TP:T VIIKOLLA 13
tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!
Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!
tässä meille pino!
Kommentit (37)
Eilen oli lääkärineuvola, mitat olivat 8110g, 65.7cm ja 44,2cm!!
Nyt ei kyllä kerkiä kirjoittelemaan!!
Meillä Katri jäi pois hoidosta silloin kun mulla alkoi äitiysloma eli 27.10.
Onneksi on muskari ja kerho ja käydään joskus perhekahvilassa ja perhekerhossakin,ettei 4v8kk ikäinen tylsisty liikaa=)
Hyvin on mennyt tähän asti ja veli on tosi rakas Katrille!!!
Mä palaan töihin elokuussa 2007 jolloin esikoinen menee jo eskariin!Juho on sitten jotain 1v9kk.
meen leikkimään Katrin kanssa,nyt ei viihdy yksin...!
Katri aikoo NOPATA =) oman huoneensa eli mopata,hassua kun sanoo nopata.
huomenna anopin 75v synttäreille,pienet pitää.
äityliini ja Juho 4kk3pv
ihanaa, meillä alkoi viikonlopun vietto kivalla pikku riidalla miehen kanssa... no se on onneksi nyt selvitetty ja sovittu!
Kävin muuten vakoilemassa teidän kuvia ircissä, en tiedä oliko se sallittua, mutta ajattelin ettei teillä ole mitään sitä vastaan kun nimimerkin kerroitte täällä, onko ok?
helmihippusella oli kivat nimet lapsilla kans, en ollut aikaisemmin niitä kuullut. Ja juho näytti ihan Juholta! eli osuva nimi pojalle annettu.
oletko muuten äitiliini ihan kokonaan suomalainen? et ainakaan näyttänyt ihan tavanomaiselta suomalaiselta, siis harmaalta ja maantienväriseltä... tai hiuksetkin olivat niin tummat. tai kyllähän ne saa värjättyä (itselläkin värjätyt hiukset)...
hienoja kuvia oli kummallakin! kiva nähdä kenen kanssa on keskustellut näinkin pitkään ja äitiliinistä oli kuva juho vielä massussa.
meillä ei ole kuvia ircissä, mutta niklaksella on omat nettisivut liberon sivuilla, missä voi muut käydä katsomassa niklaksen kasvamista.
jos joku haluaa nähdä meidän kuvat niin laittakaa sähköpostiosoite tänne niin voin lähettää k.tunnuksen ja salasanan sinne sivuille. en viitsi niitä tänne pistää kun en kuitenkaan halua kenen tahansa sinne pääsevän.
nyt viikonlopun viettoon!
viivi ja lapset
Olin piiiitkästä aikaa kaupungilla ja kavereiden kanssa syömässä ulkona. Join pari siideriä ja oli tosi kivaa :)
Hauskaa kyllä kun tulin kotiovesta sisään niin maito nousi heti rintoihin... ja pumppasin sitten ylimääräiset pois, että saan nukuttua.
Kotona oli kaikki sujunut hyvin, jotenkin pikku neiti vaan itkeskelee vähän enemmän kun äiti ei ole kotona, tai siis yleensä ei itke ollenkaan ja maitoa oli mennyt 3 dl ja olin pois 4h.
viivi_: kyselit noista rattaista, niin parilla kaverilla on sen merkkiset tuplat ja molemmat ovat olleet tosi tyytyväisiä ja jostain pääkaupunkiseudulta ovat ne ostaneet.
Minäkin kävin irc-galleriassa... kivoja kuvia ja söpöjä lapsia molemmilla Helmihippusella ja äityliinillä :) Tekis mieli laittaa omiakin kuvia ja " paljastaa" teille lapsien kuvat, mutta mies on vähän kaikkia nettikuvia vastaa :( Ja meidän tytöillä aika harvinaiset nimet joten en viitsi niitäkään täällä julkistaa...
Nyt nukkumaan!
on aika kiire mutta viivi:olen mä suomalainen=)mulla on tummat hiukset,oikea väri tuossa raskausmaha kuvassa ja nyt siis mustaksi värjätyt.Oululainen mamma täällä=)kotoisin siis sieltä.
Joo tottakai niitä saa katsoa,kun laitoin nikin sinne,mun mies kans noita vastaan ja siksipä hänestä ei ole eikä tule tuonne kuvaa.
mä oon 4kk kuvia sinne laittanut,laittelen välillä aina kuvia.
palaan joskus kun ehdin ja hienot oli rattaat mustakin siinä kuvassa!!!
äityliini *Kaisa* ja Juho 4kk4pv
oli ihan unohtunut että mies laittoi kerran kuvansa sinne ircciin, lisäsin sinne nyt lastenkin kuvia, niin näette meidän " kullannuput" ! ajatus että näette kuvat meidän lapsista on mun mielestä kiva, ollaan kuitenkin niin kauan kirjoiteltu yhdessä.
miehestä oleva kuva on noin puolitoistavuotta vanha... näyttää hirveen paljon nuoremmalta mun mielestä siinä kuvassa. ja mies käski sanoa, että kuvassa on bad_hair-päivä, kun kaikki sojattaa eri suuntaan ja ylöspäin.
itsestänikin olisin pistänyt kuvan, mutta meillä ei yksinkertaisesti ollut tietokoneella kuvaa musta, vaikka kuinka yritin etsiä.
nimimerkki on siis Rolles
nyt päikkäreille koko perhe!
viivi
viivi_: kävin uteliaana heti kurkkaamassa teidänkin kuvat ja viivi oli oikein söpö pikku neiti ja niklas suloinen miehenalku :) Ja miehelläsi tutunnäköinen paita, sama löytyy mun miehen kaapista ja lisäksi mieheni on " vähän" samannäköinen eli tumma ja lyhyt tukkainen!
Onko sinne helppo laittaa kuvia? Josko minäkin nyt sitten jossain välissä jotain kuvia saisin sinne laitettua.
Tänään oltiin aamulla taas uimassa, käydään vauvauinnissa koko porukka. Pienempi neitikin on jo sukeltanut pari kertaa, niin suloinen siskonsa vanhassa hieman reilussa snoopy-uikkarissa. Ja esikoinen jo osaa uida n. metrin ja sukeltelee pohjasta renkaita ym.
Tytöt on nukkumassa, mies kaupassa ja mun pitäis alkaa silittää koko porukalle juhlavaatteita, ollaan menossa iltapäivällä miehen tädin 60v. juhliin ravintolaan ja sieltä vielä kakulle heidän kotiinsa. Ihan kiva joo... mutta itse joudun laittamaan yhdet megavanhat suorat housut (ainoat siistit jotka menee jalkaan). Tytöille ostin zarasta samanväriset mekot :)
Nyt meikkaamaan.
Hyvää viikonloppua kaikille!
muut vaan nukkuu meillä ja minä yksin hereillä...
meidänkin on pitänyt kummankin lapsen kanssa lähteä vauvauintiin, mutta niin vaan on sekin aina jäänyt. harmittaa kyllä!
ei sinne vaikea ole kuvia laittaa (jopa mä osasin, joka en ole kovinkaan loistava näissä jutuissa). tosin en sitten teidä onko sinne vaikea rekisteröityä... ja muistaakseni mies sanoi, että se kestää pari päivää, että hyväksyvät rekisteröitymisen. mutta olisi kiva nähdä myös teidän lapsista kuvia!
meillä ei ollut koneella uusia kuvia niklakseksesta, harmi, noista kuvista kun on kuitenkin jo aikaa. kastekuvissa on 2½ kk, muissa sitäkin nuorempi. täytyy laittaa jossain vaiheessa uusia kuvia.
viivi
äityliini76, Onnea synttäreidesi johdosta =)
Joeelalla olikin Galluppi viime viikon pinossa.... Laitanpa sen tänne =)
" GALLUPPI: vaikuttiko kellojen siirtäminen teidän lasten rytmiin?"
-Meillä ainakin meni ihan sekaisin, mut nyt yritän kovasti saada sitä ruotuun!
Viivi_ tais kysellä joggereista! Mulla ei ole kokemusta, mutta näppärän näköisiähän ne ovat!
