TP:T VIIKOLLA 13
tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!
Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!
tässä meille pino!
Kommentit (37)
Juhon päiväunet puoli tuntia...eipä mitään ehtinyt tehdä,ei ees lypsää.kopsaan tähän toiselta palstalta kirjoituksen...
Totta se on,mun vauveli on tänään 4kk ja mitä nyt kuuluu pikkumiehelle...
-Juho osaa kannatella päätä ja nostaa päätään masultaan ja muutenkin.
-Kääntynyt on kerran mahalta selälleen,kyljelleen osaa kääntyä.
-Koko ajan sylissä ja sitterissä pönkää itseään istuma-asentoon ja jopa selältään lattialla koittanut nostaa itseään istuma-asentoon
-Jokeltelua,naurua ääneen,kiljahtelua tulee paljon,monenlaisia ääniä.
-Tuijottelee käsiään usein ja imeskelee välillä koko nyrkkiä ja välillä yksitellen sormiaan,tutti kelpaa aina vaan harvemmin,lähinnä vain nukkumaan mennessä ja automatkoilla jne.
-pöristelee suullaan ja nauraa siskolleen usein
-iloinen ja rauhallinen poika vieläkin
-vielä vähän saa rintamaitoa pullosta ja Nannia enimmäkseen,soseiden syönti sujuu jo aika hyvin paitsi vieläkin sylkee kasvissoseita välillä ulos mutta hedelmäsosetta on syönyt jo liki koko purkinkin pari kertaa.
-yöt sujuu hyvin ja rauhallisesti,ei enää tuttishowta yöllä,harvoin on tuttia vailla ja sekin aamulla yleensä.Nukkuu vaihtelevasti mutta klo 21-7 usein,joskus jopa yhdeksään aamulla.eli 9-12 tuntia.
-neuvola on maanantaina,sitten saa mittoja mutta liki 8kg varmaan painaa meijän pulleropallero poika
-kuolaa kovasti(ei näy hampaita vielä)
siinäpä enimpiä!!
äityliini ja Juho 4kk
Me nukuttii viime yö tosi hyvin ja herättiin vasta 9 aikaan, siis esikoinenkin. Vauveli kävi yöunille klo 22.30 ja heräs 5.30 ja 7.30 syömään ja siitä nukku vielä ysiin.
Äitiliinilikös oli myös kuvii irc-calleriassa?? onko muilla?
Mulla ei tänään oikein ole mitään uutta kerrottavaa...
on mulla kuvia irc-galleriassa.
Juhon toiset unet:tunnin,taas tuolla huitoo jumppalelun leluja.
joo rokotukset otetaan vastaan,hyvä silti kun ne on vähentyneet siis määrältään kun oon piikkikammoinen vaikka ei Juho viimeksi yhtään välittänyt kun rokotettiin.
kaabie(irc)
äitiliini: saisinko udella, että miksi et imetä? ei sillä että olisin mikään imetys-fanaatikko, vaan ihan vaan silkasta uteliaisuudesta. varmaankin olette siitä täällä puhuneet, mutta kun loistin poissaolollani niin on tainnut mennä ohi =)
hoh hoijaa... niin sitä vaan tästäkin päivästä selvittiin ja niklas koki ihmeparannuksen aamun jälkeen! ihme tauti, kun kesti oikeastaan vain päivän. mutta kiitollinen olen siitä!
odotan jo niin toukokuuta! varasin äitini ja pikkusiskoni kanssa liput ricky martinin konserttiin ja pidetään sellainen " tyttöjen ilta" silloin. en olekkaan pitkään aikaan ollut missään ja konsertissakin viimeksi viime kesänä, kun niklaskin oli vielä masussa!
olenko hullu?! mulla on aina välillä niin ikävä sitä masua ja raskaana olemista (vaikka se oli suurimman osan ajasta kidutusta -minkä olen tehokkaasti unohtanut näköjään). vauvakuume vaivaa pikkasen (tai masukuume), mutta tiedän etten jaksaisi uutta vauvaa vielä ja haluan seuraavalle lapselle (jos sellainen joskus saadaan) ja niklakselle kyllä reilun ikäeron, ehkä samanlaisen kun nyt esikoisella ja niklaksella (3,5v). ja se jää kyllä sitten meidän viimeiseksi lapseksi. Entä teillä muilla?
kuuluuko suunnitelmaan vielä lisää lapsia joskus vai onko lapset jo tehty?
onko kukaan ollut jo matkoilla lasten kanssa? tai suunnittelemassa? me ajateltiin lähteä bulgariaan kesän lopussa. ollaan kuultu pelkkää hyvää paikasta, vaikka paikka herättää (ainakin minussa) ensin vain negatiivisiä ajatuksia. lisäksi lentomatkakaan ei kestä kauaa. hotelliksi ajateltiin yhtä tjäreborgin valikoimissa olevaa juuri valmistunutta neljän tähden hotellia, koska siellä taitaa toi hotellejen luokitus olla vähän matalampaa noin keskimäärin.
