Taidan olla masentunut :(
Sain taas kamalan itkukohtauksen kun tulin töistä. Kaikilla muilla kavereita ja jotain kivaa tälle illalle. Itsellä ei mitään. Hiljaiset seinät. Olen myös ärtynyt koko ajan, eikös sekin ole masiksen merkki.
Kommentit (19)
Onko mahdollista, että olet raskaana?
Masentunut ei jaksa ärtyä, masennusta ei ole itsensä vertaaminen muihin ja kiukustuminen siitä ettei yllä samaan kuin muut.
Ei nyt saa masentua kun on vuoden lämpimin päivä! Lähde merenrannalle tai järvenrannalle!
Älä ainakaan suostu missään tilanteessa kemialliseen lobotomia-kastraatioon eli masennuslääkkeisiin. Haitat voivat olla pysyvät.
Selvitä kilpirauhasarvot (myös t3) ja hanki keskusteluapua. Kiinnitä huomiota ruokavalioon ,omega 3 -saantiin, suoliston kuntoon ,stressin määrään, uneen ja hormoonitasapainoon.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt saa masentua kun on vuoden lämpimin päivä! Lähde merenrannalle tai järvenrannalle!
Haista paska. Tää on just sitä mitä tarkoitan. Hirveesti huvittaa mennä katselemaan onnellisia ihmisiä ja potkimaan yksin jotain kiviä rannalle.
Vierailija kirjoitti:
Masentunut ei jaksa ärtyä, masennusta ei ole itsensä vertaaminen muihin ja kiukustuminen siitä ettei yllä samaan kuin muut.
Tähän on nyt ihan pakko sanoa, että kyllä masentunut voi jaksaa ärtyä. Ihan niin kuin hän voi jaksaa nauraa, iloita jne. Ei masentunut ole välttämättä 24/7 väsynyt ja apaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä kiukustun ja ärryn paljon helpommin kuin ennen ja vertaan itseäni muihin, muut ovat mielestäni kaikessa parempia ja itse olen nolla.
-masentunut
Kun mä olin masentunut, ei olisi vähempää voimut kiinnostaa mitkään kavereiden kanssa vietetty aika. Lupauduin menemään eri juttuihin, peruin aina kun ahisti ja masensi.
Just niitä pillereitä mietin että saisin aivot zombieksi. En jaksa enää tuntea.
Raskaana en ole.
Mene yksin jonnekin, vaikka kaupungille kävelemään ja katselemaan. Minäkin menin yksin, ja olen sentään kognitiivisesti vammainen :)
Aikuiset voi ihan itse järjestää itselleen tekemistä. Käy ulkona, osallistuosallistu itseä kiinnostaviin tapahtumiin ja mene puhumaan ihmisille. Saattaa olla hyvän ystävyyden alku. Jos on yksinäistä, ei kukaan sieltä seinien sisältä tule hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Masennus ei ilmene kaikilla samalla tavalla ja sitä esiintyy eri asteisena. Tämä nyt oli typerä stereotypia.
Joo, kyllä siihen varsinaiseen diagnoosiin tarvitaan afaik _aika paljon_ enemmän ja pitkittyneesti erinäisiä tuntemuksia. On ihan normaalia olla silloin tällöin mieli maassa. Jos kyseinen moodi alkaa olla joka päiväistä jatkuvasti, niin sitten tietty eri.
Näin keittiöpsykologina kuitenkin neuvoisin miettimään että mistä se itkukohtaus johtui. Onko töissä oikeasti p****a, vai voiko olla että odotukset eivät vain ihan kohdanneet? Entä pystytkö tekemään jotain asian eteen.
Ja tuohon kun muilla on kaikkea kivaa tänään, niin toivottavasti lohduttaa kun kerron että kyllä jopa näin keski-ikäisenä koti-ihmisenä iskee FOMO kun vihdoin on hyvät kelit :)
Ihan normaali tunne siis sekin!
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä siihen varsinaiseen diagnoosiin tarvitaan afaik _aika paljon_ enemmän ja pitkittyneesti erinäisiä tuntemuksia. On ihan normaalia olla silloin tällöin mieli maassa. Jos kyseinen moodi alkaa olla joka päiväistä jatkuvasti, niin sitten tietty eri.
Näin keittiöpsykologina kuitenkin neuvoisin miettimään että mistä se itkukohtaus johtui. Onko töissä oikeasti p****a, vai voiko olla että odotukset eivät vain ihan kohdanneet? Entä pystytkö tekemään jotain asian eteen.
Ja tuohon kun muilla on kaikkea kivaa tänään, niin toivottavasti lohduttaa kun kerron että kyllä jopa näin keski-ikäisenä koti-ihmisenä iskee FOMO kun vihdoin on hyvät kelit :)
Ihan normaali tunne siis sekin!
Afaik, fomo, puhu suomea.
Mulla samaa. Ostin ison possumunkin ja viinipullon. Ensin munkki kahvilla ja illan mittaan se viini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista paska. Tää on just sitä mitä tarkoitan. Hirveesti huvittaa mennä katselemaan onnellisia ihmisiä ja potkimaan yksin jotain kiviä rannalle.
No ei se masennus kotona murjottamalla paremmin ainakaan parane, mutta oma on asiasi. Mene ammattiauttajalle jos ei vinkit kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus ei ilmene kaikilla samalla tavalla ja sitä esiintyy eri asteisena. Tämä nyt oli typerä stereotypia.
Tämä oli oma kokemukseni masennuksesta. Hienoa että te muut jaksatte vielä kokea tunteita ja verrata omaa suoritustanne muihin. Se kuulostaa normaalilta elämältä . Itse en vaikeasti masentuneena ainakaan jaksanut kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali tunne siis sekin!Afaik, fomo, puhu suomea.
Oletko ap? Meinaan erinäinen ilkeys ei kyllä sisälly masennukseen yleensä. Ilkeät ihmiset ovat vain ilkeitä. Ja joka tietty saattaa toki aiheuttaa sopeutumisongelmia työyhteisöön ja sitä, etteivät kaverit kutsu mukaan. Ja josta siitä sitten voi tulla masennusta, tosin melko itseaiheutetusti.
Pahoittelut että oikaisin käyttämällä yleisiä akronyymejä jotka löytyvät kyllä googlettamalla helposti, jos itselle vieraita. Mutta kun et ilmeisestikään itse halua/ jaksa niin:
Afaik = as far as I know
Fomo = fear of missing out
jaxuja <3