Minsku, kerrohan miten lasten yökyläily onnistui? Itse kaipaisin miehen kanssa kahden keskistä aikaa, mutta silti en lapsia hoitoon haluaisi laittaa etenkin kun imettää. Pojat on kerran olleet anoppilassa puoli tuntia hoidossa samaan aikaan ja se kerta oli nuorimmaisen eka hoitokerta kun joku muu hoiti kun isi. Esikoinen on vauvan syntymän jälkeen ollut kerran mummolassa yökylässä.
Oletteko muuten miettineet että laitatteko tästä eteenpäin lapset aina yhdessä yökylään vai? Mä mietin että kyllä nuoremmankin pitäisi saada olla yksin mummolassa yökylässä, eikä se ole vain esikoisen yksinoikeus.
Täytyypä mennä, nuorempi väänsi juuri kakat! Ei kun pylly pyykille!
Täällä sitä taas palaillaan arkeen :) Lauantai ilta meni mukavasti ja sunnuntaina jo laskeskelin minuutteja koska lapset tulevat kotiin :)
Pojilla oli mennyt ihan mukavasti mummolassa. Pienempikin oli syönyt vain kerran yöllä, vaikka kotona syö kaksi kertaa! Saattoi johtua siitä, että sai Tuttelia. Niin, olinhan tosiaan pumpannut ja pakastanut rintamaitoa, jotta saisi sitä hoidossa. Mutta arvatkaa vaan jäivätkö kaikki maidot kotiin keittiön pöydälle! Ja kun mummola on eri kaupungissa ja ajomatkaa puolisen tuntia, niin ei sitten lähdetty hakemaan. Harmitti vaan niin kun meni sitten ihan hukkaan, kun ei voinut pakastaakaan enää:(
Meillä siis tosiaan pojat olleet yhdessä jo muutamia kertoja yökylässä. Esikoinen on vauvan syntymän jälkeen ollut kerran yksin yökylässä. Ja olen kyllä Helmihippusen kanssa samaa mieltä siitä, että se ei saisi olla isomman etuoikeus. Mutta ehkä pienempi ei vielä ymmärrä sitä. Pääsee sitten vähän vanhempana yksin mummolle yökylään.
Yhdessä tai erikseeen ovat myös muuten olleet hoidossa. Esimerkiksi jos ollaan lähdetty ostoksille, viety esikoinen uimahalliin ja miehen iltavuoroviikolla vien pojat hoitoon kun menen jumpalle. Mutta eivät siis hoidossa kovin usein ole, vaikka ehkä nyt alkaa jo vähän kuullostaan siltä...
Mitäköhän sitten vielä piti kirjoittaa... Äh, en muista, palailen sitten vielä kirjoittamaan jos muistuu!
ONNEA ÄITILIINILLE!!! Ja iso halaus!
Minsku ja pojat
Ajattelin ensin että pikkuhiljaa rytmi muutetaan. Mutta tuntuu kuin lasten sisäinen kello olisi itsestään siirtynyt :) Joten aika helpolla ollaan päästy sen suhteen.
Nyt menen katsomaan eilistä Bridget Jonesia nauhalta kun talon miesväki nukkuu (mies mukaan lukien)!
Kiitos onnitteluista.Niin siinä kävi että etukäteen kauhee kriisi ja eihän tää niin ihmeelliseltä tunnu sitten täyttää se 30v,vaikka onhan se vähän että" hui,näin paljon" =)
Juho antoi mulle lahjan:nukkui klo 9 asti aamulla(nukahti 21:00)!!!
Meillä on pidempään nukkuneet lapset kun kelloa siirrettiin,ihmeellistä=)
Tyttö ei oo nukkunut päiväunia vuoteen ja kahteen kuukauteen ja tuonne se sohvalle nyt nukahti!!!!