Täytyy vaan hyvin suunnitella kun lähtee 2 lapsen kanssa!
nyt peiton alla nukkumaan äkkiä!
viivi
Aamukahvit juotu ja silmät taas auki :)
Mullakin on hirveä matkakuume. Ollaan ajateltu lähteä toukokuussa espanjaan ja kesällä reissataan suomea ristiin rastiin.
Oho... neiti nukahti, vois mennä itsekin vielä vähän " lepäilemään" . Mies vei esikoisen tarhaan kun niillä on tänään teatteripäivä.
j
Vastaan eka että meidän lapset on nyt tässä,en halua kolmatta keisarinleikkausta enää ja muutenkin,kaksi oli meidän toiveena,raskauskin oli niin tuskaisaa välillä Juhon aikana.
Reissataan Kurikkaan pääsiäisenä,sinne on tunnin matka,muuten on käyty vain korkeintaan 15 km päässä kylässä.
Yötä ollaan siellä Kurikassa sitten kyllä.
Viivi:Juho lopetti itse rinnan imemisen kun oli vajaa 2,5kk,siihen asti imetin osittain rintakumilla,sitten Juholle tuli kauhea yskä joka kesti 2kk ja aloitti yhtenä päivänä ne rintaraivarit vaan,ensin ei huolinut toisesta rinnasta ja kohta ei toisestakaan ja sitten iski muhun rintatulehdus,en pystynyt imettämään,lypsin vain ja sitten vaikka välillä sitä koitin,ei Juho enää huolinut tissiä ja kun multa maitoa tuli,pakko oli alkaa lypsämään ja antaa sitten pullosta.
Nyt maidon tulo selkeästi alkaa vähenemään,vielä lypsän mutta kun ensin lypsin 2-3 tunnin välein,nyt n.5 tunnin,enkä yöllä enää.
Mutta esikoista en imettänyt ollenkaan joten tosi iloinen olen että sain imettää noinkin kauan ja sen imetyskokemuksen kuitenkin.
Jotkut vauvat huolii rintaraivareiden jälkeen tissiä mutta ei Juho ja nythän multa ei paljoo maitoa tulekaan enää.
Seiskaan asti nukuttiin ja aina vaan mua nukuttaisi...
tänään suunnitelmissa vaunuilla kävellen kauppaan,Katri jaksaa onneksi niin hyvin kävellä,mutta onkin kesällä 5-v!
äityliini ja Juho 4kk1pv ja Katri kohta 4v8kk
VIIVILLE:
en voi sanoin kertoa miten kateellinen olen kun pääset Ricky Martinin konserttiin!!!!jos mulla ei olis lapsia(mutta onneksi on) ja asuisin lähempänä,olisin siellä varmana.
Se on niin ihku,nauti munkin puolesta keikasta=)
vaikka täällä on kyllä heräilty aikoja sitten, mutta sängystä on noustu vasta vähän aikaa sitten. Tänään onkin sitten taas kummatkin lapset kotona.
GALLUP: Oliko teillä muilla muuten kummatkin lapset koko ajan kotona? (olihan siitäkin aikoinaan raskaana ollessa puhetta, mutta olen unohtanut) meillä on siis tyttö maanantaina ja perjantaina kotona ja tiistai, keskiviikko ja torstai tarhassa. Tällä viikolla on poikkeuksellisesti keskiviikkona kotona. Tää järjestely on kyllä sopinut loistavasti meille ja tyttökin tykkää kun pääsee tarhaan, mutta ei tarvitse ihan joka aamu lähteä. Tosin näinä päivinä kun on kotona niin valittelee aina välillä tylsyyttään...
meilläkin on aikeissa matkustella suomessa kesällä, käydä nää " pakolliset" muumimaailmat jne.. Linnanmäellä ja korkeasaaressa tulee varmaan useammin käytyä kun ne on täällä, mutta ainakin muumimaailma ja varmaankin särkänniemi + tampereen kylpylä kuuluu kans ohjelmistoon. ja sitten on luvassa mökkeilyä.
