessä. On naurettavaa, että tutkittua tietoa kyllä löytyy melkein asiasta kuin asiasta, mutta poliittiset päättäjät jättävät sen yleensä aina huomiotta. Puhdas ideologia ei ole koskaan hyvä peruste päätökselle. Tavoitteet pitää olla määritelty, ja asiasta mahdollisimman paljon tietävien ihmisten pitäisi valita sellainen vaihtoehto, joka todella parhaiten saavuttaa asetetut tavoitteet.

Vierailija
18/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kehitysvamma on kognitiivisten kykyjen vamma. Toivon että päättäjillä olisivat fiksuja ja muutenkin älykkäitä ja kykenisivät miettimään asioita eri kanteilta. Ei kuitenkaan päätöksiä PITÄISI tehdä mututuntuman perusteella vaan pohtien ja eri vaihtohtoja vertaillen.

Vierailija
19/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kehitysvamma on kognitiivisten kykyjen vamma. Toivon että päättäjillä olisivat fiksuja ja muutenkin älykkäitä ja kykenisivät miettimään asioita eri kanteilta. Ei kuitenkaan päätöksiä PITÄISI tehdä mututuntuman perusteella vaan pohtien ja eri vaihtohtoja vertaillen.

Mihin vedät rajan, kuka saa osallistua politiikkaan?

Vierailija
20/46 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö ihan tosissasi? Ei, ei todellakaan. Se on hyvin vaativaa työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi