Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutan vaatekoot mättää!

27.03.2006 |

Oletteko muut törmänneet siihen että Tutan vaate koot on vähän mitä sattuu? Meillä poika on käyttää 86cm vaatteita noin keskimäärin (koot 80-92 riippuen mallista). Äsken havaitsin että yksi, edelleen käytössä oleva ja ihan sopivan kokoinen body on kokoa 62! Siis Tutan valmistama. Meillä on toinen, juuri ostettu Tutan body, kokoa 86, jossa hihat jää pojalla kyynärpäihin ja napit ei yllä kiinni. Body ei ole kutistunut pesussa, koska oli jo näin pieni ennen pesua + pesty vain kerran 40 asteessa (lapussa sallitaan 60 astetta).

Miten ero voi olla noin suuri? Ei se toinen mitenkään noin paljon ole voinut käytössä suurentuakaan!

Aikaisemmin olen kaupassa katsellut Tutan valmistamaa, Ratian suunnittelemaan bodya. Tuohon aikaan poika käytti vaatekokoa 74, mutta tuossa sarjassa sopiva olisi ollut koko 50! Joku kyllä mättää nyt pahan kerran. Ymmärrettävää on se että eri valmistajilla koot voi heitellä paljonkin, mutta että samalla valmistajalla? Jonka pitäisi vielä olla hyvä ja luotettava suomalainen (tiedän että valmistetaan muualla...)

Kirjoitan kyllä palautetta Tutalle tästä, sen lisäksi että tuosta uudesta bodystä ratkesi hiha jo ekassa pesussa, ja sekin oli jo kertaalleen vaihdettu kun edellisessä lähti molemmat hihat irti. Tosi laadukasta, suosi suomalaista, joojoo.

Muilla samoja kokemuksia??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutan laatu on surkeaa ja lisäksi vaatteet ovat koosta riippumatta aina lyhyitä ja leveitä. Oma ptkä hoikka tyttöni ei niihin vaatteisiin kertakaikkiaan sovi ja peseminen vain pahentaa asia. Pesun jälkeen vaatteet ovat pahimman luokan löppänöitä ja ihan nukkaisia vaikka pesisi väärinpäin. Lisäksi meillä on kaikista tutan bodeista lähtenyt haaranepit yksi kerrallaan irti ja sauomoissa on aina reikiä muutaman käyttökerran jälkeen... En osta enää, Henkalta ja Maukalta saa paljon parempia ja halvemmalla!

Vierailija
2/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muillakin. Mutta mielestäni Tuttan puuvilla on ihanan pehmoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lahjaksi muutamia Tutan vaatteita. Ovat olleet sen verran huonolaatuisia, että olen päättänyt itse olla niitä koskaan ostamatta lisää... Tehtänekö niitä edes Suomessa enää? Tietääkö kukaan?

Vierailija
4/16 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä Tutan puolipotkarista repesi sauma ekassa pesussa. Retrosetistä haalistui värit ja nyppäytyi kangas niin että koko retrokuvion hahmottaa vain kaukaa katsomalla. Mutta kuten jo sanottua, nämähän eivät ole Suomessa tehtyjä vaikka niin merkistä voisi päätelläkin!

Vierailija
5/16 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miekin oon noita kokoja ihmetellyt... ei nyt ihan NOIN dramaattista eroa oo ollu kun ap:lla, mutta 68cm:n puolipotkarit menevät vieläkin vaikka poika muuten käyttää pöksyissä kokoa 74-80cm.

Ja haalistuneet on myös Tutan vaatteet aika " kiitettävästi" .

Vierailija
6/16 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toden totta, ne on ihan huonoja! Meillä oli käytössä uusi retrobody kaksi kertaa ja kaikki saumat aukeilivat. Menin vaatteen kanssa tehtaalle (asun lähellä) ja he ompelivat saumat uusiksi. Myös reikiä on tullut vaatteisiin todella nopeasti. Siskoni lähetti postitse Tutalle kolme vaatetta ja sai tilalle uudet.

