Porilainen sukulaisukko katsoi minua kuin vähä-älyistä, kun en tiennyt mitä "suuli" tarkoittaa
Olen Helsingistä. Hemmetistäkö minä tiedän heidän murresanojaan.
"Eksää suulist ol kuullu?"
Ei äijälle mennyt millään jakeluun, että muualla Suomessa sitä kutsutaan esim. liiteriksi, vajaksi tai vaikka piharakennukseksi. Ilmeisesti porilaisista kodeista löytyy pölkky niin suulista kuin olkkarin sohvaltakin.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Olen Helsingistä. Hemmetistäkö minä tiedän heidän murresanojaan.
"Eksää suulist ol kuullu?"
Ei äijälle mennyt millään jakeluun, että muualla Suomessa sitä kutsutaan esim. liiteriksi, vajaksi tai vaikka piharakennukseksi. Ilmeisesti porilaisista kodeista löytyy pölkky niin suulista kuin olkkarin sohvaltakin.
Eri asia.
p.s. Etkö tiennyt mikä on suuli? :D :D haha
Kyllä mä tiedän mikä se on, vaikka oon asunut helsingissä koko ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tiedän mikä se on, vaikka oon asunut helsingissä koko ikäni.
Kyllä minäkin norjaa osaan, vaikka olen asunut Helsingissä koko ikäni. Mutta en minä silti oleta, että kaikki muut norjaa osaavat. Ap
Katsopa ap vaikka wikipediasta, mitä se suuli tarkoittaa, niin voit vaikka valaistua!
Vierailija kirjoitti:
Katsopa ap vaikka wikipediasta, mitä se suuli tarkoittaa, niin voit vaikka valaistua!
Miksi et kerro kerta tiedät :D
Vierailija kirjoitti:
Johan minä sen aloitukseen laitoin mitä mies kyseisellä sanalla tarkoitti. Ap
Kyl määki luuli et kaikki tiätää mitä suuli tarkottaa. Ettekö te sit muka tiär?
Vierailija kirjoitti:
Kyl o katkeraa..
-porilainen
Kollektiivinen mielensä pahoittaminen - porilaisempi ilmiö kuin "porilainen hulluus"
Vierailija kirjoitti:
Kyl määki luuli et kaikki tiätää mitä suuli tarkottaa. Ettekö te sit muka tiär?
Ny tiäretää. Mut sitä me viel vähä kummastellaa, et kui teijä täytyy keksii omii sanoi? Prukaaks teil olee muissaki asiois sama meno?
Pohjanmaalla en tiennyt, mikä on vohlu.
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaalla en tiennyt, mikä on vohlu.
Kevytkenkäinen nainen?
Luulin että lintu mutta se lintu olikin suula :D en kyllä tienny, mikä on
Nykyisellä asuinpaikkakunnallani on sellaisen ulkorakennus kuin _sarani_. (itse sanoisin kait puimalato).
Itä-suomalainen kuurin reuna eli kuuri ei ole minulle tähän mennessä avautunut. Tarkoittaa jotain betoniterassia, betonitasoa tms?
Lapsuuden kotiseudullani hämeen ydinmailla oli 'ränni', joka tarkoitti kait karjakeittiötä.
Kyl niitä suullista o muuallaki pitki länsrannikko.
Kyl munki piti kasvaa isoks ja muuttaa Porist pois. Sit vasta tajusin, että sanaa suuli ei tunneta kaikkialla. Aloittajan sukulaiselta on siis jompikumpi tai molemmat näistä tekemättä.
Porilaiset. Eipä tiennyt Vareskaan mikä vattu niitä oikein vaivaa.