Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen muutti lentomelualueelle, valittaa nyt lentomelusta

Vierailija
19.05.2017 |

"Muutin vuodenvaihteessa Vantaan Viertolaan hyvälle pientaloalueelle. Yllätyin, miten voimakas lentomelu asuinalueella voi olla."

"Onko siis Helsinki-Vantaan lentoliikenteelle löydettävissä sellaiset käytävät, joista on vähemmän haittaa kuin aiemmista nousu- ja laskusuunnista, vai mitä asumista häiritsevän lentomelun vähentämiseksi aiotaan tehdä?"

http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005216312.html

Klassikko. Kuinka tyhmä voi ihminen olla?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomelua karkuun ei pääse edes mökillä :( Saunominen piti lopettaa kokonaan koska perverssit lentäjät kyttäävät monta kertaa päivässä näkyisikö paljasta pintaa :,(

Vierailija
22/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin Riitan kirjoituksen täysin wtf-fiiliksin eilen.

Mulle jäi nimittäin auki, että mitä Riitta oikeastaan haluaa? Oliko idea, että viekää lentokenttä pois kiitos`?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junarata on kans sellainen, että vaikka eka ihmettelee, että miten toiset on ääneen tottuneet, niin kohta niihin ohikulkeviin juniin ei enää kiinnitä huomiota. Kaikkeen tottuu, jos ei siitä tekemällä tee ongelmaa. Kyllähän monia häiritsee aamulla lehdenjakajan ääni rappukäytävässä. Jos se niin häiritsee, niin olisi ehkä parempi muuttaa muualle kun kerrostaloon. Moni myös ehdottaa, että jos lehdenjakaja jättäisi lehdet alakertaan,ettei tarvitsisi kolistella rapussa->eikös se häiritsisi sitten, kun asukkaat jokainen erikseen käy hakemassa lehden alhaalta? Onpa näitä kerrostaloasujia nähty, joita häiritsee työhön lähtevät/tulevat ihmiset. Kyseessä lienee vain halu valittaa aina jostakin, tai sitten ovat todella ajattelemattomia ihmisiä.

24/29 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin Tammistossa 10 vuotta, enkä kuullut kertaakaan lentokoneen ääntä, vaikka kentälle on alle 5 km. Eli siellä on ainakin lentomeluton alue. Vinkkinä tämä. Ja eikö tuo lentomelu näy asuntojen hinnoissa, joten fifty-sixty.

Onko tää sen verran syrjässä laskeutumisreiteiltä, että koneet menee ohi, ei yli? Sama on nimittäin mulla mutta eri kaupungissa: kentälle viitisen kilometriä mutta sen verran sivussa, että koneet nousee ohi. Enää ei häiritse edes hornetit pahemmin. Eikä normaaleita reittikoneita kuule pihallakaan.

Eri kaupungissa... tuo kaupunki taitaa olla muualla kuin Suomessa? Muilta Suomen kentiltä kun ei lennä kuin pienet koneet ja korkeintaan muutaman kerran päivässä... ei kai sellainen nyt voi edes häiritä.

Vierailija
25/29 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentomelua karkuun ei pääse edes mökillä :( Saunominen piti lopettaa kokonaan koska perverssit lentäjät kyttäävät monta kertaa päivässä näkyisikö paljasta pintaa :,(

Faija osti kesämökin "jumalanselän" takaa,isolta tieltä monta kilsaa hiekkatietä,mökki ollut 10v käyttämättömänä ja nyt käynyt raivaamassa ja remontoimassa sitä talvella ja keväällä.

tuo isotie onkin ihan mökin lähellä,autot näkyy mökille,soratietä eteenpäin on soramonttu,ennen kelirikkoa meni 100sora-autoa päivässä parhaimmillaan ja joku helvetin lentoreitti menee tuosta yli,parhaimmillaan 15min välein menee joku elämää suurempi kone tuosta yli,jännä että jyrinä kuuluu tyynellä kelillä vaikka koneet lentää 10-11km korkeudessa.

olisi varmaan kannattanut katsoa kartasta missä mökki sijaitsee teihin nähden ym.

Vierailija
26/29 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu kuin naisten suuntautuminen matalapalkka-aloille ja sitten valittaa kuinka vähän tienaa. Se on oikeastaan vielä hullumpi koska sen ei pitäisi tulla edes yllätyksenä.

Vierailija
27/29 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asuin aikoinaan junaradan vieressä. Olisikohan pitänyt alkaa vaatimaan, että kaupunki rakentaa uuden junaradan johonkin muualle, koska teehetkeni terassilla häiriintyy?

Ystäväni osti viime kesänä asunnon junaradan vierestä ja olen nyt vuoden kuunnellut sitä valitusta. Kävi kyllä useamman kerran asuntoa katsomassa ennen ostopäätöstä eikä varmasti tullut se junarata yllätyksenä...

Vierailija
28/29 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5454 kirjoitti:

Paljon tuntuu ihmiset myös valittavan melusta, joka tulee kun katuja talvella aurataan. Itse olen enemmänkin tyytyväinen, että kadut on aamulla aurattu. Siksi jos herään lumiauran ääneen, ei se minua ärsytä, vaan käännän tyytyväisenä kylkeä, koska tiedän, että katu on aurattu kun lähden.

Tuo vitutti ankarasti Espoossa asuessa.  Jos lumiaura herättää minut aamuyöllä, on kaksi vaihtoehtoa: tyydyn 3-4 tunnin yöuniin jotka ehdin siihen mennessä nukkua, tai otan toisen annoksen unilääkettä. Teen tarkkuutta vaativaa työtä, jossa on monen ihmisen henki ja terveys kysymyksessä. Täällä missä nykyään asun, ei aurausta tehdä yöllä ja silti autot pääsevät liikkeelle.

Vierailija
29/29 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama juttu kuin naisten suuntautuminen matalapalkka-aloille ja sitten valittaa kuinka vähän tienaa. Se on oikeastaan vielä hullumpi koska sen ei pitäisi tulla edes yllätyksenä.

Naiset ei suuntaudu matalapalkka-aloille vaan yhteiskunta suuntaa varat miesvaltaisille aloille. Tämä on eri asia. Heti kun joku ala naisistuu, se menettää arvostuksen ja palkkoja aletaan vaatimaan alas.