Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli nelikymppiset syyttävät ikäänsä lihavuuden syyksi?

Vierailija
20.05.2017 |

Vaikka todellinen syy on laiskuus omissa elämäntavoissa. Kun jättää ne muutama sata korvapuustia väliin, prosessoidut jogurtit ja keksit pois, niin alkaa se painokin tippumaan. Ruokavalio koostuman vain kasviksista ja proteiinista niin rasvat ja läskit lähtee.

Jos kuusikymppinen teräsvaarini nostaa maastavedosta 200 kiloa ja juoksee melkein maratonin, niin miksei 10-20 vuotta nuorempikin voi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos en olekaan lihonut, kun parikymppisenä läski tarttui melkein yhtä helposti kuin nelikymppisenä. Joku hyöty siitä, että olen joutunut vahtimaan painoa aina.🙄

T. Normaalipainoinen nelilymppinen

Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa! Huomasin ensimmäisen kerran 18-vuotiaana, että jos syö liikaa, farkut alkaa kiristää. Tuolloin olin hieman pyöreä (165/62), laihdutin 55 kiloon ja siellä olen pysynyt yli 20 vuotta. Nyt 41-vuotias kahden lapsen äiti ja tosiaan samoissa mitoissa kuin ylioppilaskeväänä. Tosin paremmassa kunnossa, koska liikun nykyään enemmän 😀

Vierailija
22/31 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaihdunta hidastuu merkittävästi 40-vuotiaana. Aiemmin herkuttelin huoletta ja painoa oli silti vain 55 kiloa. Nyt tuntuu siltä, että pelkkä karkkipussin näkeminen lihottaa. Samoin laihduttaminen oli ennen helpompaa. Kilot lähtivät pienellä muutoksella, nyt ei suuretkaan muutokset näy puntarilla.

Ihan saman olen valitettavasti joutunut huomaamaan 🙁 Nyt olen 50-v ja muutama lisäkilo ei lähde millään vanhalla konstilla. Todella tarkalla dieetillä pitäisi olla ilmeisesti koko loppuelämän, ettei enää liho tästä enempää, mälsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihat ihmiset on sitten kummaa sakkia. Ovat kateellisia pulleammille, kun nämä viihtyvät kropassaan. En muuta syytä keksi (kuin tuo kateus) ainaisesta valituksesta toisten kiloista.

Vierailija
24/31 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka todellinen syy on laiskuus omissa elämäntavoissa. Kun jättää ne muutama sata korvapuustia väliin, prosessoidut jogurtit ja keksit pois, niin alkaa se painokin tippumaan. Ruokavalio koostuman vain kasviksista ja proteiinista niin rasvat ja läskit lähtee.

Jos kuusikymppinen teräsvaarini nostaa maastavedosta 200 kiloa ja juoksee melkein maratonin, niin miksei 10-20 vuotta nuorempikin voi.[/quote

Työelämä on nykyään niin rasittavaa ja hektistä että ihminen kaipaa hemmottelua. Stressi myös lihottaa ja elämäntilannekin voi olla päin veetä. Viikonloppu menee levätessä että taas jaksaa käydä sen arkiviikon 8 1/2 tuntia päivässä töissä.

Vierailija
25/31 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuusikymppinen teräsvaarini nostaa maastavedosta 200 kiloa ja juoksee melkein maratonin, niin miksei 10-20 vuotta nuorempikin voi.[/quote

Työelämä on nykyään niin rasittavaa ja hektistä että ihminen kaipaa hemmottelua. Stressi myös lihottaa ja elämäntilannekin voi olla päin veetä. Viikonloppu menee levätessä että taas jaksaa käydä sen arkiviikon 8 1/2 tuntia päivässä töissä.

Ahdistavaa ja rasittavaa se työnteko on aina ollu.

Vierailija
26/31 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 38v rakensimme talon ja mulle tuli 8 kiloa lihasmassaa, paino nousi 55 kilosta 63 kiloon.

