Jos meikkiä ei olisi olemassa, niin mahtaisikohan naisille kelvata vähän vaatimattomamman näköisetkin miehet?
Tuntuu siltä, että meikkaaminen saa heidät vakuuttumaan siitä, että olisivat jotenkin erityisen kauniita.
Kommentit (37)
Ehkä.
Terveisin nainen, joka ei meikkaa, ja tykkää hiukan vaatimattomamman näkäisestä miehestä.
Ehkä joillakin niin saattaa ollakin, mutta ainakin minun itseluottamukseni on peruja lapsuudesta. Otin itselleni parhaan miehen ja olemme olleet yhdessä 20 vuotta. Meikillä tuskin on osaa ja arpaa tähän valintaan ja yhteiseen pitkään historiaan. Ehkä luonteellakin on miehen valinnassa jotakin virkaa? Sitä paitsi meikit nyt vain ovat olemassa, halusit tai et.
Luultavasti, mutta naista saa huomattavan useammin kun aknearvet, punoitus ja muu paska ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä.
Terveisin nainen, joka ei meikkaa, ja tykkää hiukan vaatimattomamman näkäisestä miehestä.
Pidä siitä vaatimattomasta helmestäsi kiinni ja muista kertoa hänelle ainakin pari kertaa päivässä, että hän on vaatimattoman näköinen. Silloin mies pysyy ruodussa ja lähde haikailemaan kauniimpien naisten perään.
Vai toisin päin, että jos meikkiä ei olisi olemassa, kelpaisivatko miehille myös vaatimattomamman näköiset naiset?
Pitkästä aikaa virkistävän mielenkiintoinen aloitus!
Luulen että vastaus on kollektiivisella tasolla varovainen kyllä. Henkilökohtaisesti minulla se ei muuttaisi mitään, tosin en meikkaa joka päivä enkä silloinkaan överisti.
Vierailija kirjoitti:
Vai toisin päin, että jos meikkiä ei olisi olemassa, kelpaisivatko miehille myös vaatimattomamman näköiset naiset?
Tunnetko yhtään alle 120 kg naista, joka ei kelpaa miehille?
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa virkistävän mielenkiintoinen aloitus!
Luulen että vastaus on kollektiivisella tasolla varovainen kyllä. Henkilökohtaisesti minulla se ei muuttaisi mitään, tosin en meikkaa joka päivä enkä silloinkaan överisti.
Hyvä että joku osasi katsoa asiaa yleisellä tasolla eikä vain omasta avaimenreiästään. Ap
Jos meikkiä ei olisi, niin ei mulla esim. olisi miestä ollenkaan.
t:vähemmän kaunis nainen
Meikkaaminen nyt on naisten keskinäistä kilpavarustelua. Miehille kyllä kelpaa tavallisenkin näköiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Tunnen myös yhden joka oli aina miehetön 100kg ja sitten jonkin ajan päästä 65kg perheellinen.
Miksi vaatimattomamman näköinen mies ei voisi meikata, jos haluaa olla komeampi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Tunnen myös yhden joka oli aina miehetön 100kg ja sitten jonkin ajan päästä 65kg perheellinen.
Okei, eli tunnet yhden? Tästä voidaan yleistää, että miehille ei kelpaa vaatimattomamman näköiset naiset, vai? Onko tämä asia yleinenkin ongelma sinun tuttavapiirissäsi? Että miehet eivät huoli vaatimattomamman näköisiä naisia. Vai onko sittenkin niin, että ne halutuimmat miehet eivät huoli noita naisia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaatimattomamman näköinen mies ei voisi meikata, jos haluaa olla komeampi?
Koska mies ei voi parantaa ulkonäköään meikin avulla yhtä paljon kuin nainen. Homopiireissä tämä on yleisempää, mutta iso osa naisista ei halua sen näköistä miestä.
Jos meikkiä ei olisi, tämän päivän kauneusihanteet eivät olisi mitä ne ovat nyt ja silloin nykystandardien mukaan vaatimattoman näköinen mies/nainen saattaisi näyttää hyvinkin viehättävältä jonkun silmissä. Kauneusihanteet ovat kulttuurisia ja siten opittuja. Ei tarvitse katsoa kauaskaan historiaan, että löytää toisenlaisia ihanteita: esimerkiksi renessanssiajalla rehevyys ja jopa selluliitti oli naisella vain toivottavaa. Yksilö voi tietoisesti muokata omia ihanteitaan, mutta työtä se vaatii. Itse ajattelen, että lopulta se kuitenkin kannattaa. Minulla on ollut useita ihastuksia ihanteista poikkeaviin miehiin, ja heissä on kiinnostanut monenlaiset piirteet. Tämän hetkisessä ihastuksessa viehättää kerrassaan hurmaava hymy ja mielenkiintoinen luonne, vaikka muuten hän ei ulkoisesti vastaakaan mitään "alfauroksen" määritelmää. Valinnanvaraa on huomattavasti enemmän, kun katsoo ihmisiä vähän avoimemmin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies ei voi parantaa ulkonäköään meikin avulla yhtä paljon kuin nainen. Homopiireissä tämä on yleisempää, mutta iso osa naisista ei halua sen näköistä miestä.
Miehekäät homomiehet tunnetusti on monien naisten mielestä parhaan näköisiä. Ainakin itse olen törmännyt tähän mielipiteeseen laajalti.
Eikä sitä meikkiä tartte överiksi vetää. Hillitysti vaikka ihon värin tasoittelua ja maskuliinisuutta korostavia varjostuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen montakin.
80 kg sairaanhoitaja
75 kg yliopisto-opettaja
60 kg sairaanhoitaja ulkomailla
58 kg nuorisotyöntekijä
sekä minä itse, 65kg toimistorotta. Ikisinkkuja kaikki.
Ehkä, ehkä ei. Ainakaan ei päde omalle kohdalle. Mä kerran kiinnostuin eräästä miehestä, jonka ulkonäkö ei niinkään miellyttänyt omaa silmää, tai ollut ns. täysin mun makuun. Mutta miehen luonne oli niin ihana, että ajan kuluessa aloin miehen ulkonäöstäkin ajattelemaan että hei, eipä hän olekaan niin 'pahan' näköinen. Eli mulle se luonne merkkaa enemmän, jos olet oikeasti sisältä kaunis, niin kyllä se ulkonäköönkin vaikuttaa. Sisäinen kauneus on rikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, ehkä ei. Ainakaan ei päde omalle kohdalle. Mä kerran kiinnostuin eräästä miehestä, jonka ulkonäkö ei niinkään miellyttänyt omaa silmää, tai ollut ns. täysin mun makuun. Mutta miehen luonne oli niin ihana, että ajan kuluessa aloin miehen ulkonäöstäkin ajattelemaan että hei, eipä hän olekaan niin 'pahan' näköinen. Eli mulle se luonne merkkaa enemmän, jos olet oikeasti sisältä kaunis, niin kyllä se ulkonäköönkin vaikuttaa. Sisäinen kauneus on rikkaus.
KERRAN olet ajatellut ei-superkomeasta miehestä, että ei hän olekaan PAHAN NÄKÖINEN. Tällä perusteellako pitäisi ajatella, että luonne merkkaa sinulle enemmän? Hehe.
Mites ne sata kertaa, kun kiinnostuit miehestä vain komean ulkonäön perusteella?
Aika harvat miehet meikkaa.