Meillähän ei viime kesänä ollut miehellä oikeastaan yhtään lomaa kun oli juuri aloittanut uudessa työpaikassa. Nyt on sitten 2 viikkoa + 1 viikko isyyslomaa, minkä jätti kesälle. 1 viikko menee sinne ulkomaan reissuun ja muut varmaan käyttää heinäkuussa (toivotaan siis hyviä säitä). kesällä esikoinenkin on pois tarhasta kesäkuun puolesta välistä elokuun alkuun.
GALLUP: Mites teidän muiden kesäsuunnitelmat? vai onko niitä vielä?
nyt aamupalalle lasten kanssa!
viivi ja lapset
mustakin ricky martin on aivan ihana! oon pitänyt siitä alusta asti, meinasin pelihousuni repiä kun kuulin sen tulevan suomeen =) oisin varmasti surrut sitä vielä ensi vuonna jos en olisi sinne päässyt. Nyt on siis pakko alkaa harjoittelemaan lasten jättämistä hoitoon (tosin isälle kyllä uskallan jättää).
noista tissiraivareista, niklaksellakin on ollut niitä ja silloin oon kyllä ajatellut että nyt on kyllä imettäminen tässä! mutta ne on meillä menneet ohi, ja välillä on kausia kun syö toisesta rinnasta tosi huonosti (nyt juuri on menossa sellainen). meillä kanssa käytettiin rintakumeja muistaakseni noin ekat 2 kk, niklaksen oli hirveän vaikea oppia syömään oikein. Sitten lopulta vieroitti itse itsensä kumeistä, ei enää huolinutkaan kuin plekän rinnan ja oppi yks kaks syömään ilman niitä ja oikein! toisillä ei tietysti ole näin hyvä tuuri, mutta mun mielestä se on oikeasti ihan sama mistä vauvat syö, kunhan ne syö!
nyt sinne aamupalalle!
http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop/442a380e00ec6660273f50f336…
luuletteko että on talvellakin ihan kelpopelit? ajattelin tilata nämä + jalkapeitteen, hoitolaukun ja sadesuojan saksasta. hinnaksi tulee postikuluineen päivineen saman verran kuin pelkkä ratas olisi suomessa.
ajattelin alkaa käyttämään niitä meidän yhdistelmien sijaan, luuletteko että onnistuu?
niklas kun ei ainakaan enään oikein viihdy kantokopassa, niin pelkät rattaat menisi varmaan jo ihan hyvin!
Me ei olla tänää käyty pihalla, olen hullun lailla siivonnut tämän päivän. Mulla on illa Tupperwaren kutsut, joten hyvä syy siivota oikein kunnolla!
Huomenna meillä on kauan odotettu 4kk neuvolalääkäri!
Viivi_kyseli hoitojärjestelyistä...
Meillä molemmat pojat on kotona, vaiika olin tässä välissä töissä esikoinen ei ollut hoidossa vaan miehen kanssa vuorotellen ja sitten vaihdossa saattoi pappa olla tunnin verran ennen kuin toinen tuli kotiin.
Kieltämättä oli aika rankaa kun näimme miehen kanssa hyvin harvoin!
minun nicini on ^villiina^
Alkaa näilläkin pinoilla oleen taas enemmän pituutta kun Viivi on palannut jutustelemaan:) Kivahan se vaan on!
Ja nyt sitten tietty jo unohdin puolet mitä mun piti kommentoida..
Ainakin Viiville vauvakuumeesta! Olenkin täällä muutamaan otteeseen maininnut vauvakuumeen. Mutta siis järki voitolla ainakin vielä toistaiseksi! Vaikka vauvakuume onkin pieni, olisi varmaankin sokki huomata olevansa raskaana. Joten odotellaan ajan kulumista... Itse asiassa olinkin juuri ajatellut kysyä sinulta ajatuksiasi edellisestä raskaudesta näin jälkikäteen. Kun varmaan me kaikki muistamme, että olit aika " kipeä" . Mutta niinhän se on että ne kaikki vaivat ja synnytykset ja unettomat yöt yms unohtuvat todella pian! Ja meillä siis suunnitelmissa yksi tai kaksi lasta vielä, mutta vähän isommalla ikäerolla kuin nyt (1v6kk).
Me oltiin varaamassa miehen kanssa etelänmatkaa syksylle, mutta ei taideta saada lapsia hoitoon viikoksi silloin. Meillä kun isovanhemmat ovat vielä töissäkäyviä. Mies ei halua lasten kanssa lähteä niin pikälle reissulle. Ja esikoinen kyllä on niin vilkas, että sen perässä vaan saisi juosta siellä.