Me Juhon kanssa täällä toisessa huoneessa,kumpa Juho ei kovin mökäisi että saa kerrankin typy ottaa unet,seiskalta hän heräsi!
t:äitiliini(saa käyttää musta tätä nikkiä,en itekään osaa tota äityliiniä heh) *kolomekymppinen mamma* ja Juho huomenna jo 4kk!!!!
tai ainakin se siltä tuntuu kun netti on ollut poikki. Vaihdettiin miehen työpaikan sponsoroimaan netti yhteyteen niin kuinkas ollakaan, kuukauden taisi olla kokonaan toimimatta. Ja tänään vihdoin kävi asentaja reippaan tunnin toimimattomuutta ihmettelemässä ja miehen kanssa kilpaa säätivät niin jo taas toimii! Kyllä se olisi niin kätevää jos kotoa käsin voisi ostaa konsertti lippuja, ja mitellä sota taitoja... joopa joo...
Meillä neiti aloitti perjantaina perunan maistelun ja tänään jo pisteli pienimmän potun minkä säkistä löysin kokonaan nassuun juuri mitään sylkemättä ulos. Välissä jo mietin että en anna enempää kun niin vasta sitä alettiin maistelemaan, mutta toinen niin reippaasti maisteli ja mussutti niin että hurahti siinä ajatellessä että vielä jos tämän yhden annan... no annan vielä tämänki....
Massulleenki pyörähdeltiin päivää vaille 4kk ikäisenä ja rivasti pyöritään navan ympäri, mutta melko äidin sylivauva kuitenki on.
Esikoisella eilen illalla oli mystinen yhden illan pikku lämpöily ja levoton yö.
Nyt taidanki lueskella vähän taakse päin teidän juttuja, kun kerran hiljaista hetkeä vielä riittää...
grontti ja typsykät (2vk vaille 3v ja 4kk 10pv)
Äityliinillä on suosittu syntymäpäivä, tiedän ainakin kolme muuta tuttua, joilla myös tänään synttärit :)
Mun onnittelut tais jäi ed. viikon pinoon...
Huomenna 4kk neuvola ja taas ihan innolla odotan uusia mittoja :)
Kauhea nälkä... täytyy hipsiä jääkaapille :)
j ja tytöt (3,5v ja 4kk)
meillä nukuttiin eilen jopa yhdeksään (elättelin jo toivoa pitemmistä aamu-unista), kunnes tänään taas noustiinkin jo normaaliin tapaan ennen seitsemää!
mä olen ihan poikki, viimeisenä kahtena yönä ei ole paljonkaan nukuttu. niklas nukkuu niin huonosti kun on kipeä ja mua pitää hereillä sen jokainen
outo tuhahdus...lasken jo minuutteja siihen, että mies tulee töistä ja pääsen nukkumaan.
nyt en edes jaksa muistella mistä oli ollut puhetta, mutta palailen taas myöhemmin.
viivi
Oltiin 4 kk neuvolassa ja mitat olivat 67,5cm/7200g.
Mites muilla?
viivi_ : myös täällä ainaista väsymystä... välillä en meinaa saada illalla unta kun mietin että kohta täytyy taas herätä. Yritä jaksaa, onneksi kevät ja kesä tulossa ja lisäksi babyt kasvaa ja toivottavasti nukkuvat yöt kohta jo kokonaan :)
j
Niklas huusi suoraa huutoa viimeisen puoli tuntia, oli jo niin väsynyt ettei osannut käydä nukkumaan. tissikään ei kelvannut... lopulta nukahti sitten syliin!
meilläkin vielä tyttö nukkuu päiväunia (toukokuussa siis 4v) ja ihan selkeesti tarvitsee ne! lapsilla on niin erilaisia unentarpeita, jotkut ei enää 2 vuoden jälkeen nuku päiväunia, mutta meillä tyttö vetäsee sellaset 2h päikkärit!
Niklas söi eilen kokonaisen purkillisen maissia! sen suurinta herkkua (niin, niistä huimasta 3 eri mausta mitä on maistanut!), omenasta se saa kylmiä väreitä, vaikka luulisin että se olisi tykännyt siitä paljon, mutta ei... mulla kans tuli vähän surku, kun se sö jo noita kiinteitä. mielelläni olisinkin imettänyt vielä pelkästään, mutta poika heräili kyllä niin usein yöllä, että jotain piti kokeilla.
nyt täytyy varmasti mennä itsekkin nukkumaan hetkeksi..
viivi