Vaatteita ei tehdä Suomessa. Tehtaita on mm. Kiinassa, Venäjällä ja muistaakseni Laosissa. Suomessa lähinnä vain korjataan kaikki käsiin hajoavat huonot vaatteet... Tehdas on siis täällä aivan tyhjä. Muutama henkilö paikkailee ulkomailla tehtyjen " kotimaisten" vaatteiden virheitä...

Ja vaatteiden koko on heitellyt meilläkin. Jotkut bodyt, koko 70, menivät tytön ollessa 50 senttinen... ja jotkut 50 senttiset bodyt meni tytön ollessa yli 60 senttinen...

Suututtaa...

Vierailija
7/16 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on niitä aika paljonkin! Koot taas ovat mitä sattuu! Alle 65 senttiselle (laiheliinille) oli 68 jo pieni! Nyt tyttö 69cm ja koko 80 sopiva... Tosin viime viikolla ostin tuttan bodyn kokoa 68 j ase taas oli saman kokoinen kuin tuo 80.

Vierailija
8/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä äitiyspakkauksenkin (Tutan) vaatteet on nykyisin ihan karmeeta laatua. Neljä vuotta sitten saadut esikoisen pakkauksen vaatteet ovat kuopuksen pakkausta (ikää puolisen vuotta) paljon paremmat. Onpa mulla jotain 5-6 vuotta vanhojakin pakkausvaatteita tullut jostain kierrätyksestä ja ovat tosi hyviä vielä laadultaan. Nykyisissä resorit lupsattaa ja kokomerkinnät toden totta ovat kyllä ihan joutavanpäiväisiä! Ei kun boikottiin koko Tutta! Paitsi jos tahtoo suomalaista suosia, niin eivät ne Marimekonkaan trikoot ole kovin hääppöisiä.. Osaako joku suositella hyvää/edullista suomalaista vaatetta lapselle?

Vierailija
9/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nimittäin käytössä siskoni lapsilla (3 kpl) olleita Tutan vaatteita ja nyt sitten esikoisellemme olemme saaneet/ostaneet muutaman bodyn ja puolipotkarit. Eli katsotaanpas miltä näyttää, kun olen noita heiman enemmän pessyt ja käyttänyt kuin kolme kertaa.

Koista olen huomannut ainakin sen, että entinen n 6 vuotta sitten ostettu koko 70cm on vauvalle juuri sopiva, kun taas nykyisistä 62cm on passeli... 74cm on tosi iso, ainakin bodeissa näin.

Harmi, jos laatu huonontunut niin paljon... kyllä minä maksaisin mielelläni sen 10-12e tutan bodysta jos kotimaahan saisi ompelun takaisin siirrettyä.

KINDERIT-tuotteita meillä on myös käytössä, on kotimainen. Ainakin tähän mennessä olen ollut laatuun tyytyväinen eli tuo voisi olla Tutan korvike...

Vierailija
10/16 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Tutan koot on vähän miten sattuu: paidat jää usein tosi pian pieneksi vaikka ostaisi olevinaan reilua kokoa ja housut riittää taas vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Jos ostan/saan lahjaksi setin jossa on samankokoiset housut ja paita, niitä ei koskaan voi oikein pitää samaan aikaan (poikkeus oli ihan vauvana potkarit+bodyt), paita käytetään ensin ja housut sitten jonkun muun paidan kanssa. Mun mielestä varsinkin puolipotkarit on ihan megaisoja! Bodyt kutistuu aina pituussuunnassa ja ne näyttää vaan levenevän pesu pesun jälkeen vaikka niitä miten kosteena toiseen suuntaan muotoilis.

Vierailija
11/16 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koot ovat kyllä tähän mennessä täsmänneet, mutta laadussa ei ole kehumista. Värit tuppaavat haalistumaan ja kangas nukkaantuu todella herkästi. Bodien saumat eivät myöskään tunnu kovin kestäviltä. Meillä ei Tutan vaatteita ole kuin muutama, mutta siihen ne taitavat jatkossa jäädäkin. Paljon kestävämpiä ja laadukkaampia vaatteita saa muualta ja vieläpä halvemmallakin. Mukavaa olisi suosia suomalaista, mutta jos laatu on tämä, niin....