Kesäsuunnitelmiin ei kuulu vielä muuta kuin reissu Muumimaailmaan. Loppukesästä olen taas kaasona, joten häidenkin järkkäilyä varmaan kesä sisältää aikas paljon.
Ai että, kesä. Tuliskin jo pian!
Minsku, jonka lapset nukkuvat ja joka alkaakin nyt miettimään kesäksi jotain kivaa pikku reissua kotimaahan perheen kanssa!
Ehkä joskus kuukausi sitten tällä palstalla oli piiiitkä keskustelu juuri aiheesta matkoilla vauvan kanssa. En vaan muista sitä oikeata otsikkoa. Se sisälsi paljon vinkkejä mitä kannattaa huomioida, kun vauvan kanssa lähtee ulkomaille. Kannattaa haulla kokeilla löytyiskö. Olisin voinut itsekin sitä etsiä, mutta vauva juuri heräsi ulkona!
varsinkin nyt kun ei olla oltu ulkona tällä viikolla (minä ja niklas siis kipeinä)... sisällä kun on niin tylsää!
joo, kyllä täälläkin olisi sokki jos huomaisin olevani raskaana, vaikka vauvakuume vaivaakin ja tiedetään että halutaan vielä yksi lapsi. mutta ei kuitenkaan vielä, ajatuksella on kiva leikkiä, mutta tosiasiassa tiedän että sen aika ei ole vielä.
mä en ymmärrä, miten olen niin tehokkaasti unohtanut kaikki kivut viime raskaudesta. mullahan oli niitä symfyysikipuja vielä pitkään raskauden jälkeenkin, kävin niistä lääkärissäkin sairaalassa. tuli sellaisia kipuaaltoja etten pystynyt välillä liikkumaan. Nyt ovat kuitenkin ihan parin kolmen viikon sisällä loppuneet, onneksi! Mutta onneksi lopputulos oli näin ihana (sen kärsimyksen jälkeen...) niin ne kivut yms. on helppo unohtaa!
ja raskauden aikana olin monta kertaa jo vakuuttunut siitä etten enää ikinä halua olla raskaana...
viivi
Vauva siis jatkoikin uniansa ulkona.
Tässä olis tämä mainitsemani keskustelun osoite. Kun en tajunnut sitä nostaakaan...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=3647291&p=3&tmode=1&smode…
Meillä meni päivän ohjelma uusiksi ja ollaankin vietetty vauvan kanssa oikein rento kotipäivä, joka tosin loppuu kohta kun pitäisi lähteä hakemaan esikoinen tarhasta.
Lastenhoidosta... meillä esikoinen päiväkodissa 2-3 pvä/vko ja ollaan oltu tyytyväisiä niin lapsi kuin äitikin. Tyttö tykkää leikkiä omien kavereiden kanssa (ollut samassa tarhassa jo 2v.) Ja minä tapailen kavereita ja käyn kaupungilla silloin kun olen vain vauvan kanssa. Silloin kun esikoinen kotona, käydään muskarissa, puistoissa ja niillä kavereilla, joilla on esikoisellekin seuraa.
Vauvakuumeesta... pakko myöntää vähän sitä on täälläkin kun pikku neiti on ollut niiiiin kiltti ja helppo :) Mies on aina halunnut kolme lasta, mutta minä olen ollut kahden kannalla. Mulla raskaudet ja synnytykset on mennyt tosi hyvin että siitä ei ole kiinni, mutta jos kolmas pukkaisi maailmaan niin sit niin moni asia muuttuisi ja taas menis kämppä vaihtoon ja pääkaupunkiseudulla neliöhinta vaan nousee. Niin ja tätä väsymystä en ehkä jaksais...
Joggereista... näytti tosi kivoilta viivi_! Itse olen tosi laiska selvittämään mitään vieraskielisiä tilausohjeita ja siksi tykkään ostaa suoraan kaupasta, joka ei aina ole se halvin vaihtoehto...
Olikos muuta...?
j
Taas olen ollu laiska kirjottelemaan..Aika kuluu ihan mieletöntä vauhtia, Tyttö tulee jo 5kk perjantaina!!! Kovin yrittää lähteä ryömimään, alakroppa menisi jo eteenpäin, mutta yläkroppa junnaa paikallaan. Hauskan näköistä!
Me käytiin tänään viemässä tytön passihakemus, 1,5kk:n päästä ollaan lähdössä käymään Saksassa!!! Kaveri asuu siellä. Olivat muuten ottaneet valokuvaliikkeessä passikuvan väärin, kasvot olivat liian isot.. Meen joku päivä tässä jyrisemään sinne liikkeeseen, saavat ottaa uudet kuvat ilmaseks!!!!! mrrr!
