Kakkostyypin diabeetikot on ihan pihalla
jos noudattavat suosituksia syömisissä.
Mun puolesta ihan vapaasti saavat tehdä niin kuin tykkäävät :)
Kommentit (21)
Virallinen ravintosuositus on vastuuton ja terveydelle vahingollinen.
Olen itse 2tyypin diabeetikko. Jos söisin suositusten mukaan, niin insuliinia sais piikittää urakalla. Onneksi oma järki toimii ja osaan syödä siten kuin kehoni haluaa.
Elimistöni ei kertakaikkiaan kestä puuroa ja maitoa. Verensokeri nousee ja vatsa on kuralla. Minulle sopii parhaiten ns. Välimeren dieetti eli kalaa, pähkinöitä, vihanneksia ym. Jokainen on yksilö ja sitä ei oteta huomioon suomen terveydenhuollossa, mm. Ruotsissa asia tiedostetaan paremmin.
Kyllä sairaan pitää noudattaa lääkärin määräyksiä, eikä sooloilla.
Paska lääketiede iski taas.. ei mitään tulosvastuuta, vähän kuin valtiolla olisi töissä.
Ilmeisesti insuliinikorvausten pienentäminen on harvinaisen oikeaan osunut ratkaisu, kun sen korvaaminen onnistuu noin helposti pelkästään ruokavaliota muuttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti insuliinikorvausten pienentäminen on harvinaisen oikeaan osunut ratkaisu, kun sen korvaaminen onnistuu noin helposti pelkästään ruokavaliota muuttamalla.
Ei insuliinin korvausta pienennetty vaan tablettien. Inskaa saa edelleen 4,50€/3kk satsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 2tyypin diabeetikko. Jos söisin suositusten mukaan, niin insuliinia sais piikittää urakalla. Onneksi oma järki toimii ja osaan syödä siten kuin kehoni haluaa.
Sama täällä. Minun kehoni janoaa makeaa.
Vierailija kirjoitti:
Virallinen ravintosuositus on vastuuton ja terveydelle vahingollinen.
Ihmettelen kovasti suomen ravinosuosituksia diabeetikoille, muualla ne ovat kovin erilaiset. Ruotsissa asuvalle tädilleni kokeiltiin eri vaihtoehtoja ja räätälöintiin niistä sopivin. Suomessa tuputetaan sitä yhtä ja samaa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Joo, diabetesliitto suosittelee sokeria kakkosille aikamoiset määrät. Inskan menekki turvataan.
Jahas tuon takia monet 2D:t syö jumalattomasti sokeria! Paljon enemmän mitä "normisuositusten" mukaan
Miksi vanhuksille on laitettu inskaa tablettien lisäksi, siis esim 10yksikköä?
Verensokerit on sitten matalia n.5-6 ennen ateriaa. Kyseessä vielä muistisairas joka ei aina muista syödä, varsinkaan mitään välipaloja.
Mitä niissä suosituksissa sitten on pielessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, diabetesliitto suosittelee sokeria kakkosille aikamoiset määrät. Inskan menekki turvataan.
Jahas tuon takia monet 2D:t syö jumalattomasti sokeria! Paljon enemmän mitä "normisuositusten" mukaan
Normisuosituksissakin on vitusti sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niissä suosituksissa sitten on pielessä?
Liikaa hiilareita.
Vierailija kirjoitti:
Verensokerit on sitten matalia n.5-6 ennen ateriaa. Kyseessä vielä muistisairas joka ei aina muista syödä, varsinkaan mitään välipaloja.
5-6 ei kylläkään ole matala vaan täydellisen normaali arvo jollainen on terveillä ihmisillä. Sellaiseen lukemaan olisi diabeetikon pyrittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verensokerit on sitten matalia n.5-6 ennen ateriaa. Kyseessä vielä muistisairas joka ei aina muista syödä, varsinkaan mitään välipaloja.5-6 ei kylläkään ole matala vaan täydellisen normaali arvo jollainen on terveillä ihmisillä. Sellaiseen lukemaan olisi diabeetikon pyrittävä.
Välillä ollut jopa alle neljän arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verensokerit on sitten matalia n.5-6 ennen ateriaa. Kyseessä vielä muistisairas joka ei aina muista syödä, varsinkaan mitään välipaloja.5-6 ei kylläkään ole matala vaan täydellisen normaali arvo jollainen on terveillä ihmisillä. Sellaiseen lukemaan olisi diabeetikon pyrittävä.
Höpö, höpö. Insuliinia saavalla arvot ei saa olla noin tiukkoja. Kyseessähän ei ole terve ihminen.
Mun miehelle parasta on ollut vhh dieetti eikä sekään kovin tiukkapipoisesti. Hyväkarppeja ollaan.
Hiilarit tulee lähinnä juureksista ja ruisleivästä, joskus toki pitää maistaa pullaa tai jotain muuta leipomusta mutta kun nekään ei enää maistu. Karkkipäivä on pidetty kerran viikossa.
17 kiloa pudonnut ja lääkkeet lopetetaan nyt. Hoikka ja treenattu mies nykyään:D