Uskaltaako ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi vai onko sitten pakko ottaa mikä tahansa puhelinmyyntityö?
Ja jos ei ota niin seuraa jotain sanktioita vai? Minä en halua sellaista, haen sitten mieluummin itse jonkin hyvältä tuntuvan työn ja olen ottamatta tukea. Rahat on vähissä mutta kun kuulee puhuttavan työkkäristä niin mieluummin olen vapaa kuin ahdistunut? Vai onko se sellaista jotenkin ahdistavaa, mistä ne puheet siis tulee?
Kommentit (10)
Harvemmin työkkäristä edes saa töitä ja ei kai ne mitään puhelinmyyntitöitä välitä. Tosin jos kerran pärjäät ilman työttömyyskorvausta niin ei kai karenssi sinua hetkauttaisi.
Up, korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin. En ole mikään työnvieroksuja ja olen hakenut töitä.
Minulla on myyntikokemusta ja itseasiassa olen saanut kuulla olevani todella hyvä myyjä :D mutta haluan tehdä mikä tuntuu itsestäni oikealta, mihin voin laittaa nimen alle.
ap
Kolmen ensimmäisen kuukauden saa kieltäytyä muista kuin oman alan töistä.
Ei ne sanktiot ole sitä, että sinulta alettaisiin periä rahaa takaisin tms. Tukea vain pienennettäisiin. Että siinä mielessä et menetä mitään, vaikka ilmoittautuisitkin, jos taloutesi, vuokran tai vastikkeen maksu ym ei kaadu siihen, että saat pienempää tukea.
Ei o kertaakaan puhelinmyyntiä tyrkytetty, vaikka vuoden olen ollut työttömänä.
Sanoin heti, että myyntityö on mulle kauhistus.
Olin yli 2 vuotta työttömänä ja sain 2 työtarjousta. Omalta alalta olivat kummatkin.
Minä olen ollut vähän yli vuoden työttömänä. En ole vielä käynyt mitään keskustelua kenenkään kanssa. Puhelinaikaa on siirretty, seuraava aika on syyskuun lopulla. Minulle ei myöskään ole tehty työllistämissuunnitelmaa. Olen saanut yhden työtarjouksen omalta alalta. Työpaikka sinänsä oli ihan ok, ei mikään pilipalityö. Tein hakemuksen, mutta en saanut siihen mitään reagointia. Olen myös hakenut kaikkia mahdollisia töitä, mutta ei ole tullut mitään palautetta. Tämä touhu tuntuu ihan älyttömältä. Sitten pitäisi mennä ilmaisiin töihin. Ei kiinnosta. Mielestäni työstä täytyy saada palkka. Sitä vartenhan töitä tehdään, että pystyy elättämään itsensä ja perheensä.
Mistä tällainen huhu on tullut, että työkkäri tarjoaisi töitä? Ei mulle ainakaan ole tarjonnut, mitä nyt pari kertaa vuodessa on tullut kirje.
Ei hyvät ystävät, se on vaan "kehotus ottaa yhteyttä työnantajaan" eikä työnantajalla ole mitään velvollisuutta ottaa töihin juuri sinua.
Ei ne puhelinmyyntifirmat halua huonoja myyjiä. Jos edes työpaikkahaastattelussa ei saa kunnolla suutaan auki, miten sellainen puhelimessa myy kenelläkään yhtään mitään.