Oli kivan näköset ne Viivin_ katsomat rattaat! Meillä on noi yhdistelmät ja niiden lisäks matkarattaat, joissa suht pienet pyörät. Tekis mieli myydä jo yhdistelmät kohtapuoliin pois, mut en tiedä pärjätäänkö ens talvea noilla matkiksilla..Ja ku ostettiin noi yhdistelmät uutena tälle kuopukselle, ei enää viitteis uusia rattaita ostella..Vaik mieli tekis! =)
Me muuten oltiin Bulgariassa (Albena) esikon ollessa 1,5v ja oli kyllä kiva reissu!! Ainut ehkä huono puoli oli uima-allas, kun ei ollut lämmitetty, vesi oli kylmää poitsulle..Eikä hotellihuone ollut mitenkään koolla pilattu, mut mahuttiin sentään! Voisin lähteä uudelleenkin! Kovin vaan kutkuttelis lähteä Thaimaan suuntaan, jos rahaa olis..=)
Meillä on perjantaina sitten 5kk neuvola, laittelen sitten kuulumisia! 4kk mitat oli 6415g ja 61cm. Ja perunaa ajattelin alkaa ens viikolla maistattelemaan! Haluan aloittaa hieman ennen tuota 6kk suositusta, saa sitten hieman rauhallisempaan tahtiin harjoitella.
meillä on sitten aika saman ikäiset vauvat hopoliinin kanssa, meillä kun tullaan seuraavan viikon perjantaina 5 kk! aika kuluu siis todella nopeasti!
meillä myös kovasti harjoitellaan eteenpäin ryömimistä, pyörii napansa ympäri ja niin päästään liikkumaan, sekä pikkasen pääsee jo eteenpäin ryömimällä ja harjoittelemalla konttausasentoa, nostaa pepun ylös ja menee polvien päälle, koomisen näköistä!
Toivottavasti on albena kiva kohde, koska sinne ollaan nyt lähdössä. merivesikin toivottavasti on lämmintä silloin ,kun on koko kesän saanut lämmetä. ja hotellihuoneena meillä on sellainen huoneisto, missä on keittiökin, joten en usko sen olevan hirveän ahdas, mutta koskaanhan ei tiedä. varsinkin kun hotellista ei ole vielä kunnon kuvia, kun on vasta valmistumassa.
nyt iltapalalle perheen kanssa!
viivi
Molemmat tytöt nukkuu :)
Meidän esikoinen kyllä tosi kiltti tyttö... vaikka ikää jo 3v 8kk eikä edes enää tarvis päikkäreitä niin menee kuitenkin kiltisti päivälläkin nukkumaan kun äiti käskee. Yleensä nukkuu 1-2h eikä vaikuta illalla nukkumaan menemiseen mitenkään.
Oltiin aamulla muskarissa koko porukka ja vauva oli hereillä 8-11.30... vaikka yleensä aamulla ekat päikkärit jo n. 1,5h päästä heräämisestä, no nyt nukkuukin kolmatta tuntia parvekkeella.
Mun pitäis aloittaa vauvalle perunan maistelu... olen odottanut tätä hetkeä jo kuukauden ja nyt kun vois aloittaa se tuntuukin hankalalta. Eilen en olevinaan ehtinyt, tänään vauva nukkuu niin kauan että kun herää pakko antaa ensin maitoa ja sitten ei peruna varmaan maistukaan... taidan keksiä tekosyitä. Tosin jos aloitan viikonloppuna niin mieskin näkee ne ikimuistoisen ilmeet kun ekan kerran saa kiinteitä!
j
tottahan se on, kyllä tää joskus loppuu! mutta jotenkin tuntuu niin toivottomalta nyt kun ollaan kummatkin kipeitä, mutta kun alan muistelemaan sitä koliikkia jne tajuan että tän kestän vaikka päälläni seisten jos senkin kestin.
ja ton viestin jälkeen nukahdettiin kummatkin yli tunniksi, joka jo kummasti paransi oloa!
meillä oltiin 4 kk neuvolassa 66,5 cm ja 8 kg. meillä onkin jo 5kk-neuvola ensi viikon perjantaina muistaakseni.
otatteko muuten kaikki rokotukset, mitä saa? me otetaan kyllä kiitollisena vastaan kaikki! mun mielestä on ihanaa, että niitä tulee tällä kerralla vähemmän kuin esikoisen aikaan saatiin melkein joka neuvolassa.
viivi