Vierailija
12/16 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ihan saman asian, etenkin vaatteiden laadussa. JOtenkin voisi kuvitella, että suomalainen merkki on kestävä ja laadukas, mutta mitä vielä. Esimerkiksi H&M vaatteet ovat laadullisesti huomattavasti Tuttaa parempia. Meillä on useammista Tutan potkareiden terien saumat repeilly ja nyt viimeksi yökkärin vetskari lähti irtoamaan. Olen lähettäny virheellisiä tuotteita takaisin, sillä mielestäni kahden käyttökerran jälkeen vaatteen tulisi olla vielä kunnossa..Palautuksena olen saanut vanhat vaatteet uudelleen ommeltuina, yhdet lohdukepotkarit ilmaiseksi ja todella persoonattoman pahoittelukirjeen. Huvittavinta oli, että noissa lohdukepotkareissa oli reikä jo tullessaan ja kun lähetin takaisin sain uudet ja saman kirjeen kuin aiemmin! Nykyisin ostan Tuttaa vain todella hyvällä alennuksella, oikeaa hintaa niistä ei kannata maksaa! Ja samaa olen kuullut muiltakin..

Peräänkuulutetaan siis sitä suomalaista laatua!?!

Walpu

Vierailija
13/16 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...edellisen nimimerkin mainitsemat värien haalistumisen ja kankaiden (bodyjen) nukkaantumisen kyllä. Meillä on vieläpä aika paljon Tutan vaatteita. Toisaalta eivät ole kutistuneet pesussa kuten esim. jotkut H&M:n bodyt.

Vierailija
14/16 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut vain muutamia tutan vaatteita, yhden retrobodyn ja varmaan pari muuta. Muut mitä meillä on, on joko kirpparilta (vanhaa hyvää laatua sentään), lahjaksi saatuja, tuttavien vanhoja tai äitini hankkimia (mummi kun tykkää ostella...). Tosin äidillekin olen sanonut ettei normaali hinnalla kannata ostaa. Nuo kirpparilta ostamani ja tuttavilta saadut sentään on sitä vanhaa laatua joka kesti ja kestää edelleen.

Saa nähdä mitä vastaavat palautteeseeni ja mitä tulee takas kun bodyn sinne lähetän. Ihan varmaan väittävät että olen itse kutistanut...

Vierailija
15/16 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse reklamoinut reilun puolen vuoden sisällä useamman kerran Tutalle, koska vaatteet aukeavat saumoista ja pesulaput irtoilevat, purkaantuvat jne. Tutan vaatteita ei ommellakaan Suomessa, joten " suosi suomalaista" - ajattelun voi unohtaa. Tutalla on oma tehdas Kiinassa, varmaan siellä henkkamaukan ja lindexin tehtaan vieressä. Laatu on jopa huonompaa kuin muilla kaukomailla valmistetuilla vaatteilla, hintaa vaan on ihan kuin kotimaisella vaatteella. Mutta kuten muutkin ovat todenneet, muista kaupoista ja merkeiltä saa paljon halvemmalla paljon laadukkaampaa tavaraa. En itse osta enää yhtään Tutan vaatetta ja muistan kyllä kavereitakin varoitella. Kun olin kolmannen kerran valittanut ja soittanut yhden tulisen puhelun, sain hyvitykseksi bodyn (jonka sauma aukesi ekassa pesussa :-)) enkä enää sittemmin ole jaksanut tapella...

Vierailija
16/16 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn edellisiin huonon laadun suhteen. Saumat todellakin repeilevät, kankaisiin tulee jopa reikiä ja nukkaantuminen alkaa välittömästi.

Lisäksi olen huomannut myös kokoeroja puolipotkareissa, mitä ostin joulun tietämillä. Toiset 80 cm ovat todella tiukkoja ja lyhyempiä lahkeiltaan kuin toiset.