Nyt ikää on 57v ja paino edelleen sama, eikä nouse tästä. Olen kai kummallinen kun  minuun ei vaikuta ikääntyminen, vaihdevuodet eikä mielialalääkekään jota joudun syömään unettomuuteen. Päinvastoin paino tuppaa putoamaan heti kun treenaa useamman kerran viikossa. Mulla on edelleen käytössä 15-25 vuotta vanhoja vaatteita:D Tulee halvaksi kun ei tarvitse "päivittää" lihomisen mukaan

Mun mielestä lihominen ei ole normaalia missään iässä!

Vierailija
27/31 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt jaksa taas. Olen jättänyt kaiken epäterveellisen jo kymmenisen vuotta sitten ja samalla aloittanut säännöllisen liikunnan, mutta paino vaan hivuttautuu ylöspäin hitaasti mutta varmasti. Pystyisin tietysti pienentämään annoskokoa, mutta ylipaino ei vaadi mitään herkkuja, ylimääräistä napostelua tai alkoholia vaan normaalilla kolmen aterian mallilla on todella helppo lihoa. Kulutukseni lienee noin 1600 kcal ja sen saisi täyteen jo kolmella päivittäisellä suurella korvapuustilla eikä sitten muuta voisi enää syödäkään koko päivänä.

Vierailija
28/31 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jaksa taas. Olen jättänyt kaiken epäterveellisen jo kymmenisen vuotta sitten ja samalla aloittanut säännöllisen liikunnan, mutta paino vaan hivuttautuu ylöspäin hitaasti mutta varmasti. Pystyisin tietysti pienentämään annoskokoa, mutta ylipaino ei vaadi mitään herkkuja, ylimääräistä napostelua tai alkoholia vaan normaalilla kolmen aterian mallilla on todella helppo lihoa. Kulutukseni lienee noin 1600 kcal ja sen saisi täyteen jo kolmella päivittäisellä suurella korvapuustilla eikä sitten muuta voisi enää syödäkään koko päivänä.

Siksi ei kannatakaan syödä korvapuusteja ruuaksi!

Mä syön 2 kunnon ateriaa päivässä + aamiaisen ja pienen iltapalan ja herkuttelenkin päivittäin ja saan hädintuskin 1300-1500 kaloria täyteen! Kyse onkin siitä mitä syö...

26

Vierailija
29/31 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ei kannatakaan syödä korvapuusteja ruuaksi!

Mä syön 2 kunnon ateriaa päivässä + aamiaisen ja pienen iltapalan ja herkuttelenkin päivittäin ja saan hädintuskin 1300-1500 kaloria täyteen! Kyse onkin siitä mitä syö...

26

No voi jumalauta taas kerran miten jollain voi olla rajallinen kyky ymmärtää lukemaansa. Nimenomaan en syö herkkuja, ap sen sijaan väittää ylipainoisten kiskovan korvapuusteja kaksin käsin.

Vierailija
30/31 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet että syyttävät? Ei ainakaan itsellä tulisi mieleenkään. Korvapuusteja en syö, mutta muuta pullaa kyllä. Olen lihava koska syön liikaa sokeria. Hyvin yksinkertaista. Tottakai syön myös kasviksia koska ovat hyviä. 

Vierailija
31/31 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 38v rakensimme talon ja mulle tuli 8 kiloa lihasmassaa, paino nousi 55 kilosta 63 kiloon.

Nyt ikää on 57v ja paino edelleen sama, eikä nouse tästä. Olen kai kummallinen kun  minuun ei vaikuta ikääntyminen, vaihdevuodet eikä mielialalääkekään jota joudun syömään unettomuuteen. Päinvastoin paino tuppaa putoamaan heti kun treenaa useamman kerran viikossa. Mulla on edelleen käytössä 15-25 vuotta vanhoja vaatteita:D Tulee halvaksi kun ei tarvitse "päivittää" lihomisen mukaan

Mun mielestä lihominen ei ole normaalia missään iässä!

Kateelliset lihavat alapeukuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän