Mitä juotavaa tilata baarissa?
Nyt seuraa tyhmä kysymys, mutta menköön.
Olen aivan pihalla siitä mitä baareista/ravintoista nykyään saa. Perinteisesti olen tilannut siiderin tai rommikolan, mutta saako nykyään edes vaan siideriä vai pitääkö osata tilata jokin tietty siideri pullosta? :D mitä te tilaatte baarissa, jos kyseessä ei ole mikään tanssibaari vaan enemmän kolmekymppisten suosima istuskelupaikka?
Kommentit (8)
Siidereitä on vaikka mitä baarista riippuen. Hanassa on usein jotain paria ja pulloina saattaa olla sitten jotain muuta. Ihan kysymällä selviää, mitä baarissa on tarjolla (usein itse kyselen, mitä kuivia siidereitä löytyisi ja jos on jotain outoja niin kyselen niistä vähän lisää ja testailen uusia).
Siideriä juon. Tilaan yleensä sanomalla "kuiva omena kiitos" ja silloin ne kysyy että tuleeko hanasta vai pullosta ja sit voin kurkkia mitä tahdon. Crowmoor ja Happy Joe on parhaita :)
Vierailija kirjoitti:
Siidereitä on vaikka mitä baarista riippuen. Hanassa on usein jotain paria ja pulloina saattaa olla sitten jotain muuta. Ihan kysymällä selviää, mitä baarissa on tarjolla (usein itse kyselen, mitä kuivia siidereitä löytyisi ja jos on jotain outoja niin kyselen niistä vähän lisää ja testailen uusia).
Ja jos ei halua kysyä, voi vaivihkaa vilkaista mitä hanassa on ja näkyykö kaapeissa jotain suosikkisiideriä. Mutta suunsa kun avaa, niin asia selviää ehkä helpommin.
-2
No se henkilökunta on siellä sitä varten että ne tietää. Mistä me voidaan tietää mihin baariin sä oot menossa, ja mitä siellä on tarjolla. Voit mennä ja kysyä että mitä kuivia siidereitä teillä on, ja mitä suosittelet. Tai että haluaisin jonkun raikkaan drinkin, mikäköhän olis hyvä. Kyllä ihmiset sitten ottaa ihme paineita asioista. Pitääkö kaikki tietää aina etukäteen? Onko sulla vuorosanat ja suunnitelma kaikkeen valmiina?
Baarimikolta voi myös kysyä. Olisko teillä jotain kuivaa siideriä? Saako teiltä rommikolaa? Ai ei, no mitä vastaavaa suosittelet? Mitä oluita teillä on? Mitä niistä suosittelet? Jne. Suu auki, kyllä kolmikymppinen jo uskaltaa.
Itse tilaan Mariannea, Kelkkaa, Sex on the beachia ja/tai mustikkashotteja. Enpä mä oikeastaan muuta baarissa juo. Kaljasta en pidä, siideristä saan ripulin ja lonkero turvottaa.
No itse asiassa oon menossa treffeille ja sellaiseen paikkaan, missä en ole ennen käynyt. Muutenkaan ei ole viime vuosina tullut käytyä kuin tutuissa ja turvallisissa paikoissa ja niissäkin ehkä kerran vuodessa. 😄 siksi haluan miettiä valmiiksi jonkun mitä tilaan. Joo, jännitän tällaisia asioita etukäteen ja mitä sitten.
Kiitos vastauksista. Ehkä mä tilaan happy joen jos siellä on. Onko rommikola liian deeku alkuiltaan?
Kossuvissy ilman vissyä