Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisten koira ja allergia

Vierailija
19.05.2017 |

Mä oon tosi allerginen koirille, harmikseni, tykkäisin siis koirista mutta hengitys menee tukkoon nopeasti koiran lähellä, allergialääkkeet ei oikein auta edes isoina annoksina. Ainoa mahdollisuus välttää koiria täysin.

Lähisukulaiset ottivat koiran tietoisena tästä, oli heillekin selvää että siihen loppuu kyläilyt.
Nyt sitten pitäsi kyläillä ja kokeilla. Ei kuulemma heidän koira allergisoi ja "jos lääkettä otat". Ottaa päähän, heidän valinta ja mulle ihan ok että ottivat mielummin koiran kuin meidät silloin tällöin kylään puolin ja toisin ja nyt sit mun pitäsi hankkia itselleni sairaalareissutason oireet etteivät pahastu..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos sulla on allergia, niin kukaan koko suvusta ei saisi hankkia koiraa??? Onko sulla vähän suuret luulot itsetäsi? Jokainen eläköön omaa elämää, sä sun ja he heidän koiransa kanssa.

Vierailija
2/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran tiedät että et voi koiraperheessä kyläillä niin et tietenkään kyläile.

Tuskin ne sitä koiraa sinun kiusaksi ottivat. Miten usein oikein olet siellä kyläillyt

Vierailija
4/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jos sulla on allergia, niin kukaan koko suvusta ei saisi hankkia koiraa??? Onko sulla vähän suuret luulot itsetäsi? Jokainen eläköön omaa elämää, sä sun ja he heidän koiransa kanssa.

Tosdahan just sanottiin, että aplle oli ok että ottivat koiran. Mutta sukuallaisetlaiset eivät voi pakottaa käymään kylässä, se oli se ongelma, senkin trolli.

Vierailija
5/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on niin tärkeä lemmikki että ei siinä voi ajatella joidenkin tuttavien tai sukulaisten allergioita kun sen ottaa, jos ei omassa perheessä ole allergiaa.  Valitettavasti jokapäiväinen eläminen lemmikin kanssa vie voiton sukulaisen/tuttavan  satunnaisilta vierailuilta.

Vierailija
6/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä nyt tosissas

Vierailija
7/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni on äärimmäisen allerginen koirille, otimme koiran ja sukulainen ei tästä mitään sanonut, kun vierailee niin tarjoilut on terassilla. Kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
8/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat lääkkeen ennakkoon ja näyttelet pahempia oireita kuin saatkaan. Lääkettä voit tietysti ottaa sielläkin, oireetta tuskin kuitenkaan selviät. Sukulaiset säikähtää eivätkä enää pakota kylään.

Vierailija
9/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole ongelmaa. Et vain mene enää kylään, kyllä heidän täytyy se ymmärtää. Muista vielä jos allergiasi on todella paha, saat samoja oireita myös lemmikkien omistajista. Tämän yleensä kaikki allergikot unohtavat.

Vierailija
10/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et sitten enää kyläile siellä ja siitä ei kenenkään tarvitse loukkaantua. Miksi vaivaat päätäsi tuollaisella ylipäänsä? 

Vierailija
11/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni täti yritti samaa kiristystä, mitä ite nyt jakelet. Ei voida hankkia koiraa, koska hänellä astma. Siinä vaiheessa kun tuon möläytti, mies oli jo heti hakemaan pennun kasvattajalta , kuulema siksi, että pysyy täti kauempana :D

Vierailija
12/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisesi vain ovat ihmisiä, jotka kuvittelevat, että koirat joista ei lähde karvaa eivät allergisoi. Selität vain heille kohteliaasti, että kaikki koirat allergisoivat, eli valitettavasti et pysty kylään tulemaan.

Vierailija
13/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä kaikki ymmärrä lukemaansa???

Mulle oli ok että ottivat koiran, ymmärrän hyvin että koiraihminen ottaa koiran vaikka sukulainen on allerginen. En missään vaiheessa ole sanonut heille etteivät ottaisi tms, ihan asiallisesti tuli keskustelussa esiin, ettemme voi sitten enää kyläillä.

Ongelma on siinä, että mun allergia oli tiedossa, samoin se ettei voida enää kyläillä ja nyt kun se koira on, tämä itsestäänselvä asia onkin _heille_ mahdotonta ja meidän pitäisi edelleen kyläillä. Ja kun asiallisesti sanon että se on mahdotonta allergian vuoksi, mua syyllistetään kun ei "heidän koira nyt niin pahasti voi allergisoida" ja "naapurin sedän kumminkaiman allerginen nuhakin oli helpottanut vaikka oli koira". Mä en voi muuttua ei-allergiseksi tahdonvoimalla, jos voisin meilläkin olisi oma lemmikki.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi