Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä sairaus aiheuttaa ihon ryppyyntymistä?

Vierailija
19.05.2017 |

Olen alle 30v. mutta näytän kasvoista puolet vanhemmalta. Ja muutos on tapahtunut puolen vuoden aikana.. Verikokeissa kaikki oli ok, mutta ei tää kyllä ihan normaalia ole. Mistähän voisi johtua?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö paljon sokeria? 

Vierailija
2/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ravinto on rasvatonta ja kehon rasvaprosentti alhainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko, tupakka, huono elämä. Toiset vanhettuvat aikaisemmin kuin toiset.

Vierailija
4/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarpeeksi nestettä kehossa?

Vierailija
5/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaprosentti on ollut aina alhainen, mutta tää rypistyminen on tapahtunut nyt muutamassa kuukaudessa. Siis silmien alla on kunnon pussit ja kun hymyilen niin tulee kymmenen ryppyriviä! En polta, sokeriakin syön kohtuudella ja ruokavalio on monipuolinen.

- ap

Vierailija
6/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon kyllä reilusti vettä, mutta mistä tietää onko sitä kehossa tarpeeksi?

Vierailija
7/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tietää mikä sairaus tuota aiheuttaa, niin mene lääkäriin, älä av:lle.

Vierailija
8/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat tietää mikä sairaus tuota aiheuttaa, niin mene lääkäriin, älä av:lle.

Lääkärit ei ota tosissaan..varsinkin kun verikokeissa kaikki oli kunnossa. Ajattelin kysyä täältä jos jollain vaikka olisi jotain tietoa vastaavasta.

Vierailija
9/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, huolet, unettomuus, geenit. 

Vierailija
10/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopia

Vierailija
11/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiset suolistossa, ja kasvojen iholla talipunkki. Home sisäilmassa. Nämä ainakin itselläni olivat syynä. Ja tiedoksenne että loiset eivät ole kuolleet sukupuuttoon länsimaissa ihmisestäkään, vaikka näin halutaan uskotella.

Vierailija
12/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa perinnöllinen ennen aikojaan vanheneminen jossa iho rypistyy aika nuorena. Olisko siitä kyse? Onko suvussa erityisen ryppyyntyneitä ihmisiä? Ihotautilääkärille?

Vierailija
13/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaantuvat...

Vierailija
14/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu Sipilän ajamasta politiikasta. Mulla samaa.

Vierailija
15/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon kyllä reilusti vettä, mutta mistä tietää onko sitä kehossa tarpeeksi?

En kirjoittanut tuota, mutta kaverini toteaa aina joskus peiliin vilkaistessaan, että litra vettä uupuu. :D Sanoo näyttävänsä väsyneeltä ja ryppyiseltä, kiiruhtaa juomaan pari lasillista. Itse en huomaa hänessä eroa, mutta ilmeisesti hän huomaa nestehukan kasvoistaan.

Klikkasin otsikkoasi, koska koin itse saman yllättävän vanhenemisen vastikään. Ihan muutamassa viikossa, ehkä kuukaudessa ilmestyi kasvoihin selkeitä ryppyjä, etenkin silmänympärykseni näyttivät ikääntyneen yhtäkkisesti kymmenen vuotta. Olin aivan kauhuissani ja mietin, oliko syynä minua vaivannut pitkittynyt flunssa vai mikä minut oli äkkiä rypistänyt, kierin itsesyytöksissä, että olin tehnyt itselleni jotakin peruuttamatonta tietämättä, mitä se oli. Tuntui, että yhtäkkiä ihoni näytti viisikymppiseltä, vaikka olen vasta kolmekymmentä. Miltä näyttäisin kymmenen vuoden päästä?? Koetin kosteuttaa erityisen runsasti, suorastaan kuorrutin rypistyneitä alueita kosteusvoiteella, mutta rypyt sen kun pysyivät. Ensimmäistä kertaa elämässäni hankin erillisen silmänympärysvoiteenkin.

Lopultayyllinen kuitenkin paljastui: olin muutamaa viikkoa tai ehkä kuukautta aiemmin alkanut käyttää uutta puhdistustuotetta ja kasvovettä. Kun lopetin niiden käytön ja palasin vanhoihin tuttuihin tuotteisiin, palautui kasvojeni iho entiselleen noin viikossa. Heti muutos ei tapahtunut, kuten ei ollut tapahtunut rypistyminenkään. Päättelin, että hellävaraiseksikin mainostettu maitohappoa sisältävä kasvojenpuhdistussetti ei sopinut iholleni, vaan oli kuivatti ja ehkä ärsyttikin sen hiljaksiin niin ruttuun, ettei reilumpikaan kosteutus pelastanut ihoa.

Oletko sinä muuttanut jotakin ihonhoitorutiinissasi tänä aikana tai vähän ennen aikaa, jona olet rypistynyt?

Vierailija
16/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaantuvat...

Vanhentuvat

Vierailija
17/17 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ei ota tosissaan..varsinkin kun verikokeissa kaikki oli kunnossa. Ajattelin kysyä täältä jos jollain vaikka olisi jotain tietoa vastaavasta.[/quote]

🤔 Täällä sama omituinen juttu. Vaikka ylipainoa on 30 kg, iho on muuttunut aivan ryppyiseksi, kuin satavuotiaalla. Lääkäreitä ei kiinnosta tutkia mistä moinen johtuu. Pissaa riittää. Sitä tulee ulos vaikka kuinka paljon, mikä on sekin outoa. En tupakoi enkä ole ikinä juonut alkoholia. Ihmettelen kuinka näinkin ylipainoinen voi edes olla niin ryppyinen. Kaikilla tuntemillani lihavilla ihmisillä on pullea sileä iho. Itse epäilen että sisäkaluissa on nyt jossain jotain häikkää. Munuaiset, haima, maksa ei ehkä toimi kunnolla. Verikokeet ei kerro mitään. T-keskuksessa ollaan säästölinjalla, sanoi lääkäri. Ei siis tutkita sen enempää. Jotain omituista on kun iho muuttuu aina vaan ryppyisemmäksi ja kuivemmaksi. Vuoden aikana tämä tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän